Gå til innhold

NHO-topp krever at du går ned i lønn!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/loenn-og-arbeidsmiljoe/nho-topp-krever-at-du-gaar-ned-i-loenn/a/23929798/

Vi har Europas høyeste lønninger. Leder Stein Lier-Hansen i Norsk Industri sier fjorårets oppgjør, hvor de fleste tapte reallønn, derfor bør gjentas i år.

Men det er helt greit at bedriftsledere og andre topper grafser til seg solide tillegg?

Jeg bare spør.

Anonymkode: 79cea...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Man merker tydelig av hva man leser i nyhetene og media i riktignok mye sporadisk lesning da jeg prøver å jobbe og gjøre litt hver dag selv om jeg plages mye med sykdommen min nå, at det er gigantene som nå er på banen i verden virker det som. Forhåpentlig kommer hele verden igjen inn i smulere farvann og detblir mer trygghet og stabilitet og fred og frihet i verden engang.

Regler for lønnsdannelsen og hovedtariffavtale og alt rammeverk har bakgrunn i noe. Det er ikke tatt av løse luften.😊

Kanskje har vi alle fortjent ei god lønn.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alle vil vi stadig ha mer og for noen gjelder det leve eller ikke leve som kanskje ikke får sine medisiner.Mer lønn og pensjon og helse og miljøvern og frihet  og sosial utjevning osv.

Enkelte mener at dette er mer og mer en umulighet for storsamfunnet og føler de må sette beskrankninger        som ikke føles riktig for andre igjen. Jeg tror mange av oss føler oss ganske " overkjørt" av alt vi ikke forstår.😊

Alle har ikke like mye å forsvare seg med er også noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...