Gå til innhold

Terapeuten er så personlig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, motorPrøysen skrev:

Såkalt selvavsløring er en terapeutisk teknikk som noen ganger kan være nyttig. Ut fra det du skriver får jeg mistanke om at det din psykolog sier til deg går utover dette. Pasienten skal ikke sitte igjen med en følelse av å måtte ta hensyn til psykologen.

Ta det opp med psykologen hvis du føler du klarer det. Hvis ikke, og hvis psykologen fortsetter å fortelle om egne problemer på denne måten, tror jeg du er best tjent med en annen psykolog.

Takk for svar.

Skal først prøve å manne meg opp til å prate med psykologen. Det hadde nok vært god trening for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Det er uprofesjonelt og lite akseptabelt at en psykolog utleverer seg. Det er forskjell på å si litt om seg selv så man vet litt hvem man snakker med og på å bruke egne opplevelser som "terapi." Du har faktisk rett til å klage på behandling etter loven. Men jeg ville vel tenke to løsninger i denne situajonen. Konfrontere psykologen med at man ikke føler seg komfortabel med vedkommendes tilnærming. Eller du kan gå til psykologens overordnede, og gi uttrykk for at det ikke funker med den psykologen. Sånn er det jo. Personkjemi og tilnærming er ikke alltid riktig, og det der da naturlig å sjekke mulighetene for å få bytte. Jeg har gjort det selv, og ble tatt helt seriøst på det. Og det medførte at jeg komm tl en behandler jeg fikk en veldig fin relasjon med.

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...