Gå til innhold

Kan man endre personlighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Men personligheten kan vel også bli syk og å bli syk er jo ikke noe særlig og da kanskje noen og enhver endrer personlighet?

Anonymkode: 3af4e...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mina1

Jeg tror at man kan endre seg på sett og vis om man forsøker. 

Jeg har svært sjelden opplevd noen si noe negativt om min personlighet. Det er det kun ekser som kan finne på å gjøre. Ellers så får jeg høre ganske ofte at jeg er en veldig snill person. Egentlig daglig så og si. Og jeg vet at jeg er det. Men jeg vet forsøker hele tiden å være så grei og omtenksom som jeg kan være. Å gjøre andre lykkelige er en glede. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
På 17.3.2018 den 17.05, Gondor skrev:

Man må i hvert fall først definere hva en mener med personlighet. Jeg for min del merker at jeg har forandret meg veldig med alderen, men jeg er og har alltid vært  "meg".

Man blir litt påvirket av erfaringer i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Hurja

Jeg drar fram denne tråden fordi det er noe som opptar meg. 

En ting jeg jobber med og bestreber meg etter er det kupton skriver (under). Jeg jobber med følelsene, det er mitt fokus og mitt mål. Fordi det er følelsene mine jeg sliter med. Både de gode og de dårlige følelsene. Og på både på gode og dårllge dager må man stå i dem og jobbe med dem. De vonde ved at jeg står i dem hele dagen uten å handle på dem, utagere eller la dem ødelegge dagen min (for å ikke la det ødelegge dagen min velger jeg å lete etter ting jeg kan tolke positivt eller ignore de negative følelsene). I løpet av denne tiden har følelsene endret seg.

Jeg jobber også med å velge å tolke ting positivt. Jeg prøver hardt å se etter det positive i ting jeg reagerer negativt på. Man har det som man tar det, er noe jeg har erfart og jobber etter. 

Jeg må også begrense de positive følelsene, iallefall ikke la dem gå utover noe eller noen.

Som Kupton så korrekt sier det, først da kan man endre seg selv (men det krever etter min erfaring lang tid, vilje og tålmodighet), og jeg er glad for at jeg oppdaget det sånn at jeg kan fortsette å utvikle meg - og jeg håper andre som også ønsker å endre seg også har nytte av det:

«en må tenke på målet og handle deretter hver dag i gode og onde dager»  

Endret av Hurja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hurja
kupton skrev (På 16.3.2018 den 15.06):

I min forståelse av ordet "endre" betyr ikke det en total utbytting av det gamle og erstatte det med en helt ny. F.eks kan en endre kurs fra 90 grader til 100 grader. Så ja, en kan absolutt endre personligheten.

Det er min forståelse også. Jeg skal ikke erstatte Hurja med en ny og annen Hurja. Men jeg skal endre de negative trekkene osv Hurja har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd i alle år å forandre meg til en annen og til en bedre person enn den jeg er. Jeg har mislyktes totalt. Jeg vil ikke være meg selv og prøver å være en annen person. Jeg er aldri bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...