Gå til innhold

Når skammen har ødelagt et helt voksent liv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort litt dumme valg i ungdommen(rampestreker) og de kan jeg leve med. Men jeg gjorde en ting da jeg var mellom 18-19 år, som jeg aldri har klart å tilgi meg selv for.  Jeg skammer meg meg så utrolig for dette og klarer ikke leve det livet som jeg ønsker. Har mest lyat å gjemme meg. Tenker at ingen ville sett eller snakket med meg igjen om jeg fortalte det jeg bærer på... det galne 

Triste meg 

Anonymkode: 24be8...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort litt dumme valg i ungdommen(rampestreker) og de kan jeg leve med. Men jeg gjorde en ting da jeg var mellom 18-19 år, som jeg aldri har klart å tilgi meg selv for.  Jeg skammer meg meg så utrolig for dette og klarer ikke leve det livet som jeg ønsker. Har mest lyat å gjemme meg. Tenker at ingen ville sett eller snakket med meg igjen om jeg fortalte det jeg bærer på... det galne 

Triste meg 

Anonymkode: 24be8...c40

Jeg vet hvordan det er å slite med skam. Det er slitsomt. Det beste en kan gjøre er å unnvære det som fører til skammen, og jeg antar du hae gjort det.

Anonymkode: 03e45...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2018 den 0.36, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort litt dumme valg i ungdommen(rampestreker) og de kan jeg leve med. Men jeg gjorde en ting da jeg var mellom 18-19 år, som jeg aldri har klart å tilgi meg selv for.  Jeg skammer meg meg så utrolig for dette og klarer ikke leve det livet som jeg ønsker. Har mest lyat å gjemme meg. Tenker at ingen ville sett eller snakket med meg igjen om jeg fortalte det jeg bærer på... det galne 

Triste meg 

Anonymkode: 24be8...c40

Vet jeg har gitt samme råd til andre, men jeg anbefaler deg å lytte til episodene om Fredrik i podkasten «Hos Peder». Han har også krysset grenser han angrer men ikke får gjort noe med, utenom å handle annerledes framover og å legge fra seg skamfølelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...