Gå til innhold

Stoler du på alt folk sier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror du at noen lyver til deg iblant? Stoler du på alt folk sier? Altså hvis noen sier noe så må de være ærlig osv.. Tror du at folk kan lyve om store og viktige ting? 

Anonymkode: a96c2...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at noen lyver til deg iblant? Stoler du på alt folk sier? Altså hvis noen sier noe så må de være ærlig osv.. Tror du at folk kan lyve om store og viktige ting? 

Anonymkode: a96c2...947

Selvfølgelig lyver folk, også om store og viktige ting. Nei, jeg stoler ikke på alt folk sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at de fleste er til å stole på, men litt lyver nok de fleste. Av og til er det også riktig å ta en hvit løgn. Så er det noen få som lyver om det meste. 

Selv prøver jeg å være mest mulig ærlig, men kan ta en hvit løgn av og til. Jeg hadde aldri greid å huske hva jeg egentlig hadde sagt hvis jeg hadde løyet til stadighet. Det hadde vært både vært flaut og jeg hadde satt meg selv i et svært dårlig lys. Skal jeg forvente at andre er ærlige med meg så må jeg også være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at noen lyver til deg iblant? Stoler du på alt folk sier? Altså hvis noen sier noe så må de være ærlig osv.. Tror du at folk kan lyve om store og viktige ting? 

Anonymkode: a96c2...947

Selvfølgelig lyver folk innimellom, gjør du ikke dét selv? Men samtidig som jeg vet at jeg ikke alltid får servert sannheten, så lytter jeg til folk når de sier noe, og inntil magefølelsen sier noe annet så går jeg ut fra at det som sies er relativt sant. Skurrer historien jeg får fortalt, stiller jeg spørsmål til jeg forstår mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at noen lyver til deg iblant? Stoler du på alt folk sier? Altså hvis noen sier noe så må de være ærlig osv.. Tror du at folk kan lyve om store og viktige ting? 

Anonymkode: a96c2...947

Det er en ganske stor gråsone mellom løgn og sannhet i mine øyne. Hvem eier egentlig sannheten, hvem kan bastant hevde at sin opplevelse av en situasjon er den riktige. "Kari" sin versjon kan være like riktig selv om den er helt motsatt av min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at noen lyver til deg iblant? Stoler du på alt folk sier? Altså hvis noen sier noe så må de være ærlig osv.. Tror du at folk kan lyve om store og viktige ting? 

Anonymkode: a96c2...947

Tror folk lyver ja så stoler ikke på dem, stoler kun på mine nærmeste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at noen lyver til deg iblant? Stoler du på alt folk sier? Altså hvis noen sier noe så må de være ærlig osv.. Tror du at folk kan lyve om store og viktige ting? 

Anonymkode: a96c2...947

I hverdagen stoler jeg på at folk snakker sant, men innimellom kan man møte noen med en imponerende evne til å lyve. For noen år siden var det noen på Dol som hevdet at mennesker med autisme ikke kan lyve. Det har jeg etterhvert erfart ikke stemmer, så det virker som om de fleste klarer å lyve overbevisende når det gavner dem selv.

Anonymkode: 31265...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste kan ta en hvit løgn når det er små saker/bagateller det gjelder. Når det gjelder viktige ting, har jeg tiltro til at de aller fleste snakker sant.

Jeg er elendig til å lyve, og de som kjenner meg, oppdager det med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hverdagen stoler jeg på at folk snakker sant, men innimellom kan man møte noen med en imponerende evne til å lyve. For noen år siden var det noen på Dol som hevdet at mennesker med autisme ikke kan lyve. 

Lurer på hvem som sa det, for det er helt feil ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Tror mindre og mindre. Mulig det er mye aldersrelatert.  Historien viser oss både på mikro og makroplan tror jeg at "Alt er ofte så mye nærmere enn man tror og vet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler veldig angst for at mange har løyet til meg hele livet og at forferdeligheter og grusomheter i virkeligheten akkurat nå finner sted også her til lands. Jeg velger nå å ta medisiner men når jeg ser røyken fra de stor pipene i nærheten er jeg ordentlig redd. Det er ingen spøk å ha sånne sykdommer så dessverre.

Anonymkode: 46b24...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke å skremme opp noen ,men man ser jo nå hvordan også børsen er blitt sterkt forkjølet. Og jeg opplever de skorsteinene annerledes nå enn når man forklarte meg som ung hva all den røken kom av. Vi får håpe at iallefall katedralen klarer seg. Skal prøve å spise litt frokost. Medisiner tar jeg nå om kvelden.Håper vårsola kommer snart og ikke er frosset til is.

Anonymkode: 46b24...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente ikke å skremme opp noen ,men man ser jo nå hvordan også børsen er blitt sterkt forkjølet. Og jeg opplever de skorsteinene annerledes nå enn når man forklarte meg som ung hva all den røken kom av. Vi får håpe at iallefall katedralen klarer seg. Skal prøve å spise litt frokost. Medisiner tar jeg nå om kvelden.Håper vårsola kommer snart og ikke er frosset til is.

Anonymkode: 46b24...375

Børsen er sterk den gått opp 13% siste 12 måneder, aviser liker alltid å lage store overskrifter, og ingen vet hva fremtiden bringer, men er ingen dramatikk så langt, med mindre du gikk på Krypto bobla som sprakk(Bitcoin), mediene snakket så mye om bitcoin og er nok mange som lot seg rive med devserre men sånn er menneskene

Anonymkode: 79072...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, stjernestøv skrev:

Tror folk lyver ja så stoler ikke på dem, stoler kun på mine nærmeste. 

Stoler kun på folk så lenge de ikke dater meg :D  hehehe. Jeg har det vel ofte sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mina1 skrev:

Stoler kun på folk så lenge de ikke dater meg :D  hehehe. Jeg har det vel ofte sånn. 

Ja det var det da, du finner nok en du kan stole på etterhvert ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det var det da, du finner nok en du kan stole på etterhvert ;) 

Ja :D sånn er det . Men det er sikkert pga mine erfaringer at jeg er sånn. Jeg tror dem bare ikke. Men jeg tror på andre folk.. foreks. barna, familie, kollegaer, og andre folk rundt om.. , så jeg er ikke misstroisk til alle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Ja :D sånn er det . Men det er sikkert pga mine erfaringer at jeg er sånn. Jeg tror dem bare ikke. Men jeg tror på andre folk.. foreks. barna, familie, kollegaer, og andre folk rundt om.. , så jeg er ikke misstroisk til alle :) 

Godt det ikke gjelder alle da. Det er nok dine erfaringer som spiller inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, stjernestøv skrev:

Godt det ikke gjelder alle da. Det er nok dine erfaringer som spiller inn. 

Det er nok det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...