Gå til innhold

Nettmobbing


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor går grensen til nettmobbing?

Jeg vil si at der å latterliggjøre andres tanker og følelser er en slags mobbing. Har noen her ikke følt seg mobbet som bruker på forumet før?

Anonymkode: 636fc...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor går grensen til nettmobbing?

Jeg vil si at der å latterliggjøre andres tanker og følelser er en slags mobbing. Har noen her ikke følt seg mobbet som bruker på forumet før?

Anonymkode: 636fc...97c

Hvis en ikke tåler såpass får en slutte å være på forum.

Anonymkode: cb8c0...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor går grensen til nettmobbing?

Jeg vil si at der å latterliggjøre andres tanker og følelser er en slags mobbing. Har noen her ikke følt seg mobbet som bruker på forumet før?

Anonymkode: 636fc...97c

Grensen går laaangt utenfor det du har opplevd.

Om du ikke tåler at folk er uenige er DOL neppe riktig forum for deg, her er folk både ulike og uenige.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor går grensen til nettmobbing?

Jeg vil si at der å latterliggjøre andres tanker og følelser er en slags mobbing. Har noen her ikke følt seg mobbet som bruker på forumet før?

Anonymkode: 636fc...97c

Jeg synes det er sjelden det foregår noe på dol som jeg synes kan sies å ligne på mobbing. Det som derimot av og til forekommer, er det som Gargamel en gang omtalte omtrent som "å ikke spille den andre god". Noen brukere viser over tid en tendens til å surre seg bort i en bestemt type diskusjoner, og da kan det være ganske forutsigbart hvordan tråder utvikler seg når disse personene gis mye motstand på egne synspunkter. 

Er det så alltid feil å ikke spille den andre god? Jeg er usikker, fordi enkelte virker å være såpass blinde for hva de selv gjør at det kanskje er riktig å prøve å insistere på at de må prøve å se hva de selv driver med, det blir feil å jatte med dem også. 

Anonymkode: 032ac...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det så alltid feil å ikke spille den andre god? Jeg er usikker, fordi enkelte virker å være såpass blinde for hva de selv gjør at det kanskje er riktig å prøve å insistere på at de må prøve å se hva de selv driver med, det blir feil å jatte med dem også. 

Anonymkode: 032ac...7cd

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor går grensen til nettmobbing?

Jeg vil si at der å latterliggjøre andres tanker og følelser er en slags mobbing. Har noen her ikke følt seg mobbet som bruker på forumet før?

Anonymkode: 636fc...97c

Har ikke opplevd mobbing her inne nei, men folk som er uenige i ting. Det er jo ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt uerfaren med nettet og er vant med en mer høflig og lavmælt venneflokk. Ble derfor såret i begynnelsen da folk var så direkte og belærende innpå her.De som bruker forumet har veldig ulike livserfaringer og utgangspunkt. Noen ganger oppleves det vanskelig når fremmede mennesker går over mine grenser og kommer med uttalelser som trykker på svært såre punkt. Selv om man på nettet lett kan misforstå  og gå glipp av helheten er mange ganske skråsikre på sine meninger om andre. Det rare er også at jeg opplever det som om en gruppe innpå her er ganske like når det gjelder meninger om ting. De kan derfor oppleves som en « mobb». Så er det flere som står litt alene om sine meninger og når ikke helt igjennom pga det. På dette forumet opplever jeg å stå litt alene og det er en litt ny erfaring for meg, Blir mer sårbar da men samtidig er det lærerikt. 

Anonymkode: c55dc...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd mobbing her inne, men folk med ulike meninger. Det er ikke bare her inne på forumet, men også irl at enkelte kan føle seg mobbet hvis andre har ulike meninger enn de, uten at det kan kalles mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor går grensen til nettmobbing?

Jeg vil si at der å latterliggjøre andres tanker og følelser er en slags mobbing. Har noen her ikke følt seg mobbet som bruker på forumet før?

Anonymkode: 636fc...97c

Det må være når folk finner glede i å terge noen og gjøre narr av dem. Det er veldig lite av det på dol, men man må være blind for å si at det ikke forekommer i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gargamel skrev:

Det må være når folk finner glede i å terge noen og gjøre narr av dem. Det er veldig lite av det på dol, men man må være blind for å si at det ikke forekommer i det hele tatt. 

Som om jeg skulle ha sagt det selv. 

Anonymkode: c55dc...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Det må være når folk finner glede i å terge noen og gjøre narr av dem. Det er veldig lite av det på dol, men man må være blind for å si at det ikke forekommer i det hele tatt. 

Hva kalles det når person A sier dette til person B:

1. Jeg liker deg ikke, jeg liker ikke det du skriver

2. Du er frekk!

3. Du er ufyselig!

4. Du kan holde deg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
19 minutter siden, ColaZero skrev:

Hva kalles det når person A sier dette til person B:

1. Jeg liker deg ikke, jeg liker ikke det du skriver

2. Du er frekk!

3. Du er ufyselig!

4. Du kan holde deg unna.

Som sagt: Det kommer an på om vedkommende finner glede i å terge noen og gjøre narr av dem. 

Altså motivasjonen bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gargamel skrev:

Som sagt: Det kommer an på om vedkommende finner glede i å terge noen og gjøre narr av dem. 

Altså motivasjonen bak. 

Motivasjonen bak er et tolkningsspørsmål.

Anonymkode: cb8c0...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Gargamel skrev:

Som sagt: Det kommer an på om vedkommende finner glede i å terge noen og gjøre narr av dem. 

Altså motivasjonen bak. 

Motivasjonen var nok hevn utført med en viss glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Motivasjonen bak er et tolkningsspørsmål.

Anonymkode: cb8c0...abc

Er det virkelig så vanskelig å forstå når man går over andre menneskers grenser og sårer de med vilje?. Da har man blitt så vant til å tøye disse grensene at man ikke ser det lenger. Eller så er man ikke ærlig med seg selv fordi man ikke kan se seg selv som en som mobber. 

Anonymkode: c55dc...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Gargamel skrev:

Som sagt: Det kommer an på om vedkommende finner glede i å terge noen og gjøre narr av dem. 

Altså motivasjonen bak. 

Voksne mennesker kan i tillegg ansvarliggjøres for virkningen av sine handlinger.

Du holder fokus på motstanden som har blitt gitt trådstarter i en del tråder. I tillegg til dette går det også an å legge merke til hva hun gjør med andre debattanter når hun blir frustrert. 

Anonymkode: 032ac...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig så vanskelig å forstå når man går over andre menneskers grenser og sårer de med vilje?. Da har man blitt så vant til å tøye disse grensene at man ikke ser det lenger. Eller så er man ikke ærlig med seg selv fordi man ikke kan se seg selv som en som mobber. 

Anonymkode: c55dc...c1b

Hvordan kan en være sikker på motivasjon til en meddebbatant? Nei, det blir bare synsing.

Anonymkode: cb8c0...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...