Gå til innhold

Bortkastet å gå til psykiater?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, stjernestøv skrev:

Åjo det er sikkert at det gjør.

Nei.

Et faktum er en sannhet som har grunnlag i virkeligheten og som logisk ikke kan motsies. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
16 timer siden, laban skrev:

Her tror jeg enten du eller de som skrev det du har lest, har misforstått litt. Den "vet" hvilket mønster strømforbruket ditt følger, dermed kan den i teorien finne ut når du pleier å bruke komfyren, vaskemaskinen og andre ting som bruker en del strøm. Men f.eks hos oss på virkedager lager vi frokost uten å bruke ovn eller vannkoker, og da "vet" selvsagt ikke strømmåleren om vi spiser frokost eller ikke.

Den vil nok "avsløre" at dere f.eks. reiser på ferie, fordi dere da ikke bruker noen av husholdningsapparatene og forbruket er nesten helt jevnt. Men den forteller det ikke til noen andre enn datamaskinen hos strømselskapet.

Her er en artikkel om det:

https://www.nrk.no/norge/datatilsynet-frykter-nye-strommalere-kan-true-personvernet-1.13377012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
15 timer siden, gråstein skrev:

Nei.

Et faktum er en sannhet som har grunnlag i virkeligheten og som logisk ikke kan motsies. 

Men det er mange sannheter, konspirasjonsteorier er en sannhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men det er mange sannheter, konspirasjonsteorier er en sannhet. 

Nei, det finner ikke mange sannheter.

Gi eksempel på en konspirasjonsteori som er sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja, og i den står det samme som jeg skrev: Strømmåleren vet alt om strømforbruket ditt, men det er også alt den vet.

Så tar den opp viktigheten av at denne informasjonen ikke går videre til noen som f.eks. vil selge deg ovner eller husholdningsapparater. Jeg er enig i at det må unngås. Men det har ikke bare med strømmåleren å gjøre. Mange legger ut langt mer om vanene sine på Facebook enn det strømselskapene kan analysere seg fram til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
2 minutter siden, laban skrev:

Ja, og i den står det samme som jeg skrev: Strømmåleren vet alt om strømforbruket ditt, men det er også alt den vet.

Så tar den opp viktigheten av at denne informasjonen ikke går videre til noen som f.eks. vil selge deg ovner eller husholdningsapparater. Jeg er enig i at det må unngås. Men det har ikke bare med strømmåleren å gjøre. Mange legger ut langt mer om vanene sine på Facebook enn det strømselskapene kan analysere seg fram til.

Ja folk blir overvåket på FB og google. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, gråstein skrev:

Essensen her er at når og hvor mye strøm vi bruker sier noe om hvordan vi lever livene våre. Det er ikke noe skumlere enn det.

 

Men har de noe med hvordan vi lever livene våre? Alt blir observert nå til dags. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja folk blir overvåket på FB og google. 

Av programmer som vil sende deg reklame. Ikke av noen som vil deg noe "vondere" enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men har de noe med hvordan vi lever livene våre? Alt blir observert nå til dags. 

Er det et problem for deg at den som har tilgang på disse dataene kan anta at du lager middag kl 16 fordi strømforuket ditt da er noe høyere?

Litt merkelig du er så opptatt av dette for selv har du lagt ut masse personlig informasjon på DOL opp igjennom årene.

Endret av gråstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, laban skrev:

Av programmer som vil sende deg reklame. Ikke av noen som vil deg noe "vondere" enn det.

Å, jeg er ikke så sikker på det. De vil ha kontroll over oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, gråstein skrev:

Er det et problem for deg at den som har tilgang på disse dataene kan anta at du lager middag kl 16 fordi strømforuket ditt da er noe høyere?

Litt merkelig du er så opptatt av dette for selv har du lagt ut langt mer privat informasjon på DOL opp igjennom årene.

Ja jeg vet, burde ikke skrive så mye privat her. De følger med oss her inne og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
17 timer siden, kupton skrev:

Nei, regnet med det. Dere finnmarkinger som bor i Sauda forstår ikke slikt.

Jeg misforstod :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg vet, burde ikke skrive så mye privat her. De følger med oss her inne og. 

Du overvurderer din egen betydning, det er ingen som overvåker hva du skriver på nettet for å kontrollere deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, gråstein skrev:

Du overvurderer din egen betydning, det er ingen som overvåker hva du skriver på nettet for å kontrollere deg.

Jo det tror jeg nok, og det er ikke bare meg...alle blir overvåket. Du og! Og FB er veldig kontrollert, det er ikke alt man får skrive om der. De vil ikke at sannheten skal komme ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jo det tror jeg nok, og det er ikke bare meg...alle blir overvåket. Du og! Og FB er veldig kontrollert, det er ikke alt man får skrive om der. De vil ikke at sannheten skal komme ut. 

Hvilken sannhet? Kan du ikke skrive den her og nå, så får vi se om det blir sensurert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, gråstein skrev:

Hvilken sannhet? Kan du ikke skrive den her og nå, så får vi se om det blir sensurert?

F.eks at vi har kontakt med aliens, og at vi har en elite som kontrollerer oss. Noe av det blir slettet! Det er mye makt og penger ute og går,og de blir hissige når noen er den sorte sauen...alle må passe inn. Så jo jeg er utsatt. 

Men sannheten kommer frem uansett, og snart blir det i nyhetene om aliens. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

F.eks at vi har kontakt med aliens, og at vi har en elite som kontrollerer oss. Noe av det blir slettet! Det er mye makt og penger ute og går,og de blir hissige når noen er den sorte sauen...alle må passe inn. Så jo jeg er utsatt. 

Men sannheten kommer frem uansett, og snart blir det i nyhetene om aliens. 

Hvor lang tid tar det før eliten sensurerer dette?

Endret av gråstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, gråstein skrev:

Hvor lang tid tar det før overvåkerne sletter dette?

Hva mener du? Her? Vet ikke! På FB kan det bli slettet med en gang det blir lagt ut. Men nå har jeg skrevet for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...