Gå til innhold

Er det mulig å få slettet bruker her inne?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Det er en del godt voksne damer innpå forumet her. Det er jeg også. Man har gjort seg opp noen meninger om livet og hva som funker og ikke. Man er også ganske  trygg på seg selv og mener at man er et godt menneske. Og det er vi også. Vi har gått igjennom noen stormer og kanskje oppdratt flere barn. Min erfaring er at damer som oss kunne være litt mer ydmyk og lyttende. Om vi har tilegnet oss visdom opp gjennom årene så er vi ikke nødvendigvis eksperter. Og på mange områder her på DOL er det en skråsikker enighet om hvordan man skal gå frem for å hjelpe folk. Men kan det ikke tenkes at det finnes flere gode måter å gå frem på og at noen ganger virker ikke den metoden vi har størst tro på ? 

Anonymkode: 18289...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Mina1 skrev:

Ellers er jo det egentlig fint av folk å si at man ønsker meg vel. 

Vi er mange som ønsker deg vel, Mina. Vi kan nok bli oppgitt når du gjentar samme historien i det uendelige uansett hva slags råd du får, men du er på mange måter et frist pust her inne på forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, laban skrev:

Hm - jeg mener å huske at den tråden utviklet seg til å handle om definisjonen av hva man legger i begrepet? Men jeg kan selvsagt huske feil.

Du husker ikke feil. Jeg  var en av de som ivrig hevdet at en dramaqueen kan være både søt og sjarmerende, hun har bare en hang til å overreagere og overdrive.

Jeg nevnte konkret Dolly Duck som hopper opp på en stol og hyler iiiiiiiiiiik når hun ser mus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Babette skrev:

Du husker ikke feil. Jeg  var en av de som ivrig hevdet at en dramaqueen kan være både søt og sjarmerende, hun har bare en hang til å overreagere og overdrive.

Jeg har faktisk bladd tilbake nå, etter at det ble lagt ut link til "avstemningstråden".  Både du og jeg skrev veldig tydelig i den at Minas definisjon av dramaqueen var altfor negativ og omfattende.   

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laban skrev:

Jeg har faktisk bladd tilbake nå, etter at det ble lagt ut link til "avstemningstråden".  Både du og jeg skrev veldig tydelig i den at Minas definisjon av dramaqueen var altfor negativ og omfattende.   

Den avstemmingen bekrefter bare at dramaqueen er ganske passende.

Anonymkode: 68f9f...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er løsningen for meg er å gjøre som @laban har skrevet: ikke skrive om slike sårbare emner som jeg har gjort. Jeg er sårbar om de emnene, og de kom ikke uten en årsak bak. Jeg har vært igjennom ting som jeg opplever som tøfft og vanskelig, men jeg må bare unngå å ta det opp. For det gjør ikke bedre dersom jeg opplever noen som krass. 

@Gargamel og @MxxM har vært inne på noe der. Jeg takler dårlig måten ord blir forrmulert på. Det kan også gjelde noen andre tråder hvor jeg ikke skriver om min sårbarhet også. Jeg er veldig vane i jobben min at vi ikke får si hvilke som helst ord. Vi skal tenke over at det står en å mottar det. Ellers så er jeg vant med at folk som jeg omgås med er veldig forsiktig i måten de prater på. De kan være ærlige, men sier ord på en veldig behagelig måte. Som Gargamel og MxxM har vært inne på. 

Alt sammen har sin forklaring. Jeg har en helt fri vandelsattest. Ingen dommer på meg. Og hadde adferden min vært så ille, så hadde faktisk politiet gitt meg en dom for lenge siden. De hadde sikkert tvangsinnlagt meg om de mente at jeg var så ille også. Men tvert imot. Jeg vet at i omgangskretsen min så ville de ikke sagt at jeg har en dårlig adferd. Tvert imot. De ville sagt det motsatt. 

Å heller aktivisere seg i hyggetråder, uten å nevne sirkelen som jeg havnet i er det beste. Leve livet slik det er blitt. Og gjøre det beste ut av det. Tenke positivt. Vi gjør alle våre feil. Men jeg kan ikke si at jeg gjør alle feilene alene. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den avstemmingen bekrefter bare at dramaqueen er ganske passende.

Jeg skrev i den tråden - uten å delta i avstemningen - at å starte diskusjoner med seg selv som tema, lett kunne bli til bensin på bålet for de som fra før synes man viser dramatakter.  Men det er uansett ikke nødvendig å sette merkelapper på folk.  Vi har positive og negative sider alle sammen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gargamel skrev:

Det var en annen bruker som introduserte begrepet før tråden ble opprettet, men whatever. 

Alle må ta ansvar for egen oppførsel. 

Ja det stemmer at én bruker brukte begrepet i en tidligere (også opphetet) tråd, og at dette nok førte til at tråden jeg linket til ble opprettet in the first place.

Men. Ærlig talt. I min verden er det virkelig sånn at det å opprette en spørreundersøkelse (!) om hvorvidt man er dramaqueen eller ikke som reaksjon på en sånn uttalelse når du er fler-og-førti år gammel er såpass sært og ukonstruktivt at det må kunne kommenteres. Jeg ser ingen grunn til å sensurere slike reaksjoner på et diskusjonsforum, selv om det blir en del av de samme responsene - naturlig nok.

Saken er jo at i RL vil folk snu seg og himle med øyene over slik atferd, og den det gjelder vil skjelden få direkte feedback. Med dét mister den det gjelder også muligheten til forstå at h*n bør endre reaksjonsmåte/atferd for å oppfattes slik man ønsker.

På nett derimot, kan man kommentere på slik atferd, fordi man i kraft av anonymiteten ikke bidrar til å «avkle» eller offentlig ydmyke den som mottar kommentarer. Når jeg gir sånne kommentarer er det i håp om at responsen kanskje kan bidra til feks økt impulskontroll eller atferdsjustering for vedkommende, og at vedkommende får det bedre med seg selv. Det er jo ingen som liker å bli oppfattet som en som til stadighet mister kontroll, sant. Ubehagelig for den det gjelder når det står på, helt sikkert - men på sikt må det da være bedre å ha fått respons slik at man justere seg?

Fint imidlertid at du mener noe annet, det respekterer jeg :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Det som er løsningen for meg er å gjøre som @laban har skrevet: ikke skrive om slike sårbare emner som jeg har gjort. Jeg er sårbar om de emnene, og de kom ikke uten en årsak bak. Jeg har vært igjennom ting som jeg opplever som tøfft og vanskelig, men jeg må bare unngå å ta det opp. For det gjør ikke bedre dersom jeg opplever noen som krass. 

@Gargamel og @MxxM har vært inne på noe der. Jeg takler dårlig måten ord blir forrmulert på. Det kan også gjelde noen andre tråder hvor jeg ikke skriver om min sårbarhet. 

Alt sammen har sin forklaring. Jeg har en helt fri vandelsattest. Ingen dommer på meg. Og hadde adferden min vært så ille, så hadde faktisk politiet gitt meg en dom for lenge siden. Jeg vet at i omgangskretsen min så ville de ikke sagt at jeg har en dårlig adferd. Tvert imot. De ville sagt det motsatt.

Å heller aktivisere seg i hyggetråder, uten å nevne sirkelen som jeg havnet i er det beste. Leve livet slik det er blitt. Og gjøre det beste ut av det. Tenke positivt. Vi gjør alle våre feil. Men jeg kan ikke si at jeg gjør alle feilene alene. 

 

Vil bare si en ting. Jeg har hatt en del erfaring med rettssystemet og politi. At noen brukte disse anmeldelsene mot deg skal du ikke bry deg om. Veldig lite omtenksomt å bruke en så sårbar ting imot deg. Hvem som helst kan anmelde noen og det kan fortelle like mye om den som anmelder enn den som blir anmeldt. Saken er henlagt og ingen har dømt deg for noe lovbrudd. Håper du fortsetter her på forumet. Man burde kunne ta opp sårbare tema feks på psykistritråden og bli møtt med respekt. Samtidig ser jeg at veldig mange av de som svarer ganske hyppig utleverer lite om seg selv. Kanskje de selv har hatt erfaringer der de har blitt såret på nettet.?. Jeg måtte selv gå igjennom noen vanskelige tråder før jeg ble mye mer forsiktig med hva jeg delte.  Dessuten var det litt tryggere før da vi hadde en psykiater her på nettet som fulgte med og kom med innspill. 

Anonymkode: 18289...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Xtra skrev:

Vi er mange som ønsker deg vel, Mina. Vi kan nok bli oppgitt når du gjentar samme historien i det uendelige uansett hva slags råd du får, men du er på mange måter et frist pust her inne på forumet. 

Det er jeg enig i :)

Håper du fortsetter å være her, Mina!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samtidig ser jeg at veldig mange av de som svarer ganske hyppig utleverer lite om seg selv. Kanskje de selv har hatt erfaringer der de har blitt såret på nettet.?. Jeg måtte selv gå igjennom noen vanskelige tråder før jeg ble mye mer forsiktig med hva jeg delte.  Dessuten var det litt tryggere før da vi hadde en psykiater her på nettet som fulgte med og kom med innspill. 

Anonymkode: 18289...72f

Jeg utleverte mye mer av meg selv tidligere. Og mange andre gjorde det også.

Etter å ha fått en lærepenge, er jeg nå mye mer forsiktig med hva jeg skriver. Det jeg skriver, står jeg for. Men jeg prøver å ikke utlevere andre mennesker i mitt liv på en ufordelaktig måte. En kan aldri vite når de plutselig finner omtale om seg selv her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Kayia skrev:

Ja det stemmer at én bruker brukte begrepet i en tidligere (også opphetet) tråd, og at dette nok førte til at tråden jeg linket til ble opprettet in the first place.

Men. Ærlig talt. I min verden er det virkelig sånn at det å opprette en spørreundersøkelse (!) om hvorvidt man er dramaqueen eller ikke som reaksjon på en sånn uttalelse når du er fler-og-førti år gammel er såpass sært og ukonstruktivt at det må kunne kommenteres. Jeg ser ingen grunn til å sensurere slike reaksjoner på et diskusjonsforum, selv om det blir en del av de samme responsene - naturlig nok.

Saken er jo at i RL vil folk snu seg og himle med øyene over slik atferd, og den det gjelder vil skjelden få direkte feedback. Med dét mister den det gjelder også muligheten til forstå at h*n bør endre reaksjonsmåte/atferd for å oppfattes slik man ønsker.

På nett derimot, kan man kommentere på slik atferd, fordi man i kraft av anonymiteten ikke bidrar til å «avkle» eller offentlig ydmyke den som mottar kommentarer. Når jeg gir sånne kommentarer er det i håp om at responsen kanskje kan bidra til feks økt impulskontroll eller atferdsjustering for vedkommende, og at vedkommende får det bedre med seg selv. Det er jo ingen som liker å bli oppfattet som en som til stadighet mister kontroll, sant. Ubehagelig for den det gjelder når det står på, helt sikkert - men på sikt må det da være bedre å ha fått respons slik at man justere seg?

Fint imidlertid at du mener noe annet, det respekterer jeg :) 

Det er jo dette som er så unikt med DOL, at her kan vi hjelpe hverandre med utrolig masse, ut fra de ulike erfaringene vi har - uten at en blir "disset" i RL. Men det krever jo at en tar i mot råd og prøver ut rådene, og ikke tar all motstand som kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg utleverte mye mer av meg selv tidligere. Og mange andre gjorde det også.

Etter å ha fått en lærepenge, er jeg nå mye mer forsiktig med hva jeg skriver. Det jeg skriver, står jeg for. Men jeg prøver å ikke utlevere andre mennesker i mitt liv på en ufordelaktig måte. En kan aldri vite når de plutselig finner omtale om seg selv her inne...

Sånn har jeg tenkt også. I og med at folk vet hvor jeg bor er jeg jo identifiserbar for noen, og det blir flere enn meg jeg må hensyta i det jeg legger ut... ;)  

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg utleverte mye mer av meg selv tidligere. Og mange andre gjorde det også.

Etter å ha fått en lærepenge, er jeg nå mye mer forsiktig med hva jeg skriver. Det jeg skriver, står jeg for. Men jeg prøver å ikke utlevere andre mennesker i mitt liv på en ufordelaktig måte. En kan aldri vite når de plutselig finner omtale om seg selv her inne...

Når jeg leser det du skriver i siste avsnitt, må jeg tenke på de utrolige svigermor-historiene som en tidligere bruker la ut for noen år siden, der det også framkom andre opplysninger som gjorde hovedpersonene gjenkjennbare. Men jeg må innrømme at det var fornøyelig lesning - fortalt med både humor og snert.

Vi får håpe at svigermora ikke leste noe av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Babette skrev:

Når jeg leser det du skriver i siste avsnitt, må jeg tenke på de utrolige svigermor-historiene som en tidligere bruker la ut for noen år siden, der det også framkom andre opplysninger som gjorde hovedpersonene gjenkjennbare. Men jeg må innrømme at det var fornøyelig lesning - fortalt med både humor og snert.

Vi får håpe at svigermora ikke leste noe av det.

Jeg la jo ut en del om mi svigermor også, men jeg tror jeg vet hvem du tenker på :P

Nei - det er ikke noe greit når noen plutselig dumper innom her og kjenner seg igjen... Akkurat som om noen stod og tjuvkikket eller tjuvfilmet inn i et lukket selskap...

Håper ikke den svigermora leste her, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...