Gå til innhold

70% bestod statsborgertesten, gjør du? :)


Kayia

Anbefalte innlegg

Disse statsborgertestene var ikke superlette syns jeg. Er faktisk imponert over at 70% bestod testen i Trøndelag. Selv er jeg etnisk norsk, har vokst opp i en kunnskapsrik familie, har høy uttdannelse men likevel fikk jeg to feil i norsk og to i samfunnsfag. Hvordan går det med dere? :) 

https://enovate.no/voxdemo/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Kayia skrev:

Selv er jeg etnisk norsk, har vokst opp i en kunnskapsrik familie, har høy uttdannelse

Det gjør det så mye bedre enn oss andre her mener du ?

Anonymkode: e48be...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også to feil på samfunnsfagprøven. Vet ikke hva jeg svarte feil på, men det var oppgave 27 og 29. Synes det var gode spørsmål!

Hvilken norsktest tok du? Det var jo flere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør det så mye bedre enn oss andre her mener du ?

Anonymkode: e48be...eb6

Ikke bedre, men forventningene omå bestå øker i takt med den kunnskapsmessige grunnmuren selvfølgelig. Selv ville jeg selvfølgelig ikke kunne svart like lett på en tilsvarende test om Peru, og jeg tenker også at forventningene bør øke dersom forutsetningene for å ha de generelle allmennkunskapene er tilstede. 

Du er uenig altså? Alle nasjonaliteter har samme utgangspunkt, og hvorvidt du er analfabet, kunnskapsmessig overlatt til deg selv eller støttet hjemmefra er betydningsløst?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg fikk også to feil på samfunnsfagprøven. Vet ikke hva jeg svarte feil på, men det var oppgave 27 og 29. Synes det var gode spørsmål!

Hvilken norsktest tok du? Det var jo flere der.

Jeg tok bokmåltesten, og bommet på to spørsmål om sysselsetting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kayia skrev:

Ikke bedre, men forventningene omå bestå øker i takt med den kunnskapsmessige grunnmuren selvfølgelig. Selv ville jeg selvfølgelig ikke kunne svart like lett på en tilsvarende test om Peru, og jeg tenker også at forventningene bør øke dersom forutsetningene for å ha de generelle allmennkunskapene er tilstede. 

Du er uenig altså? 

Jeg liker ikke selvskryt. At du setter seg høyt hevet over de av oss her som ikke kommer fra kunnskapsrike og bemidlede familier og ikke har utdanning og jobb. Dra til helvet,.

Anonymkode: e48be...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke selvskryt. At du setter seg høyt hevet over de av oss her som ikke kommer fra kunnskapsrike og bemidlede familier og ikke har utdanning og jobb. Dra til helvet,.

Anonymkode: e48be...eb6

Og ellers går det bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Kayia skrev:

Og ellers går det bra? 

Det er ikke første gang du hakker på oss uten jobb og utdannelse.

Anonymkode: e48be...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke en gang å få startet testene haha. Kan det skyldes at jeg er helt hemma, ikke etnisk norsk, ikke bosatt i Trøndelag, ikke har høy utdannelse og ikke kommer fra en kunnskapsrik familie?  Det lukter så j’ av skjølskryt forresten. Mn far sa alltid at det luktet dritt, men det er sikkert fordi han kunne «plasseres» i arbeiderklassen og derfor i tillegg til alt annet han ikke kunne skryte på seg også var lite PK 😀

Anonymkode: 1348a...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innlagtonline

Fikk 30 av 38 på samfunnsfag stod ikke om det var bestått eller om jeg ikke får bli statsborger, hvem vet

edit: tilsvarende krav var visst 29 rette på den ekte prøven, men det er jo ikke de samme spørsmålene der da så ikke helt sammenlignbart men likevel såvidt da

Endret av innlagtonline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke selvskryt. At du setter seg høyt hevet over de av oss her som ikke kommer fra kunnskapsrike og bemidlede familier og ikke har utdanning og jobb. Dra til helvet,.

Anonymkode: e48be...eb6

Selv synes jeg ikke at @Kayia setter seg høyt hevet over andre her inne. Hun beskriver bare en situasjon som faktisk har med hvilke forutsetninger en har for å ta den testen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg tørr aldri ta slike tester, er redd de kommer til å bevise hvor dum og udugelig jeg er. 

Huff Emilie, det du har skrevet her på dol i en årrekke tyder på det stikk motsatte. Du har så masse å fare med, og det håper jeg du greier å tro på selv også snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, innlagtonline skrev:

Fikk 30 av 38 på samfunnsfag stod ikke om det var bestått eller om jeg ikke får bli statsborger, hvem vet

edit: tilsvarende krav var visst 29 rette på den ekte prøven, men det er jo ikke de samme spørsmålene der da så ikke helt sammenlignbart men likevel såvidt da

Nei det var ikke helt samme testen, men den skulle være relativt lik. Jeg syns uansett at forventningene til hva nye statsborgere skal kunne er høyt, og det at vi norskfødte nordmenn ikke greier dem sier sitt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kayia skrev:

Huff Emilie, det du har skrevet her på dol i en årrekke tyder på det stikk motsatte. Du har så masse å fare med, og det håper jeg du greier å tro på selv også snart :) 

Tusen takk for gode ord Kayia.  Jeg prøver, men får det ikke helt til. Iallefall ikke i disse dager.:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, emilie321 skrev:

Selv synes jeg ikke at @Kayia setter seg høyt hevet over andre her inne.

Det er ikke første gang hun hever seg over andre og bruker dette som hersketeknikk ("Du ville likevel vært lavtlønnet." for eksempel for å rakke ned på innvandringsmotstandere, underforstått disse er dumme, lavtlønnede uten utdannelse, i motsetning til henne selv).

Anonymkode: e48be...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke første gang hun hever seg over andre og bruker dette som hersketeknikk ("Du ville likevel vært lavtlønnet." for eksempel for å rakke ned på innvandringsmotstandere, underforstått disse er dumme, lavtlønnede uten utdannelse, i motsetning til henne selv).

Anonymkode: e48be...eb6

Jeg har nå aldri hatt det inntrykket. Og i denne saken som det skrives om i tråden,  er faktisk det hun skriver svært relevant. Ikke bare om utdanning og oppvekst, men også det at hun er etnisk norsk. Hun gir jo støtte til de innvandrere som ikke består testen, om at testen er vanskelig for selv norske med høy utdanning. Jeg tolker ikke det slik at hun mener at hun er bedre enn noen av oss andre.

Nå har ikke jeg lest det du refererer til så det kan jeg ikke ta stilling til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, emilie321 skrev:

Nå har ikke jeg lest det du refererer til så det kan jeg ikke ta stilling til.

Du velger å ignorere det.

Anonymkode: e48be...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du velger å ignorere det.

Anonymkode: e48be...eb6

Vil jo gjerne se det selv da før jeg sier noe som helst om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...