Gå til innhold

Valdres-saken: Er det umulig å regulere blodsukkeret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Joda, til en viss grad. Men bla stress kan gjøre at blodsukkeret forandrer seg. Har selv diabetes og bruker sprøyter, men hos meg blir blodsukkeret vanligvis høyt når jeg blir stressa. Det samme hvis en har en infeksjon, da kan blodsukkeret også bli farlig høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må huske på at moren sikkert er under forferdelig tilstand etter aa ha mistet datteren. Rettssaken er sikkert ekstra paakjenende for mor. Tragisk alt sammen. Fy, som jeg hater mobbing, men jeg synes det er vanskelig aa vite mer utover det av hva som har skjedd her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Det går an å framprovoser et anfall også. Stygt å si det, men det er sant.

Hvordan gjør man det?

Anonymkode: de823...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, yellow ledbetter skrev:

Det går an å framprovoser et anfall også. Stygt å si det, men det er sant.

Ja , det går an å framprovosere et anfall, ikke noe problem. 

En annen ting er at når en har hatt skikkelig føling (veldig lavt blodsukker) så kan det ta en hel dag før en føler seg bra igjen. Det er ikke så enkelt at en bare spiser, så er alt bra igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er bare manipulering av mora.

Anonymkode: a8e1e...35c

Det trenger ikke å være det.

Diabetes er ikke så enkelt. Noe som kan være riktig mengde næring og insulin en dag, kan være feil en annen dag. Mange faktorer som spiller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, emilie321 skrev:

Det trenger ikke å være det.

Diabetes er ikke så enkelt. Noe som kan være riktig mengde næring og insulin en dag, kan være feil en annen dag. Mange faktorer som spiller inn.

Når en ser på hvordan hun oppfører seg og på hennes uttalelser til media, er jeg rimelig sikkert på det. Hun virker ikke psyksisk frisk.

Anonymkode: a8e1e...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når en ser på hvordan hun oppfører seg og på hennes uttalelser til media, er jeg rimelig sikkert på det. Hun virker ikke psyksisk frisk.

Anonymkode: a8e1e...35c

Hvis hun har framprovosert kraftig føling, så tror jeg ikke akkurat at det styrker hennes sak. Får håpe legene finner ut av det, de er vel ikke så lettlurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når en ser på hvordan hun oppfører seg og på hennes uttalelser til media, er jeg rimelig sikkert på det. Hun virker ikke psyksisk frisk.

Anonymkode: a8e1e...35c

Hva som er normalt å gjøre/ikke gjøre i den situasjonen hun befinner seg i er det ytterst få av oss som vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, emilie321 skrev:

Joda, til en viss grad. Men bla stress kan gjøre at blodsukkeret forandrer seg. Har selv diabetes og bruker sprøyter, men hos meg blir blodsukkeret vanligvis høyt når jeg blir stressa. Det samme hvis en har en infeksjon, da kan blodsukkeret også bli farlig høyt.

Hennes har vært for lavt. Så har klokketro på at hun først avbryter/ber om pause, setter en overdose insulin, kommer tilbake, og vipps: farlig lavt blodsukker perfekt timet etter pausen. 

Anonymkode: 9c05a...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, XbellaX skrev:

Hva som er normalt å gjøre/ikke gjøre i den situasjonen hun befinner seg i er det ytterst få av oss som vet. 

Derom strides de lærde.

Psykiater Synne Sørheim stiller seg tvilende til oppriktigheten i den tiltalte kvinnens følelsesmessige og kroppslige sammenbrudd, og insisterer på at rettssaken må gå sin gang.

Sørheim konkluderer med at 46-åringen har en personlighetsforstyrrelse som bl.a. viser seg gjennom manipulering, krenkbarhet og utagering. Hun overdriver betydningen av sine kroppslige plager, og faguttalelser som går imot denne oppfatningen, bidrar til «et oppmerksomhetssøkende og dramatiserende tilstandsbilde».

https://www.dagbladet.no/nyheter/psykiater-tviler-pa-ektheten-i-morens-sammenbrudd/69555507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, gråstein skrev:

Derom strides de lærde.

Psykiater Synne Sørheim stiller seg tvilende til oppriktigheten i den tiltalte kvinnens følelsesmessige og kroppslige sammenbrudd, og insisterer på at rettssaken må gå sin gang.

Sørheim konkluderer med at 46-åringen har en personlighetsforstyrrelse som bl.a. viser seg gjennom manipulering, krenkbarhet og utagering. Hun overdriver betydningen av sine kroppslige plager, og faguttalelser som går imot denne oppfatningen, bidrar til «et oppmerksomhetssøkende og dramatiserende tilstandsbilde».

https://www.dagbladet.no/nyheter/psykiater-tviler-pa-ektheten-i-morens-sammenbrudd/69555507

Jeg har lest det tidligere og det er godt mulig hun har helt rett. Sørheim er en svært dyktig fagperson. Det betyr likevel ikke at ikke denne personen er i en formidabelt presset situasjon og naturlig nok vil reagere deretter. Det ene utelukker ikke det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man boer jo ikke helt undervurdere at det kan ha med at datteren ble mobbet så hardt at datteren tok selvmord eller sultet seg til doede. Mobbing kan ta hardt paa helsa. Det er bl a mange saker i USA der barn har tatt selvmord som foelge av mobbing. Jeg vet ikke hvor mange her inne som har sett Skoleklassen fra Estland? Synes det illustrerer paa en fin maate hvordan mobbing ofte fungerer, for jeg kjenner meg igjen fra det virkelige liv. Det er folk som blir varig ufoer pga mobbing i barndommen, men heldigvis tror jeg det gaar bra med de fleste utsatte. Men ikke alle, og mange sliter psykisk. Mia ble jo angivelig mobbet så hardt at hun fikk spiseforstyrrelser. Jeg skulle oenske jeg kunne fortalt denne jenta hvor viktig det er aa vaere seg selv. For i den alderen er man saa saarbar og a det er lett aa tro på det folk sier. Og at det er dem det er noe galt med. Kanskje Mia hadde levd i dag om skolen hadde satt inn skikkelige tiltak for aa stoppe det. Jeg synes mange skoler gjoer lite for aa stoppe mobbing. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale folket å lese "Da Lommedalen mistet en av sine" av Budstikka. 

Da den ble publisert var den et svært viktig korrektiv til den ensidige versjonen som gikk i media. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Mari Y skrev:

Man boer jo ikke helt undervurdere at det kan ha med at datteren ble mobbet så hardt at datteren tok selvmord eller sultet seg til doede. Mobbing kan ta hardt paa helsa. Det er bl a mange saker i USA der barn har tatt selvmord som foelge av mobbing. Jeg vet ikke hvor mange her inne som har sett Skoleklassen fra Estland? Synes det illustrerer paa en fin maate hvordan mobbing ofte fungerer, for jeg kjenner meg igjen fra det virkelige liv. Det er folk som blir varig ufoer pga mobbing i barndommen, men heldigvis tror jeg det gaar bra med de fleste utsatte. Men ikke alle, og mange sliter psykisk. Mia ble jo angivelig mobbet så hardt at hun fikk spiseforstyrrelser. Jeg skulle oenske jeg kunne fortalt denne jenta hvor viktig det er aa vaere seg selv. For i den alderen er man saa saarbar og a det er lett aa tro på det folk sier. Og at det er dem det er noe galt med. Kanskje Mia hadde levd i dag om skolen hadde satt inn skikkelige tiltak for aa stoppe det. Jeg synes mange skoler gjoer lite for aa stoppe mobbing. 

 

 

Og hvorfor lot moren denne sultingen forgår så lenge? Hun var sterkt avmagret, og veide bare 21,7 kilo - en halvering av kroppsvekten på få måneder. Mora virker ikke helt god.

Polititeori: Angelica (13) var alene før hun døde. https://www.tv2.no/a/9706454/

Politiet tror at den svært syke Angelica Heggelund (13) kan ha vært i et eget bygg på hyttetunet hun og moren oppholdt seg de siste tre månedene før hun døde.

Anonymkode: a8e1e...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Janus30 skrev:

Jeg vil anbefale folket å lese "Da Lommedalen mistet en av sine" av Budstikka. 

Da den ble publisert var den et svært viktig korrektiv til den ensidige versjonen som gikk i media. 

Ja dette var sterk lesing. Jeg skal definitivt ikke spekulere, jeg kjenner ikke saken godt nok til engang å mene så mye, men må innrømme at jeg sitter og tenker på Munchausen by proxy...

Dere som kjenner saken - er det noen far inne i bildet? Søsken? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For enkelte er det veldig vanskelig har jeg hørt. Selv tenker jeg bare på hvor vanskelig det er å trekke noen noen grense mellom en mor og hennes barn. Enkelte filmer blant annet med Sofia Loren har tatt opp dette tema på fantastisk måte. Jeg har ikke barn selv men jeg føler helsevesenet burde skrevet brev i saken for om mulig å prøvd å hjelpe eller sendt en representant dit de var. Men jeg kjenner ikke saken og vet at jus handler mye om å holde tingene fra hverandre når det gjelder de ytre formelle rammer. En annen sak er at det er ikke flusst med folk i helsevesenet og dette er kjempevanskelig lidelser som krever sikkert spesialistkompetanse. Dette spisset seg vel ogs til i ferietiden hvis jeg husker rett? Jeg klarer Ikke annet enn å synes moren bare var motig og tenkte på sitt barn først uten tanke for hva det ville bety for henne selv. Jeg synes man ser på forelder og barn på en underlig måte i dag. Det skjærer meg så i hjertet å tenke på de to og hvordan de må ha hatt det. Bare tragisk at vi som samfunn ikke klarer å være der for dem som trenger når de trenger. Den ene unnlatelsessynd rettferdiggjør ikke den annen. Enkelte bransjer er nå så harde at at aller minst barna tjener på utviklingen føler jeg. Hvordan tenker vi egentlig om barn med mye utfordringer. Det er ikke lett å ta innover seg så alvorlige sykdommer. De mest talentfulle og verdifulle menneskene rammes ofte hardest. Jeg kjenner ikke saken annet en fra reportasjer i media og det er bare hvordan jeg føler og tenker utifra hva jeg har erfart i mitt liv så langt.Vårt kvinnebilde er for smalt tror jeg. Vi makter ikke å strekke ut hånden.

Anonymkode: 3fbf9...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor lot moren denne sultingen forgår så lenge? Hun var sterkt avmagret, og veide bare 21,7 kilo - en halvering av kroppsvekten på få måneder. Mora virker ikke helt god.

Polititeori: Angelica (13) var alene før hun døde. https://www.tv2.no/a/9706454/

Politiet tror at den svært syke Angelica Heggelund (13) kan ha vært i et eget bygg på hyttetunet hun og moren oppholdt seg de siste tre månedene før hun døde.

Anonymkode: a8e1e...35c

Hvordan kan vite at hun ikke forsoekte alt hun gjorde for at datteren skulle bli bedre, men at det var systemet rundt som sviktet? Fikk mobbingen lov aa paagaa uten at mobberne fikk konsekvenser, f eks? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...