Gå til innhold

I ferd med å miste alt


Underbar

Anbefalte innlegg

Har mistet selvrespekten.

Er ikke i stand til å jobbe.

Begynner å miste de to eneste vennene jeg har.

Redd for å miste mannen min. Og barna mine.

 

Hvor lenge kan en (bipolar) depressiv episode vare egentlig? Er på fjerde måneden nå. At det har vart så lenge denne ganga, tror jeg er et tegn på at jeg ikke hører hjemme i dette livet. 

Har hatt tre korte innleggelser de tre siste mnd. Det er en midlertidig brannslokking. Røyken ulmer derimot.

Brannen kommer tilbake. Som alltid. Jeg prøver å slukke den, iherdig. Jeg MÅ klare å slukke brannen! 

Utad prøver jeg å verken vise røyken eller brannen når den kommer. Maska er på. Det funker. Det har funket i årevis. Den senere tida har jeg i terapi blitt konfrontert med både hendelser og følelser. Maska slår sprekker, men jeg klarer meg.

Ikke sant?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist at du sliter sånn nå og at det har vart så lenge, men det må vel gå over en gang? Det har det vel gjort før? Men ikke greit å være deprimert, da ser man ting annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet godt hvordan det er å slite. Jeg har tenkt litt på det i helgen. Hvorfor er jeg der jeg er? Hva har jeg angst for i livet? Hvorfor har livet mitt blitt som det er blitt? 

Jeg har alltid hatt angst for å miste de jeg er glad i. Jeg har mistet partnere som jeg elsket. Men jeg har barna igjen. Jeg forstår egentlig selv hvorfor jeg ble deprimert av å miste menn ut av livet mitt. For man håper jo på at det skulle vare, og man ser jo hvor viktig deres menn er for dere. Så jeg unnskylder meg selv litt for at jeg synes det er sårt å ha mistet.  Jeg er så redd for å miste igjen at jeg holder på det jeg har. Jeg har barna, og jeg har familien, har jobben.. og jeg vil ikke miste det også. Og jeg forsøker å være glad slik som jeg har det, og tenke på at jeg fortjener å bli elsket og satt pris på. Så ja trådstarter : jeg vet godt hvordan det er å føle de følelsene du gjør :) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Jeg har ikke så mye trøst eller hjelp å komme med Underbar. Det er tøffe tak og man skulle tro at det snart var over men, siden det drar ut så kan man iallefall håpe på en laaange god periode når den først kommer. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Underbar skrev:

Takker for respons og gode ord. Innlagt igjen. Ny brannslukking 👍

Håper du snart blir bedre. 

Min erfaring er at det plutselig kan løsne og at det går fort oppover igjen. Håper det skjer deg og.

God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...