Gå til innhold

Er du lykkelig ? Har du ro i sjelen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

    •    Helt ærlig . Er dere lykkelig ?. Jeg har alltid lengtet etter å kjenne på ekte glede og fred . Har hatt mine gode øyeblikk . Som da jeg giftet meg eller da jeg fødte mine barn. Men denne nagende uroen i brystet var ikke langt unna. Brukt så mye energi på å døyve dette og finne ro. Ropt til Gud, tygget antidepressiva og snakket med terapeuter. Er sliten av å lengte etter å kjenne på tilfredshet. Sliten av å leite, late som og ta «gladmasken » på. Kanskje det bare er slik livet er ? 

 

Anonymkode: 4cd80...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje det bare er slik livet er ? 

 

Anonymkode: 4cd80...9d0

Det er nok slik ja.

Anonymkode: 64f4e...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

    •    Helt ærlig . Er dere lykkelig ?. Jeg har alltid lengtet etter å kjenne på ekte glede og fred . Har hatt mine gode øyeblikk . Som da jeg giftet meg eller da jeg fødte mine barn. Men denne nagende uroen i brystet var ikke langt unna. Brukt så mye energi på å døyve dette og finne ro. Ropt til Gud, tygget antidepressiva og snakket med terapeuter. Er sliten av å lengte etter å kjenne på tilfredshet. Sliten av å leite, late som og ta «gladmasken » på. Kanskje det bare er slik livet er ? 

 

Anonymkode: 4cd80...9d0

Ja, helt ærlig så er jeg gjennomlykkelig og har skikkelig ro i sjelen for tiden. Et tonn av bekymringer som er blåst bort. Får håpe det varer en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva ro er jeg. Ikke spesielt lykkelig heller, mest sliten egentlig. Fred får jeg den dagen jeg ligger i jorda, håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at livet går opp og ned,og alltid herlig når det letter etter evt sorg,andre problemer. Og så har jeg lært gjennom livet at det handler mye  om hvordan man t a r det.twnk alltid at det kommer bedre perioder når ting er tungt,og i de periodene er det viktig å sette ting i et s t ø r r e perspektiv (feks ; jeg er frisk,barna mine er friske,jeg har mat på bordet,jeg har folk som bryr seg om meg)høres kanskje rart ut,m e n det funker.gå en tur h v e r dag.det hjelper på a l t.det er alltid noe som kunne vært verre.og av og til må man rett og slett gi litt f....men er man deprimert som en depresjon så skal man søke hjelp. Stå på, livet er dyrebart uansett 💜 👍👍👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempelykkelig over at jeg har fått mine barn. Men jeg har mitt. Angst og uro er noe som plager meg mer eller mindre. Men jeg er også lykkelig og føler at egentlig så har jeg en positiv sjel inni meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri strebet mot noen lykke. Mulig det har med sosial tilhørighet eller klassestatus om du vil.

Livet var aldri noen selskapslek for meg og bli det aldri.

Men når sola titter inn vinduskarmen hjelper det om det triste og smertene ikke er så fremtredende alkurat da.

Anonymkode: c292e...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg er kjempelykkelig over at jeg har fått mine barn. Men jeg har mitt. Angst og uro er noe som plager meg mer eller mindre. Men jeg er også lykkelig og føler at egentlig så har jeg en positiv sjel inni meg. 

Så fin innstilling du har💜angst er jo en utfordring. Håper du blir bedre kjære du 💗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri strebet mot noen lykke. Mulig det har med sosial tilhørighet eller klassestatus om du vil.

Livet var aldri noen selskapslek for meg og bli det aldri.

Men når sola titter inn vinduskarmen hjelper det om det triste og smertene ikke er så fremtredende alkurat da.

Anonymkode: c292e...888

Varm klem 💗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Suppedutta skrev:

Så fin innstilling du har💜angst er jo en utfordring. Håper du blir bedre kjære du 💗 

Det er sant. 💖 Det er en utfordring. Men jeg har så mye bra i livet mitt, og tror at det er slik at hvis man har mye bra i livet sitt så kan man få mye angst for å miste alt det man har. Altså nå sier jeg ikke at alle er slik som meg. Men er vel for ingen årsak at Hollywoodstjerner sliter litt iblant. De kan ha alt de drømmer om men allikevel være full i nerver. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Gargamel skrev:

Ja, helt ærlig så er jeg gjennomlykkelig og har skikkelig ro i sjelen for tiden. Et tonn av bekymringer som er blåst bort. Får håpe det varer en stund. 

Er godt å høre :). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Lykkelig er jeg ikke. Det er uansett ikke noe folk er over tid. Det er mer enn sånn øyeblikksfølelse. Men jeg har det bra og er stort sett tilfreds. Og ro? Sånn passe. Men ikke i sjela. Jeg tror ikke på sjel. Men i kroppen, for det meste, og i hodet innimellom. Der surrer det jo tusen ting samtidig, men ikke så mange bekymringer akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen går rundt og er lykkelig hele tiden. En for gjøre det beste ut av det, for en dag ligger man i kista. Og det er vel like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2018 den 21.54, AnonymBruker skrev:

    •    Helt ærlig . Er dere lykkelig ?. Jeg har alltid lengtet etter å kjenne på ekte glede og fred . Har hatt mine gode øyeblikk . Som da jeg giftet meg eller da jeg fødte mine barn. Men denne nagende uroen i brystet var ikke langt unna. Brukt så mye energi på å døyve dette og finne ro. Ropt til Gud, tygget antidepressiva og snakket med terapeuter. Er sliten av å lengte etter å kjenne på tilfredshet. Sliten av å leite, late som og ta «gladmasken » på. Kanskje det bare er slik livet er ? 

 

Anonymkode: 4cd80...9d0

Lykkelig kan jeg ikke si at jeg er. Jeg er for insauset av PTSD til at det er mulig. Men jeg kan føle tilfredshet. Slik som i går da jeg hadde flere oppgaver jeg skulle utføre. Spesielt en, kjøpe blomster/gave pga morsdag i dag, Og verre, levere dette til mamma. Valgte å gjøre det i går slik at jeg ikke behøvde å grue meg lenger enn nødvendig (det gikk dårlig, begynte å dissosiere når jeg var der, voldsomt.) De andre oppgavene var også "tunge", men jeg gjennomførte.

Så i dag føler jeg tilfredshet og ro fordi jeg klarte alt selv om jeg dissosierte. God følelse.

Kan føle blaff av lykke, slik som når jeg ser på lenestolen jeg har byttet trekk på. Nydelig (synes jeg da) lys, lys blå. Tror det er en lykke følelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ColaZero skrev:

Lykkelig kan jeg ikke si at jeg er. Jeg er for insauset av PTSD til at det er mulig. Men jeg kan føle tilfredshet. Slik som i går da jeg hadde flere oppgaver jeg skulle utføre. Spesielt en, kjøpe blomster/gave pga morsdag i dag, Og verre, levere dette til mamma. Valgte å gjøre det i går slik at jeg ikke behøvde å grue meg lenger enn nødvendig (det gikk dårlig, begynte å dissosiere når jeg var der, voldsomt.) De andre oppgavene var også "tunge", men jeg gjennomførte.

Så i dag føler jeg tilfredshet og ro fordi jeg klarte alt selv om jeg dissosierte. God følelse.

Kan føle blaff av lykke, slik som når jeg ser på lenestolen jeg har byttet trekk på. Nydelig (synes jeg da) lys, lys blå. Tror det er en lykke følelse?

Jeg lurer på om du kan klare å beskrive dette med hvordan du opplever å dissosiere?. 

Anonymkode: 4cd80...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alt føles veldig tomt og huult om dagen og svært mye angst og bekymring for noen andres liv som jeg også er redd har mistet synet helt. Helt forferdelig. Også så kaldt vi har det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har vel ikke det. Opplever selvfølgelig små drypp av lykke, men synes livet ofte er en kamp. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...