Gå til innhold

Listhaugs daarlige retorikk.


Mari Y

Anbefalte innlegg

1 time siden, Mari Y skrev:

For meg ser det heller ut som at du leter etter noe aa 'ta'. Saa da boer du isaafall presisere. 

 

Tro meg, de finnes 

Dumt å kjøpe en sånn da.

Anonymkode: 87a19...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Mari Y skrev:

Jo. Faktisk. Og det er snarerere tvert imot derfor man snakker om retorikken. I tillegg til at det er ganske lavmaal aa anta at en annen person har sympati med overgripere bare fordi vedkommende paapeker at man mener begrepet 'monster' ikke er en passende beskrivelse. Spoer du også hva Listhaug gjoer annet enn aa kalle dem for monstre, isaafall, for aa stoppe overgriperne? Har hun noen planer om aa utvide politi-etaten, f eks? De trenger utbygging og disse jobber jo for aa ta overgripere. Kanskje Listhaug burde holde seg til aa finne loesninger fremfor aa peise paa med den retorikken som tilhengerne hennes er saa glad i? For hvor mange innlegg driver hun ikke aa poster allerede paa FB om denne retorikken? 

Hun gjør ikke noe annet enn hva også andre politikere gjør. Alle skryter av sin egen politikk. Men siden det er Lishaug skal hun tas.

- Listhaug er min helt

Det er befriende at politikere bruker ord som folk forstår, sier Anne B. Ragde.

https://www.adressa.no/nyheter/2018/02/05/Listhaug-er-min-helt-16031013.ece

Jeg oppfatter monsterbegrepet som uttrykk for et sterkt engasjement, og det er på tide å våkne, sier forfatter Anne B. Ragde.j

- Vi snakker ikke om vanlig kriminelle. Dette er pedofile som ikke kan behandles, som gjør de mest avskyelige handlinger mot spedbarn, som til og med kjøper babyer i mors liv. Det velter over oss, vi ser en eksplosjon i overgrepssaker på internett og det mørket nettet. Fagfolk må innrette seg etter den nye virkeligheten og vise at de skjønner hva som skjer rundt oss. De må slutte å dille og koke te til dem, sier Anne B. Ragde.

 

Men media er som vanlig mest opptatt av dill-dall som de kan lage overskrifter av. Brød og sirkus til folket.

Anonymkode: 87a19...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det er kjempefint med politikere som kaller en spade for en spade, og ikke bare serverer den sedvanlige svadaen.

Anonymkode: 87a19...bc4

Jeg synes faktisk ikke det er saa jaevlig flott dersom en slik retorikk gjoer mer skade enn det hjelper. Hun boer da heller fokusere paa aa forebygge enn aa pedo-sverte sine egne kritikere, samt skrive innlegg etter innlegg paa Facebook om sine meningsmotstandere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun gjør ikke noe annet enn hva også andre politikere gjør. Alle skryter av sin egen politikk. Men siden det er Lishaug skal hun tas.

- Listhaug er min helt

Det er befriende at politikere bruker ord som folk forstår, sier Anne B. Ragde.

https://www.adressa.no/nyheter/2018/02/05/Listhaug-er-min-helt-16031013.ece

Jeg oppfatter monsterbegrepet som uttrykk for et sterkt engasjement, og det er på tide å våkne, sier forfatter Anne B. Ragde.j

- Vi snakker ikke om vanlig kriminelle. Dette er pedofile som ikke kan behandles, som gjør de mest avskyelige handlinger mot spedbarn, som til og med kjøper babyer i mors liv. Det velter over oss, vi ser en eksplosjon i overgrepssaker på internett og det mørket nettet. Fagfolk må innrette seg etter den nye virkeligheten og vise at de skjønner hva som skjer rundt oss. De må slutte å dille og koke te til dem, sier Anne B. Ragde.

 

Men media er som vanlig mest opptatt av dill-dall som de kan lage overskrifter av. Brød og sirkus til folket.

Anonymkode: 87a19...bc4

Faktisk faar hun kritikk av selveste politisjefen oppe i det hele. At hun sitter aa pedo-sverter en debattant i beste sendetid paa NRK er ufattelig respektloest. Ikke minnst fordi det er barna som lider oppe i det hele. Og barna skjoenner ikke noedvendigvis hva de blir utsatt for, eller hvor galt det er. 

 

Og det burde Anne B Ragde ogsaa tenke over foer hun hiver seg paa. Det er ikke begreper som alle kan forstaa. Det er hva en 6-aaring kan forstaa eller ikke, som utsettes for det. Og en 6-aaring forstaar ikke noedvendigvis at det de utsettes for er galt. De kan skjoenne at det er ubehagelig og skummelt. Det er ikke sikkert at forstaar noe av at 'Pappa er et monster'. 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dumt å kjøpe en sånn da.

Anonymkode: 87a19...bc4

Det er uansett min sak, og har ikke noe med dette aa gjoere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mari Y skrev:

Det er lett aa skjoenne hvorfor man ser overgripere som monstre. Det er det vaerst tenkelige du kan utsette et barn for. (...) 

Problemet jeg har er Foroevrig

1:) Listhaug er ikke hvem som helst. Det er justisminsteren. Har Anne B Ragde og andre stoettespillere glemt dette? Problemet er ikke at Listhaug bruker retorikk 'folk flest' kan forstaa. Problemet er de barna som ikke ser sine egne overgripere som monstre. Det er nemlig ikke sikkert at et barn i det hele tatt skjoenner rekkevidden av det det utsettes for foer mye senere. 

2:) I tillegg saa angriper hun Kierulf ved aa paastaa at hun stakkarsliggjoer overgripere. Hva med hoere paa det motparten sier? Det er ganske nedrig og aa fremstille det som at man sympatiserer med overgriperen, kun fordi man mener at begrepet 'monster' er missvisende. Og dersom dette avskrekker barn fra aa melde ifra er dette langt fra positivt. 

Helt enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg vil anbefale boks "Win bigly in a world where facts don't matter" for de som vil forstå hva Trump og Listhaug driver med, og hvorfor de har suksess. 

Kort oppsummert:

-Frykt og visjoner har stor overbevisningskraft. Trump spiller både på frykt og visjoner. Frp mest på frykt. 

-Fakta har middels overbevisningskraft

-Ordkløyveri ligger helt på bunnen når det gjelder å få folk til å skifte mening. 

Venstresiden befinner seg altfor ofte der nede på bunnen: typ "hva er egentlig en nordmann?" "Er det rett å kalle pedofile monstre, eller er handlingene monstrøse?" 

I dette perspektivet spiller Listhaug et godt spill, og vinner stort. Hun får masse medieoppmerksomhet på noe så enkelt som å være imot pedofile overgrep. De andre burde vært smarte og lagt diskusjonen død. 

(Btw så er jeg enig med ts:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mari Y skrev:

Faktisk faar hun kritikk av selveste politisjefen oppe i det hele. At hun sitter aa pedo-sverter en debattant i beste sendetid paa NRK er ufattelig respektloest. Ikke minnst fordi det er barna som lider oppe i det hele. Og barna skjoenner ikke noedvendigvis hva de blir utsatt for, eller hvor galt det er. 

 

Og det burde Anne B Ragde ogsaa tenke over foer hun hiver seg paa.

Ragde er en fornuftig dame som tør kalle en spade for en spade. I motsetning til alle politisk korrekt pingler her i landet.

2 timer siden, Mari Y skrev:

Det er ikke begreper som alle kan forstaa. Det er hva en 6-aaring kan forstaa eller ikke, som utsettes for det. Og en 6-aaring forstaar ikke noedvendigvis at det de utsettes for er galt. De kan skjoenne at det er ubehagelig og skummelt. Det er ikke sikkert at forstaar noe av at 'Pappa er et monster'. 

Listhaug snakket heller ikke til småbarn. 

Anonymkode: 87a19...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mari Y skrev:

Jeg synes faktisk ikke det er saa jaevlig flott dersom en slik retorikk gjoer mer skade enn det hjelper. 

Det lager "mer skade" fordi den frp-hatende sosialstpressen gjør det slik. 

Anonymkode: 87a19...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari Y skrev:

Det er uansett min sak, og har ikke noe med dette aa gjoere. 

Det gjør det slitsomt å lese.

Anonymkode: 87a19...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Helt enig med deg!

Følerfjollene i det offentlige har plassert seg selv i en høyborg av selvmotsigelser, dobbeltmoral og doble standarder. Alt for å pleie sitt hatbilde mot høyresiden.

Anonymkode: 87a19...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følerfjollene i det offentlige har plassert seg selv i en høyborg av selvmotsigelser, dobbeltmoral og doble standarder. Alt for å pleie sitt hatbilde mot høyresiden.

Anonymkode: 87a19...bc4

Heisann på deg, der var du jo igjen min venn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At landets justisminister bryter med det helt grunnleggende rettsprinsippet om å skille handling fra utøver er alarmerende, men ikke overraskende all den tid det er Listhaug som sitter i stolen.

Poenget er at dette er et ledd i rekken av mange, mange bittesmå grep som gjøres for å normalisere marginalisering av de som ikke hører hjemme i boksene definert av ideologene på ytre høyre.

Å bygge og opprettholde et liberalt samfunn innebærer å kjempe mot og stå mot disse kreftene. Historien er dessverre rik på eksempler på hva som skjer dersom dette brister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Caprioli skrev:

At landets justisminister bryter med det helt grunnleggende rettsprinsippet om å skille handling fra utøver er alarmerende, men ikke overraskende all den tid det er Listhaug som sitter i stolen.

Poenget er at dette er et ledd i rekken av mange, mange bittesmå grep som gjøres for å normalisere marginalisering av de som ikke hører hjemme i boksene definert av ideologene på ytre høyre.

Å bygge og opprettholde et liberalt samfunn innebærer å kjempe mot og stå mot disse kreftene. Historien er dessverre rik på eksempler på hva som skjer dersom dette brister.

Forfriskende med politikere som kaller en spade for en spade. Vi trenger flere slike.  Du ser spøkelser på høylys dag. 

Anonymkode: 87a19...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2018 den 17.02, AnonymBruker skrev:

Ragde er en fornuftig dame som tør kalle en spade for en spade. I motsetning til alle politisk korrekt pingler her i landet.

Listhaug snakket heller ikke til småbarn. 

Anonymkode: 87a19...bc4

Nei men hun snakker om dem. Og barn faar med seg mye rart, selv om vi snakker om dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forfriskende med politikere som kaller en spade for en spade. Vi trenger flere slike.  Du ser spøkelser på høylys dag. 

Anonymkode: 87a19...bc4

Det er et lite problem dersom retorikken er skadelig, da. Problemet er ikke 'de som gaar etter vaaere barn', som hun sier. Fordi noen ganger er offeret overgripers eget barn. Ikke noen andres. Hun snakker som at overgriperen er en utenifra. Som oftest er det ikke det, og ofte er overgriperen i slekt med offeret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forfriskende med politikere som kaller en spade for en spade. Vi trenger flere slike.  Du ser spøkelser på høylys dag. 

Anonymkode: 87a19...bc4

Det hun gjør er jo akkurat det motsatte av å kalle en spade for en spade.

Skulle hun fulgt denne analogien måtte hun sagt at handlingen er monstruøs (er det et ord?).

Personer som har begått grusomme handlinger har mange sider ved seg, på samme måte som alle andre. En svært stor andel av de som begår overgrep har for eksempel blitt utsatt for dette selv, og er derfor både offer og overgriper.

Begår du en kriminell handling skal du straffes for denne, men du skal ikke utslettes som person. Hvis du definerer noen som monster sier du også at eneste mulige utvei for å bli kvitt monsteret er å utslette vedkommende permanent.

Når det gjelder antiliberalisme så har jeg lest såpass mye historie og samfunnsanalyse at jeg med stor trygghet kan stå inne for at dette på ingen måte handler om spøkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2018 den 17.10, AnonymBruker skrev:

Følerfjollene i det offentlige har plassert seg selv i en høyborg av selvmotsigelser, dobbeltmoral og doble standarder. Alt for å pleie sitt hatbilde mot høyresiden.

Anonymkode: 87a19...bc4

Stigmatiser du hoyresiden, naa? 😉 Det er stor forskjell paa Hoyre-politikeres retorikk, ogsaa. Personlig har jeg ikke noe hat mot 'Hoyresiden'. Men jeg synes at daarlig valgt retorikk er uansvarlig for en politiker. Barn beskyttes ikke med daarlig retorikk hvis de ikke er i stand til aa se overgriperen slik 'samfunnet' gjoer. Det tror jeg ikke noe paa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2018 den 17.02, AnonymBruker skrev:

Ragde er en fornuftig dame som tør kalle en spade for en spade. I motsetning til alle politisk korrekt pingler her i landet.

Listhaug snakket heller ikke til småbarn. 

Anonymkode: 87a19...bc4

Er hun? Naar jeg leser det hun skriver, faar jeg mer intrykk av at hun er opptatt av hva hun liker at Listhaug sier og er ikke saa opptatt av dem som advarer mot retorikken og hva de sier. Ikke minnst hvem som fremsetter det.  Jeg tror ikke hun, som mange andre, ser at det er barna det faktisk dreier seg om. Vil man finne helter for barn, finnes det mange andre aa ta av. Hva med Stoettesenter mot Incest, eller SMSO-sentrene? Gjoer ikke de en god jobb i aa hjelpe utsatte? For oevrig er jeg uinterressert i aa ha helter, fordi jeg mener man boer tenke selv. Men jeg tenker selvfoelgelig at aa ta paa seg en saa tung oppgave som aa hjelpe og snakke med utsatte mennesker som man her gjoer er veldig bra. Og jeg gaar ut ifra at de skjoenner hvordan man boer fronte problemet. Senteret i Vestfold er ogsaa opptatt av aa jobbe med tidligere overgripere, som de selv skriver. Dette kan bety at man har skjoent hvor viktig det er aa ikke bare se dem som monstre. Denne debatten har aapnet oynene mine litt, og jeg ser det paa en annen maate en jeg har gjort tidligere. 

 

Jo, men likevel husk paa at smaa oerer faar med seg mye av det som blir sagt. Og grunnen til at retorikken er farlig er fordi vi har lett for aa tro at monstrene er 'de andre'. Og mange foreldre nekter faktisk for at partneren deres er en overgriper naar barnet forteller om det. Tenker du ikke litt selv at dette er fordi det er vanskelig for dem aa ta innover seg naar barnet forteller om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2018 den 17.04, AnonymBruker skrev:

Det lager "mer skade" fordi den frp-hatende sosialstpressen gjør det slik. 

Anonymkode: 87a19...bc4

Ja, selvfoelgelig er alle fagpersoner en del av 'sosialistpressen'. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...