Gå til innhold

Kroppen min


Gondor

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Når det gjelder psykisk lidelse vil jeg igrunnen bare si hva jeg ofte hørte mange voksne si da jeg var ung "Alle vet ikke hva de snakker om". Så mye følger det bare med psykisk lidelse føler jeg ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.3.2018 den 19.52, anbr42 skrev:

Det høres banalt ut, og det er det også. ;)

Jeg bestemte meg rett og slett for å spise mindre mengder drittmat, og kutte ned på sjokolade- og potetgullforbruket. 

Tidligere kunne jeg spise sjokolade og potetgull tre-fire ganger i uka. Jeg regnet helga som fredag, lørdag, og søndag, hehe, og var det litt igjen på mandag så spiste jeg det da også. Men så bestemte jeg meg for å bare spise litt på fredag og litt på lørdag. Og færre hurtigmiddager ala mcdonald's og burger king. 

Så med de få grepene gikk jeg ned 10 kg på et år. Har spist helt vanlig mat hele tiden, men har altså kuttet ned på "drittmaten". Enkelt og greit, sånn gikk det til. :)

Jeg spiser veldig sjelden drittmat og veldig sjelden sjokolade og potetgull, så jeg har i grunnen bare to ting jeg kan ordne på. Mindre posjoner til middag og kutte brød til aftens, kun spise litt frukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg har bare dovenskap og latskap i blodet og gjør fremdeles haugevis av usunne valg. Sikkert vel fortjent at resultatene er så dårlige visa versa.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 22.3.2018 den 11.21, usikker skrev:

Hvilken AD bruker du?

Det er ikke alle som har vektoppgang som bivirkning, og det er ikke alle brukere som får bivirkninger.

 

Jeg bruker Cipralex.

Anonymkode: 207e3...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 22.3.2018 den 17.27, Janus30 skrev:

Har du spist jevnt mer under AD-behandlingen enn ellers? I så fall er svaret på spørsmålet om årsaken til vektoppgang der. 

Jeg har spist noe mer kanskje, men ikke så mye. Jeg merker også at det er mye vanskeligere å gå ned igjen. Vektoppgangen er på drøyt 12 kg., så det er litt i meste laget.

Anonymkode: 207e3...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2018 den 8.46, Maggie55 skrev:

Å drive latskap og dovenskap er også stor kunst og ikke alle gitt tror jeg. Alt er ikke alltid så enkelt.

Latskap er en fantastisk egenskap når den brukes riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har spist noe mer kanskje, men ikke så mye. Jeg merker også at det er mye vanskeligere å gå ned igjen. Vektoppgangen er på drøyt 12 kg., så det er litt i meste laget.

Anonymkode: 207e3...ae6

Hvis jeg var deg ville jeg funnet ut hva "noe mer" faktisk utgjør. Da kan du finne tilbake til ditt normale kaloriinntak. 

Det er også verdt å undersøke om du har gjort mer enn bare å spise mer. Har du spist mer av kaloritett (og proteinfattig) mat? Har du innført noen typer mat i kostholdet ditt som du ikke spiste tidligere? 

Hva med fysisk aktivitet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, Janus30 skrev:

Hvis jeg var deg ville jeg funnet ut hva "noe mer" faktisk utgjør. Da kan du finne tilbake til ditt normale kaloriinntak. 

Det er også verdt å undersøke om du har gjort mer enn bare å spise mer. Har du spist mer av kaloritett (og proteinfattig) mat? Har du innført noen typer mat i kostholdet ditt som du ikke spiste tidligere? 

Hva med fysisk aktivitet? 

Jeg har nok spist noe mer usunt og vært litt mer i ro, men det er ingen drastisk endring i forhold til tidligere.

Anonymkode: 207e3...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...