Gå til innhold

Valdres-saken: Er det umulig å regulere blodsukkeret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja, umulig er det vel ikke. Finnes jo mennesker som kan gå så langt ned som 1 i blodsukker om de er uheldige, og havner i koma, mens noen ikke går lavere enn rundt 2-3 i blodsukker.. Er jo forskjellig fra person til person. Men en person uten sukkersykke kan jo til og med få føling.. Bjørn Dæhlie hadde jo for eksempel føling når han gikk i mål på 5 mila i Nagano, fordi han hadde slitt seg såpass ut.. Han gikk det han makta, og deretter litt til... Brukt opp alle lagere .. Så ikke alltid de uten diabetes greier å kontrollere blodsukkeret, så da kan du jo tenke deg hvordan det er for noen med diabetes. Så, ja, det kan være vanskelig. Virker jo også som denne moren er veldig hardt angrepet.. Spørsmålet er jo naturligvis om diabetesen kan ha påvirket hvordan hun var som mor, om hun av og til var så dårlig at det blei vanskelig å stille opp fullt ut for dattera.. Når man har føling, så er man jo ikke seg selv, kan på mange måter si at man er utilregnelig.. Men likevel så tyder alt på at mora har andre problemer enn kun diabetesen, som har gjort at hun ikke har taklet morsrollen optimalt, tror ikke man kan forklare alt på grunn av diabetesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

påskelilje
34 minutter siden, Xtra skrev:

Så kom dommen: 3 års fengsel https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0E7pjE/valdres-saken-moren-til-doede-angelica-13-doemt-til-tre-aars-fengsel

 

En rimelig dom, selv om jeg trodde hun skulle slippe fengsel av helsemessige årsaker. Men siste ord er ikke sagt - dommen vil nok bli anket.

Godt at hun ble dømt. Selvsagt anker hun.

Ved en anke i Lagmannsretten, må de samme bevisene gåes gjennom på nytt, eller er det kun nye ting som vil bli vurdert da, tro? Det er jo nye dommere, så de må vel kanskje få hele saken fremstilt på nytt, når det ankes på skyldspørsmålet, vil jeg tro.

Leste litt igjen nå om rettsaken som gikk i vinter. Merker at det går voldsomt innpå meg igjen når jeg tenker på det som kom frem... :-( Stakkars lille jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Xtra skrev:

Så kom dommen: 3 års fengsel https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0E7pjE/valdres-saken-moren-til-doede-angelica-13-doemt-til-tre-aars-fengsel

 

En rimelig dom, selv om jeg trodde hun skulle slippe fengsel av helsemessige årsaker. Men siste ord er ikke sagt - dommen vil nok bli anket.

Ikke sikkert det er så lurt å anke. Det betyr nye runder med tøff rettsak. Kanskje mer mediaoppslag osv.  Kan til og med få strengere straff. Etter et år i fengsel vil hun kunne ha en mer åpen soning og etter to år sannsynligvis satt fri på prøve. Kanskje hun også vil få oppfølging og hjelp i fengselet. Denne kvinnen har virkelig opplevd det værste allerede. Jammen godt vi bor i Norge med fengsel som tenker rehabilitering og ikke bare straff. 

Anonymkode: 494dd...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...