Gå til innhold

Jenta på broa


Underbar

Anbefalte innlegg

Jeg synes at denne tråden er så trist at jeg har ikke orket å lese noe særlig i den. Synes hele den saken er bare en forferdelig tragedie for alle sammen som ble rammet, både ofre, og gjerningsperson og familiene rundt. . En forferdelig vond tragedie. Har ikke lest noe særlig om dette i media heller, fordi dette ser jeg på som en ufattelig stor og vond tragedie for alle partene som ble rammet i tragedien. Og orker ikke engang å lese om sånne saker. Er sjelden jeg tar meg tid til å lese slikt, for det er så trist og vanskelig å lese slike saker. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Janus30 skrev:

Jeg har ikke spekulert i jentas helsetilstand eller diagnoser. I stedet har jeg henvist til et offentlig tilgjengelig dokument. 

Slettingen er derfor patetisk og elendig begrunnet. 

Er en ganske så vond sak som skrives om. Nå har jeg ikke lest mye om saken i media, men det er utrolig trist debatt dette her. ... Tenker spesiellt på at dette er også snakk om en 15 åring (mindreårig barn)  utifra det jeg hører... Og som dreper to andre unge jenter. Nå forsvarer jeg ikke 15 åringens handlinger. Men det er bare tragisk hva den 15 åringen kunne ha seg til å gjøre. Barnet ødela jo for sitt eget liv med å gjøre det, og må være ganske syk. Samtidig så er det vondt å tenke på disse stakkars offrene. Huff.. Helt for grusomt. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

For min del er det greit at innlegget ble fjernet. Vet jo egentlig ikke nok om det uansett, men blir opprørt og skriver et eller annet.

Rettsvesen og hjelpeapparatet får finne ut av det. Jeg stoler egentlig på at de balanserer ulike hensyn rimelig bra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Gargamel skrev:

For min del er det greit at innlegget ble fjernet. Vet jo egentlig ikke nok om det uansett, men blir opprørt og skriver et eller annet.

Rettsvesen og hjelpeapparatet får finne ut av det. Jeg stoler egentlig på at de balanserer ulike hensyn rimelig bra 

Jeg har ikke lest det aktuelle innlegget, men reagerer på den sterke modereringen som er her nå og lurer på konkrete retningslinjer. Det ligger et innlegg lenger opp i tråden hvor det drøftes diagnose. Blir det for strengt her, er jeg redd forumet sakte dør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Janus30 skrev:

Jeg har ikke spekulert i jentas helsetilstand eller diagnoser. I stedet har jeg henvist til et offentlig tilgjengelig dokument. 

Slettingen er derfor patetisk og elendig begrunnet. 

Jeg er enig med deg i dette. Så sant du ilke skrev mer enn det ene innlegget som jeg leste? Er forøvrig ikke enig i det du skrev, eller vektingen av det du skrev, men det er uvesentlig her. Synes helt klart at ditt svar burde fått stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mina1 skrev:

Er en ganske så vond sak som skrives om. Nå har jeg ikke lest mye om saken i media, men det er utrolig trist debatt dette her. ... Tenker spesiellt på at dette er også snakk om en 15 åring (mindreårig barn)  utifra det jeg hører... Og som dreper to andre unge jenter. Nå forsvarer jeg ikke 15 åringens handlinger. Men det er bare tragisk hva den 15 åringen kunne ha seg til å gjøre. Barnet ødela jo for sitt eget liv med å gjøre det, og må være ganske syk. Samtidig så er det vondt å tenke på disse stakkars offrene. Huff.. Helt for grusomt. 

Jenta stakk to andre med kniv. Den ene ble hardt skadd, menn overlevde. Den andre, jente på 17 år, døde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
8 minutter siden, cilie skrev:

Jeg har ikke lest det aktuelle innlegget, men reagerer på den sterke modereringen som er her nå og lurer på konkrete retningslinjer. Det ligger et innlegg lenger opp i tråden hvor det drøftes diagnose. Blir det for strengt her, er jeg redd forumet sakte dør. 

Jeg skrev ikke noe annet eller verre enn jeg har skrevet før, men siterte en innlegg hvor det ble spekulert i diagnose. Tror det er derfor det ble fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Jenta stakk to andre med kniv. Den ene ble hardt skadd, menn overlevde. Den andre, jente på 17 år, døde. 

Trodde at hun hadde drept begge. Ok. Men huff så utrolig trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cilie skrev:

Jeg har ikke lest det aktuelle innlegget, men reagerer på den sterke modereringen som er her nå og lurer på konkrete retningslinjer. Det ligger et innlegg lenger opp i tråden hvor det drøftes diagnose. Blir det for strengt her, er jeg redd forumet sakte dør. 

Uten fagperson og den proffe modereringen som var her for bare en liten stund tilbake, frykter jeg at du har rett. 

Anonymkode: 4a79d...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
3 timer siden, Gargamel skrev:

For min del er det greit at innlegget ble fjernet. Vet jo egentlig ikke nok om det uansett, men blir opprørt og skriver et eller annet.

Rettsvesen og hjelpeapparatet får finne ut av det. Jeg stoler egentlig på at de balanserer ulike hensyn rimelig bra 

Joda. Det var greit at de fjernet mitt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk at det er trist at dette blir skrevet om på forumet. Årsaken er at dette er en trist sak for de pårørende og involverte, og en ganske spesiell sak. Det er en grusom tragedie. Utøya-saken og mange andre saker er også grusomme. Hadde den 15 åringen vært din datter, så hadde du sikkert ikke synes det var noe kjekt at det ble skrevet om offentlig, eller om de som hun angrep med kniv sine pårørende må lese diskusjonen så er det ikke sikkert at de setter noe særlig pris på det heller. Det vet vi ingenting om. Det er en tragisk sak for de pårørende, og for jenten selv som er bare 15 år og ødelegger også sitt liv med å drepe noen. 

Må ærlig talt si at jeg er virkelig glad for at jeg aldri har vært så syk at jeg har drept noen. Da hadde jeg hatet meg selv for resten av livet. Og hatt en forferdelig jævli dårlig samvittighet. Så det er utrolig tragisk at et barn på kun 15 år, kunne ødelegge så mye for seg selv og for andre. Men jeg tror at hun var virkelig alvorlig syk, og ser på det hele som stor tragisk hendelse. Dette sier jeg ikke for å beskytte 15 åringen for selve handlingen i seg selv. Men for å fortelle at det ligger nok mye bak hele situasjonen til 15 åringen. 

Jeg håper på at det blir et stopp om å skrive om akkurat dette emnet, for jeg synes det er bare så tragisk og trist emne. Mener at det viktigste er å la emne få hvile. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mina1 skrev:

Synes faktisk at det er trist at dette blir skrevet om på forumet. Årsaken er at dette er en trist sak for de pårørende og involverte, og en ganske spesiell sak. Det er en grusom tragedie. Utøya-saken og mange andre saker er også grusomme. Hadde den 15 åringen vært din datter, så hadde du sikkert ikke synes det var noe kjekt at det ble skrevet om offentlig, eller om de som hun angrep med kniv sine pårørende må lese diskusjonen så er det ikke sikkert at de setter noe særlig pris på det heller. Det vet vi ingenting om. Det er en tragisk sak for de pårørende, og for jenten selv som er bare 15 år og ødelegger også sitt liv med å drepe noen. 

 

Det er en sak som berører hele landet, selvsagt bør den som alt annet kunne tåle bli diskutert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, XbellaX skrev:

Det er en sak som berører hele landet, selvsagt bør den som alt annet kunne tåle bli diskutert. 

Såklart kan den diskuteres, men hadde jeg vært pårørende så vet jeg ikke om jeg hadde jeg overhodet ikke satt pris på debatter på forumer om det. Det er bare meg som skyr slike emner. Har ikke orket å lest om saken fordi jeg får så vondt av å lese om slikt. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Såklart kan den diskuteres, men hadde jeg vært pårørende så vet jeg ikke om jeg hadde jeg overhodet ikke satt pris på debatter på forumer om det. 

Jeg tror egentlig de har langt verre ting å tenke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg tror egentlig de har langt verre ting å tenke på. 

Såklart, men jeg har selv vært i situasjoner hvor jeg kjenner folk som har vært utsatt for tragedier, som ikke ville ha skriverier om det noen plass.  Er bare en mening jeg har.

Det er foreks folk jeg kjenner som det har vært skrevet mye om i pressen, men jeg sitter ikke å bidrar med å skrive om de. Men okey. Gjør som dere vil. Er ikke meg som bestemmer. Sa bare en tanke. Den jenten som gjorde det er nok også garantert innesperret. Det hjelper ikke å skrive om hvor forferdelig hun var. Handlingen er gjort, og hun er innesperret. Men spørsmålet er mer om hvordan kunne dette skje.. , og mener det er det de har diskutert mye på tv om. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Såklart, men jeg har selv vært i situasjoner hvor jeg kjenner folk som har vært utsatt for tragedier, som ikke ville ha skriverier om det noen plass.  Er bare en mening jeg har. 

Absolutt, mens andre igjen ville satt stor pris på at saken diskuteres/ holdes varm. Det fylkesmannen sier er kun èn side av saken. Det er andre aktører inne på banen som opplever at de har gjort så godt de har kunnet, likevel sitter samfunnet igjen med spørsmålet -hvordan kunne det likevel gå så galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg tror dette var en relativt bevisst handling som raskt eskalerte og ble langt mer omfattende enn hun dessverre hadde klart å forestille seg på forhånd.

Ble nesten nyskjerrig om å lese om denne saken. Men synes den er bare tragisk. Hun har jo også forsøkt å ta selvmord før dette skjedde utifra hva jeg forstår. Og ganske mange ganger. Er ikke det klare beviser på at jenten hadde alvorlige psykiske problemer, og at hun ikke kan ha vært med seg selv? 

Jeg blir også litt kvalm av overskriften for jeg bor like ved en bro hvor ganske mange har vært "jenta på broen" og tatt livet av seg selv. Jeg kjenner folk som har gjort det, og det er grusom tittel.... Man ser jo at en som gjør noe sånnt har psykiske problemer, men å ta livet av andre forsvares ikke, men jeg mener at hun har alvorlige problemer som burde blitt tatt hånd om før det gikk så langt. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En er ikke seg selv om en prøver å ta selvmord?

Og ønsker man virkelig å død klarer man det nok. Det at selvmordet ikke er vellykket skyldes nok ofest at det er et rop om hjelp. 

Anonymkode: aecf9...db5

Ja, jeg har faktisk opplevd ganske mange hoppe fra en bro her like ved her jeg bor.... Ikke få selvmord fra den broen for å si det sånn.  Noen sier at de som gjør det tenker ikke på andre mennesker enn seg selv. Men jeg mener at de er psykisk syke. Men de rammer jo familien sin når de gjør det. De rammer andre rundt dem. Men de er så syk at de ikke ser det etter min mening. Altså nå snakker jeg om vanlige sucidale mennsker. Forleden så var det blomster på broen her ved en rekke annledninger. Det er så trist. Og det er en stor tragedie når det skjer. Unge mennesker som velger å avslutte sitt liv. 

Har også en i familien min som tok selvmord så altfor ung. Foreldrene gikk rett i veggen og fikk problemer med å håndtere hva de skulle tenke og føle. De var iblant sint fordi de sa at det rammet jo deres liv og søsken til avdøde og alle rundt og. Hvordan kunne han gjøre dette mot oss? Hvordan kunne han ødelegge for alle oss andre?  var blant de spørsmål som gikk igjen... Men tilslutt så slo de seg til ro med at han var syk, og klarte ikke å tenke så langt i den forbindelse. Men det vil prege dem for resten av deres liv. Men en ting lærte de: det var at psykiske problemer er en trist sykdom som man ikke alltid kan bereide noen for. Denne personen tok vel og merke livet av seg selv og ikke andre. Det føles mye mer rart når man tar livet av andre. Såklart. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har lest om saken.

Anonymkode: aecf9...db5

Jeg hører ikke på alt jeg leser om i pressen. Vet at det er mye som kan være feil som står der. 

Jeg mener også at om selvmordsforsøk skyldes et rop om hjelp, altså at man vil bli reddet så er man ikke helt ved seg selv når man gå til det skrittet. Man behøver iallefall hjelp. Så jeg lurer på hvor hjelpeapparatet til den 15 år gamle jenten var? Og å ha forsøkt så mange ganger å hoppe fra en bro er litt drøyt. Mulig Norge må bli flinkere med å fange opp slikt, men alle gjør jo feil. Han i familien min tok flere selvmordsforsøk før han tok livet sitt og. Han ble stoppet flere ganger. Han var en kjempegod person, men han hadde problemer som må ha gjort det. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så urettferdig at hun som ble drept skulle få berøvet livet sitt på denne grusomme måten..... Det må jeg si... Leser om det. Hun er jo like gammel som et av barna mine., altså hun som døde. Huff så grusomt!. Det føles så meningsløst ut at noen skal bli fratatt livet med å bli drept på den måten. 

Også på sørlandssenteret av alle steder? .. Jeg har ikke lest om saken, men sjokket over at det skjedde på et åpent senter i det jeg begynte å lese om det. Det er en tragisk trist sak. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...