Gå til innhold

Noe å tenke på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er ikke ute etter å sammenligne hvem som har det « tøffeste». Det blir ofte en uendelig og usaklig diskusjon fordi alle er seg selv nærmest. Jeg selv er en uføretrygdet helsearbeider som med årene taklet presset dårligere og dårligere. Det ble forventet at man skulle fungere maksimalt uansett alder. Hele arbeidsplassen var preget av utskiftning og ung arbeidskraft. De eldre begynnte å slite med helsen og forsvant. Dette var ikke unntaket men regelen. Dessuten ble det forventet at man skulle omskolere seg eller jobbe med noe helt annet. Det finnes lite alternativer til kontorjobber innen helsevesenet. Da jeg havnet på NAV ble det foreslått å stå i butikk eller jobbe på en SFO feks. Jeg prøvde dette en stund. Som godt voksen måtte jeg omstille meg helt og jobbe som en ufaglært assistent. (Og ble behandlet der etter.). Nå hadde jeg allerede så redusert helse at jeg ikke klarte mer. Tilbake til dette med at mange typiske kvinneyrker har en høyere pensjonsalder enn mange typiske mannsyrker. Hvis jeg burde jobbe med noe helt annet pga alder hvorfor blir det ikke krevd at feks politiet kunne gjøre det samme?. I stedet får de pensjon.  Så blir det slått stort opp at så mange kvinner blir sykemeldt og uføretrygdet osv. At det er mye psykiske plager, muskelsmerter og belastningsskader blant godt voksne kvinner. Da blir jo ikke statistikken riktig. Hvis kvinner i belastende yrker havner opp som ufør eller går over i reduserte stillinger og menn i belastende yrker blir pensjonister. Samtidig blir det snakket varmt om at folk bør jobbe enda lenger og hvor helsebringende det er å jobbe.

Anonymkode: e7363...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Mange bør nok tenke på hyttetakene sine nå om det er hva du mener?

Jeg tror så altfor mange forstrekker seg å ender i " sykekøene" som kanskje hoper seg opp i et hardt arbeidsliv over lang lang tid og med nyheter knapt noen av oss orker å høre lenger. Helsa må være det viktige som enkelte stadig minner om synes jeg og alt koster mer enn noengang😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Ting kan bare bli for tøft for alle tror jeg. Så uten tvil spesialisert yrker og kompetent arbeidskraft er det et stort samfunnsøkonomisk tap å " bruke" til annet enn det tiltenkte helt sikkert.Godt å tenke på at alle partier i politikken ønsker å trygge samfunnet og befolkningen. Virkningen kan jo være at nærhet og positiv dialog blir enda bedre mellom politi og publikum.

Jeg ser at man kan bli for overvåket også men det er jo også viktig at politiarbeid og helsearbeid har så høy kvalitet og sikker forankring i demokratiske lover synes jeg. Det betyr mye spesielt for barn og de svakeste blant oss tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...