Gå til innhold

Sykdom og trening


Kayia

Anbefalte innlegg

Er sylte forkjøla og har vært inne noen dager, så nå har jeg bare så innmari behov for å røre litt på meg! :)

Helst skulle jeg gjerne svømt, men har skjønt at kombinasjonen kaldt vann og økt pust ikke er å anbefale. Er det noen som har et tips om treningsformer- og intensitet når man er syk? Jeg har tett nese, sår hals og surklende lunger, men jeg har ikke feber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Kayia skrev:

Er sylte forkjøla og har vært inne noen dager, så nå har jeg bare så innmari behov for å røre litt på meg! :)

Helst skulle jeg gjerne svømt, men har skjønt at kombinasjonen kaldt vann og økt pust ikke er å anbefale. Er det noen som har et tips om treningsformer- og intensitet når man er syk? Jeg har tett nese, sår hals og surklende lunger, men jeg har ikke feber. 

Netflix + frem og tilbake til tekokeren på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk deg godt  og gå en rolig tur. Utover det ville jeg gitt kroppen den tiden den trenger på å blir frisk. Eller hva med å bare komme seg ut å gjøre noe hyggelig, som ikke innebærer noen stor belastning for kroppen? God bedring! 

Anonymkode: c7365...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, XbellaX skrev:

Netflix + frem og tilbake til tekokeren på kjøkkenet.

Haha takk, egentlig vet jeg at du har helt rett :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pakk deg godt  og gå en rolig tur. Utover det ville jeg gitt kroppen den tiden den trenger på å blir frisk. Eller hva med å bare komme seg ut å gjøre noe hyggelig, som ikke innebærer noen stor belastning for kroppen? God bedring! 

Anonymkode: c7365...db0

Dere har helt rett, må prøve å strekke tålmodigheten. Gikk for ingefærte og siste episode av Broen som er lagt ut allerede, og inviterer heller en venninne over i kveldinga om rastløsheten fremdeles er like stor ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Kun en rolig gåtur evt. 

Rett etter at jeg hadde postet åpningsinnlegget kom det en ny hostekule, og etter en klunk Cosylan innså jeg at jeg skal slappe av i hele dag også. Desverre. For dæven, er på femte dagen nå, og ville fortrukket å se maling tørke.... ;):) :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kayia skrev:

Rett etter at jeg hadde postet åpningsinnlegget kom det en ny hostekule, og etter en klunk Cosylan innså jeg at jeg skal slappe av i hele dag også. Desverre. For dæven, er på femte dagen nå, og ville fortrukket å se maling tørke.... ;):) :rolleyes: 

Beste for kroppen er at du pleier deg selv. Da kommer du deg nok fortere :)

Riktig god bedring :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kayia skrev:

Rett etter at jeg hadde postet åpningsinnlegget kom det en ny hostekule, og etter en klunk Cosylan innså jeg at jeg skal slappe av i hele dag også. Desverre. For dæven, er på femte dagen nå, og ville fortrukket å se maling tørke.... ;):) :rolleyes: 

God bedring! Kan være et bra tegn at du er rastløs da👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, emilie321 skrev:

Beste for kroppen er at du pleier deg selv. Da kommer du deg nok fortere :)

Riktig god bedring :)

 

Dere har rett alle sammen, tusen takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min forkjølelse trakk i langdrag dro jeg på treningssenteret for litt forsiktig styrketrening. Helt rolig oppvarming, ikke intervaller slik jeg pleier.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Da min forkjølelse trakk i langdrag dro jeg på treningssenteret for litt forsiktig styrketrening. Helt rolig oppvarming, ikke intervaller slik jeg pleier.

 

Skal ta ei rolig økt i morgen eller tirsdag jeg. Tror Netflix og husarbeid greier å ta knekken på den værste rastløsheten i dag... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Kayia skrev:

Er sylte forkjøla og har vært inne noen dager, så nå har jeg bare så innmari behov for å røre litt på meg! :)

Helst skulle jeg gjerne svømt, men har skjønt at kombinasjonen kaldt vann og økt pust ikke er å anbefale. Er det noen som har et tips om treningsformer- og intensitet når man er syk? Jeg har tett nese, sår hals og surklende lunger, men jeg har ikke feber. 

Problemet med å trene med sykdom er i hovedsak risikoen for at hjertet blir påvirket (perikarditt og myokarditt). Denne risikoen øker jo mer pulsen øker ved trening.

Jeg ville begrenset meg til å gå turer med 110-120 i puls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Problemet med å trene med sykdom er i hovedsak risikoen for at hjertet blir påvirket (perikarditt og myokarditt). Denne risikoen øker jo mer pulsen øker ved trening.

Jeg ville begrenset meg til å gå turer med 110-120 i puls.

Jeg har googlet litt og har skjønt at man kan trene dersom sykdommen er fra hals og opp, mens når man er infisert i luftveier/lunger så skal man la det være. Jeg svømte 2000 m på tirsdag med begynnende forkjølelse og stygg hoste, og onsdag våknet jeg skikkelig dårlig. Skal se jeg har «hjulpet til» selv her... :wacko:https://www.dn.no/dnaktiv/2013/12/20/trening-kan-gjore-vondt-verre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
19 timer siden, Kayia skrev:

Rett etter at jeg hadde postet åpningsinnlegget kom det en ny hostekule, og etter en klunk Cosylan innså jeg at jeg skal slappe av i hele dag også. Desverre. For dæven, er på femte dagen nå, og ville fortrukket å se maling tørke.... ;):) :rolleyes: 

Kanskje jeg skal slutte å håpe på å bli syk da :)

Er så mye sykdom på jobben min og nå håpet jeg på at jeg snart kunne få meg noen sykedager jeg også. Føler meg litt overarbeidet.  Har oppholdt meg sammen med folk med innfluensa både hjemme og på jobb, men neida syk blir jeg visst ikke. Blir jo søren meg aldri syk , men når jeg leser innlegget ditt, tenker jeg at det kanskje er like greit :)

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke falle meg inn å trene noe son helst, verken i går eller i dag.

Stod opp 8. Satt i sofaen og så på tv til 10. Gikk opp trappa og tok et bad. Leste litt. Gikk ned trappa og satte på tørketrommelen. Satt i sofaen og så på tv til ca 12. Sovnet, og våknet nå halv tre.

Tok en paracet nå, så når den virker, skal jeg rydde kjøkkenet litt. Det får bli dagens trening...:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, emilie321 skrev:

Idag laver snøen ned og bilen er nedsnødd. Så dagens trening blir å måke:P

Jeg startet dagen m måking og styrke etterpå. Deilig! Fikk hostekule og litt snufsing på jobb etterpå, men satser på å være i gang igjen nå👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Kanskje jeg skal slutte å håpe på å bli syk da :)

Er så mye sykdom på jobben min og nå håpet jeg på at jeg snart kunne få meg noen sykedager jeg også. Føler meg litt overarbeidet.  Har oppholdt meg sammen med folk med innfluensa både hjemme og på jobb, men neida syk blir jeg visst ikke. Blir jo søren meg aldri syk , men når jeg leser innlegget ditt, tenker jeg at det kanskje er like greit :)

God bedring :)

Du får være glad du har god helse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...