Gå til innhold

Empati har jeg og dere andre det?


Gjest Kanuttius

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid fått høre av de som jeg omgir meg med at jeg er veldig empatisk , og at jeg burde hatt en jobb innenfor helse og omsorgsyrke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg har alltid fått høre av de som jeg omgir meg med at jeg er veldig empatisk , og at jeg burde hatt en jobb innenfor helse og omsorgsyrke ;)

Ja hvis du viser at du bryr deg om andre mennesker, så 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jo jeg tror vi alle har empati,men jeg tror ikke at det alltid er så lett å forstå hvordan den andre har det fordi man har aldri tråkket rundt i den andres sko og opplevd det samme i sitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alt er ikke så lett å være " den klippen" som pårørende pasienten faktisk trenger når alvorlig sykdom og lidelse kommer uansett diagnoser. Kanskje godt man vet så lite omfremtida. Jeg ser også hvor forskjellig tilbudet fra det offentlige er for bare ikke mange tiår siden når jeg tenker på andre som ble rammet ved samme alder og eldre. Vil påstå der var mere livsglede i omsorgen tidligere tross alt dengang uten  at jeg på noe måte ønsker å glorifisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2018 den 4.42, Gjest Kanuttius skrev:

Legg gjerne inn faglige sitat eller erfaringer. Tema er empati!

Eksempler på 0 empati :

Eksempler på tillært empati :

Eksempler på empatisk reaksjon :

 

0 empati: Sliter med bry meg om andre mennesker sine problemer med mindre det er psykiske ting som jeg selv kan kjenne meg igjen

Tillært empati: Usikker

Empatisk reaksjon: Jeg har ekstremt mye empati og sympati for dyr som lider og mishandles av mennesker. Kan grine i dagesvis etter å ha sett video/lest nyhetssaker om dyr som lider. Er også veganer

Anonymkode: dac26...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...