Gå til innhold

Jeg har mislyktes idag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarte ikke å møte opp på et (viktig) stevne idag fordi skammen over å være som jeg er ble for stor. Jeg var også redd. 

Jeg har ikke følt meg så mislykket på lenge. Jeg har forsøkt å jobbe med selvfølelsen en stund, men dette var virkelig ikke til hjelp, tvert om, jeg føler meg bare enda mer svakere nå. 

Jeg takler det dårlig og er i ferd med å gi opp ganske mye. Derfor lurer jeg på hvordan andre ville taklet dette? Håper på svar. 

Anonymkode: 962cc...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har trukket meg fra flere dates i det siste. Og nå valgte jeg å være litt alene for en stund. Årsaken er at jeg har ikke lyst å ofre tiden min på noe sånnt pga dårlige erfaringer. Og så selvfølelsen min som derfor ikke er med meg. 

Det er viktig å sette seg et mål om å jobbe med selvfølelsen. Klarer man det ikke selv så er det gjerne psykologer som kan hjelpe.

Ikke klandre deg selv for dine følelser og sett deg et mål om å få bedre selvfølelse. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarte ikke å møte opp på et (viktig) stevne idag fordi skammen over å være som jeg er ble for stor. Jeg var også redd. 

Jeg har ikke følt meg så mislykket på lenge. Jeg har forsøkt å jobbe med selvfølelsen en stund, men dette var virkelig ikke til hjelp, tvert om, jeg føler meg bare enda mer svakere nå. 

Jeg takler det dårlig og er i ferd med å gi opp ganske mye. Derfor lurer jeg på hvordan andre ville taklet dette? Håper på svar. 

Anonymkode: 962cc...b54

Huff, trasig å ha en sånn dag da! Ikke tenk så mye på hvordan andre ville taklet dette, men fokuser heller på hva du kan gjøre ut fra hva fu av erfaring vet hjelper for deg :) Det første du uansett bør gjøre er det samme som røykere eller slankere rådes til når det har en sprekk, nemlig si til deg selv at «dette var en sprekk, og fra og med i morgen fortsetter jeg på det som var min plan for å bli bedre» :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en som jeg kjenner i virkeligheten hadde en slik samtale om slike ting i går. Hun følte akkurat de samme følelser som meg om det meste. 

Jeg husker at jeg var på et stort møte en gang. Der en person begynte å gråte og løp ut av møtelokale. Vi fattet ikke hva som skjedde før vedkommende kom tilbake og sto foran forsamlingen og sa: Jeg lider av angst, og derfor så løp jeg ut av møtet. Ganske sterkt sagt faktisk. Og ikke minst modig. Jeg må ærlig si at jeg forgudet henne for den hun var. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kayia skrev:

Huff, trasig å ha en sånn dag da! Ikke tenk så mye på hvordan andre ville taklet dette, men fokuser heller på hva du kan gjøre ut fra hva fu av erfaring vet hjelper for deg :) Det første du uansett bør gjøre er det samme som røykere eller slankere rådes til når det har en sprekk, nemlig si til deg selv at «dette var en sprekk, og fra og med i morgen fortsetter jeg på det som var min plan for å bli bedre» :) 

 

Jeg får prøve å tenke sånn :)

Anonymkode: 962cc...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tenke det at du er en sterk person som våger å erkjenne at du har mye angst, og som har tatt initiativ for å ta tak i det. Ingen skam i å ha angst, det kan skje mange av oss. Og bare tenk at det sannsynligvis er flere personer som er til stede samtidig som deg som sikkert også sliter med selvfølelsen. Det vil likevel ikke si at hverken de eller du ikke har stor verdi som mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg klarte ikke å møte opp på et (viktig) stevne idag fordi skammen over å være som jeg er ble for stor. Jeg var også redd. 

Jeg har ikke følt meg så mislykket på lenge. Jeg har forsøkt å jobbe med selvfølelsen en stund, men dette var virkelig ikke til hjelp, tvert om, jeg føler meg bare enda mer svakere nå. 

Jeg takler det dårlig og er i ferd med å gi opp ganske mye. Derfor lurer jeg på hvordan andre ville taklet dette? Håper på svar. 

Anonymkode: 962cc...b54

Selv greier jeg ikke å gjennomføre noe jeg vanligvis er veldig glad i å gjøre. Føler også mye skam.  Løser det med å gjøre lignende ting som jeg greier. Da mister jeg ikke helt selvfølelsen. Vet jo at jeg bare må hoppe i det, men pga angsten så har jeg bare ikke greid det.

Kan du ikke begynne med noe du vet du mestrer? Så sakte, men sikkert utvide hva du gjør. 

I og med at jeg gjør noe lignende, så har jeg heller ikke gitt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanskelig spesielt hvis man for å delta må settes seg i en for en selv angstfylt situasjon som kanskje gjenoppbekker gamle minner om tap og triste følelser som man er redd skal bli overveldende og at man dermed gjør alt bare vanskeligere. Ingen gjør alt rett i livet tror jeg. Ikke automater engang bestandig tror jeg.Manmå prøve å ikke være for streng med seg selv tror bare jeg.

For noen er det god hjelp i medisiner hvis plageneer for store over lang tid.

Anonymkode: 774ce...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg mislykkes med både det ene og det andre nå. 

Det går ikke bra. Jeg klarer ikke mer. 

Anonymkode: 962cc...b54

Hvis jeg ramser opp alt jeg mislykkes i for tiden, så blir det mange ting. Prøver å velge og se på det jeg faktisk greier.

Nå er det snart natta. Hva med å prøve og få litt søvn? For meg er søvn god medisin (når jeg greier å sove da)  Hva med deg?

Når jeg er ute å går og er veldig sliten, så ser jeg bort på neste stolpe og så skal jeg greie å gå dit. Så neste stolpe....osv.  Kan du prøve det samme taktikken, bare med noe hjemme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, emilie321 skrev:

Hvis jeg ramser opp alt jeg mislykkes i for tiden, så blir det mange ting. Prøver å velge og se på det jeg faktisk greier.

Nå er det snart natta. Hva med å prøve og få litt søvn? For meg er søvn god medisin (når jeg greier å sove da)  Hva med deg?

Når jeg er ute å går og er veldig sliten, så ser jeg bort på neste stolpe og så skal jeg greie å gå dit. Så neste stolpe....osv.  Kan du prøve det samme taktikken, bare med noe hjemme? 

Jeg har sovet dårlig hele uka, har hatt så mye uro og usikkerhet i meg, og det toppet seg igjen i kveld så jeg vet ikke hvordan natta blir. 

Jeg føler at jeg ikke er verdt noen ting fordi jeg så tydelig fortjener å ha det vondt (jeg er ikke i tvil lenger). 

Jeg har noe beroligende liggende. Jeg får ta et par så ieg får sove i natt. Kanskje jeg klarer å tenke mer klart i morgen og følge de råd jeg har fått om jeg får sove i natt. 

Takk for at du bryr deg. 

 

 

Anonymkode: 962cc...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du er verdt noe,og du er i k k e mislykket.mangw har gått gjennom det samme.myye vanligere enn du tror.prøv å få en samtale hos psykolog om du er veldig nedfor.varm klem 💗 det b l i r bedre.nattaklæm. 

Anonymkode: fab5c...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart du er verdt noe,og du er i k k e mislykket.mangw har gått gjennom det samme.myye vanligere enn du tror.prøv å få en samtale hos psykolog om du er veldig nedfor.varm klem 💗 det b l i r bedre.nattaklæm. 

Anonymkode: fab5c...f23

Er man verdt noe når noen så tydelig viser at man fortjener å ha det så vondt at man vil dø? 

Anonymkode: 962cc...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du..det er ikke din feil at noen mennesker er onde.klart du er verdt like mye som oss alle💗💗💗det må du aldri tvile på.jeg har selv opplevd mye vondt av andre,men vet jeg er verdt mye uansett. 

Anonymkode: fab5c...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må snakke med noen så du får hjelp med dine tunge tanker 💜💜💜

Anonymkode: fab5c...f23

Jeg overreagerte i går, og jeg har beklaget det for vedkommede. 

Anonymkode: 962cc...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått sovet litt nå,er du mindre trist.

💗 PS du har vel ingenting å beklage,de fleste har sine tunge stunder💕men er du deprimert børr du kontakte lege.maaange gjør det.du er ikke alene 💜💜💜💜

Anonymkode: 3851c...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, emilie321 skrev:

Hvis jeg ramser opp alt jeg mislykkes i for tiden, så blir det mange ting. Prøver å velge og se på det jeg faktisk greier.

Nå er det snart natta. Hva med å prøve og få litt søvn? For meg er søvn god medisin (når jeg greier å sove da)  Hva med deg?

Når jeg er ute å går og er veldig sliten, så ser jeg bort på neste stolpe og så skal jeg greie å gå dit. Så neste stolpe....osv.  Kan du prøve det samme taktikken, bare med noe hjemme? 

Jeg mislyktes i går. Men jeg skal lykkes neste gang, det er mitt neste mål. 

Anonymkode: 962cc...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2018 den 19.47, Anettina skrev:

Du får tenke det at du er en sterk person som våger å erkjenne at du har mye angst, og som har tatt initiativ for å ta tak i det. Ingen skam i å ha angst, det kan skje mange av oss. Og bare tenk at det sannsynligvis er flere personer som er til stede samtidig som deg som sikkert også sliter med selvfølelsen. Det vil likevel ikke si at hverken de eller du ikke har stor verdi som mennesker. 

Enig i dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 11.2.2018 den 18.59, Kayia skrev:

Huff, trasig å ha en sånn dag da! Ikke tenk så mye på hvordan andre ville taklet dette, men fokuser heller på hva du kan gjøre ut fra hva fu av erfaring vet hjelper for deg :) Det første du uansett bør gjøre er det samme som røykere eller slankere rådes til når det har en sprekk, nemlig si til deg selv at «dette var en sprekk, og fra og med i morgen fortsetter jeg på det som var min plan for å bli bedre» :) 

 

Jeg er i ferd med å mislykkes nok en gang av samme grunn. Har bare kort tid på meg nå. Hvordan skal jeg tenke denne gang FØR jeg mislykkes igjen? 

Jeg har sterk angst som bare stritter i mot og gjør meg sliten.. 

Anonymkode: 962cc...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...