Gå til innhold

70% bestod statsborgertesten, gjør du? :)


Kayia

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, emilie321 skrev:

Vil jo gjerne se det selv da før jeg sier noe som helst om det.

Du fikk et direkte sitat.

Anonymkode: e48be...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Så såvidt på den i morges. De spørsmålene jeg så handlet om hvilke rettigheter innvandrere har i Norge. Ingen grunn til at jeg skal ha detaljkunnskap om det, men innvandrere bør vel vite noe om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, emilie321 skrev:

Tusen takk for gode ord Kayia.  Jeg prøver, men får det ikke helt til. Iallefall ikke i disse dager.:(

Huff klem til deg, håper sola titter fram og gir deg trua igjen snart :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den norsken kommer det jo opp en haug med tester. Jeg tok den som het "nivå A1-A2 leseforståelse". Det fikk jeg alt riktig, men det tror jeg en hver nordmann hadde fått, med mindre man slurver. Så tok jeg "nivå A2-B1". Her har de tydeligvis ikke orden i informasjonen. På den siste oppgaven skal man flytte avsnitt så de kommer i en logisk rekkefølge. Det skal liksom bli en historie om elektrikeren Arda, som flyttet fra Tyrkia. Han gikk teknisk fagskole for å kunne jobbe som elektriker i Norge, står det. Man tar da ikke teknisk fagskole for å få utdanning som elektriker. Så står det videre at han etterhvert tok fagprøve og startet eget firma. Man tar ikke fagprøve for å starte eget firma. Man tar fagprøve for å kunne jobbe som elektriker, så tar man installatørutdanning for å kunne starte for seg selv. Ev. tar man teknisk fagskole og ansetter en installatør. Uansett, fikk alt riktig på den også. Nivå B1-B2 orker jeg ikke ta, for nå har det blitt mer enn nok lesing og informasjon for min del. De andre norskoppgavene var så omfattende at det ikke er aktuelt å prøve engang. Og de som het Lytteforståelse fikk jeg ikke opp. På samfunnsfag fikk jeg 32 av 36. Det er ikke ille for å være meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
På 7.2.2018 den 22.41, Kayia skrev:

Disse statsborgertestene var ikke superlette syns jeg. Er faktisk imponert over at 70% bestod testen i Trøndelag. Selv er jeg etnisk norsk, har vokst opp i en kunnskapsrik familie, har høy uttdannelse men likevel fikk jeg to feil i norsk og to i samfunnsfag. Hvordan går det med dere? :) 

https://enovate.no/voxdemo/

jeg fikk 26 av 36 riktige i samfunnskunskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det var altfor mange tester i norsk til at jeg gadd å tenke på hvilken av dem jeg skulle velge. Men på samfunnsfag fikk jeg 35 av 36 rette. Feilen kom på et spørsmål der jeg trodde jeg var "lur" og svarte noe annet enn det jeg egentlig trodde var rett. Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...