Gå til innhold

Påskeegg eller ikke - that’s the question


 cilie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

påskelilje
2 timer siden, cilie skrev:

Vekta viser for øvrig nesten 4 kg opp etter disse dagene🙀

4 kg opp i løpet av påska?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, påskelilje skrev:

4 kg opp i løpet av påska?

I løpet av 2 døgn m karbofest ja🙀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
18 minutter siden, cilie skrev:

I løpet av 2 døgn m karbofest ja🙀

Da er det aller meste vann.

Nå er det ny uke - og du er klar for en ny giv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, cilie skrev:

I løpet av 2 døgn m karbofest ja🙀

Dette kan ikke være riktig. Hva slags fest har du hatt ?:blink:

Skal du ha mensen snart ? Må jo være syklusen som er årsak til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Dette kan ikke være riktig. Hva slags fest har du hatt ?:blink:

Skal du ha mensen snart ? Må jo være syklusen som er årsak til dette. 

Nei, og er ikke forstoppet eller noe. Vekta visste 3-4 kg mer i dag enn på fredag. 

 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
15 timer siden, cilie skrev:

Ja, jobben er et evig stress, forhold/framtid er vanskelig, og jeg klager på vekta. For 2 år siden gjorde jeg akkurat det samme om vekta, men har bestemt meg for å aldri klage noe mer om jeg bare kan bli sånn igjen...

Det er ikke bare bare å endre de to første.

Når det gjelder skikkelig dårlige forhold så må man enten fikse det eller gjøre det slutt, mener jeg. Det er veldig tungt å ta tak i det, men der finnes det også noen små skritt å starte med, som å kontakte en parterapeut. Da setter man i gang en prosess som helst bør ende i en eller annen konklusjon. Man kan ikke gå å være konstant misfornøyd i årevis. Det er bare en generell betraktning. Jeg vet nesten ingen ting om hva du strir med på den fronten, og du bør ikke skrive om det heller hvis du ikke har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, cilie skrev:

Nei, og er ikke forstoppet eller noe. Vekta visste 3-4 kg mer i dag enn på fredag. 

 

Godt eksempel på at noe av nedgangen på lavkarbo handler om mindre vann i kroppen. Reelt sett har du ikke forårsaket noen stor endring i kroppen din i løpet av helgen, maks en halv kg økning i kroppsfett vil jeg anta?

Anonymkode: da771...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Når det gjelder skikkelig dårlige forhold så må man enten fikse det eller gjøre det slutt, mener jeg. Det er veldig tungt å ta tak i det, men der finnes det også noen små skritt å starte med, som å kontakte en parterapeut. Da setter man i gang en prosess som helst bør ende i en eller annen konklusjon. Man kan ikke gå å være konstant misfornøyd i årevis. Det er bare en generell betraktning. Jeg vet nesten ingen ting om hva du strir med på den fronten, og du bør ikke skrive om det heller hvis du ikke har lyst.

Nei, jeg har sluttet å skrive om det. Det går greit, men noen livsvalg er vanskelig å enes om. Godt at du har fått det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt eksempel på at noe av nedgangen på lavkarbo handler om mindre vann i kroppen. Reelt sett har du ikke forårsaket noen stor endring i kroppen din i løpet av helgen, maks en halv kg økning i kroppsfett vil jeg anta?

Anonymkode: da771...a72

Så sumsumarum har jeg egentlig ikke gått ned noe etter 5 ukers ketose. Sticksen fungerer, for den slår naturlig nok ikke ut nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cilie skrev:

. Det går greit, men noen livsvalg er vanskelig å enes om. 

Så vidt jeg vet har du ikke forpliktelser (les: barn) - du bør forvente mer av livet enn at det skal være "greit"! Du lever bare en gang, det er rett og slett deprimerende om du bare lar det suse forbi og ikke forsøker å få det beste ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, cilie skrev:

Nei, jeg lurer ikke på det i denne tråden. Og jeg har gjort mye for å prøve og endre på ting som jeg ønsker å endre. Hele tiden. Hva vet du om det? Vet du hvor vanskelig det faktisk er å endre det jeg skriver om og ønsker å diskutere? Det er mange faktorer som overhodet ikke kommer fram her. Så den halv-spydige tonen, anonym, kjenner jeg irriterer meg. 

Enig i at det er en fordel å bruke fast nick dersom man er såpass pågående, som jeg var, så jeg beklager det. Hensikten var imidlertid god, og jeg har mye erfaring med å gjøre store endringer i måten å leve på. Har ikke vært enkelt for meg heller, kostet meg svært mye. 

Anonymkode: da771...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, cilie skrev:

Nei, og er ikke forstoppet eller noe. Vekta visste 3-4 kg mer i dag enn på fredag. 

 

Det kan jo tyde på at du mistet mye vann når du holdt på med det der ketose- greiene.

Er du sikker på at dette er sunt ?

Du beskriver i en tråd lenger ned her en «rar slitenhet» i lårene når du går i trapper. 

Jeg blir litt skeptisk til dette slankeopplegget. Er det ikke bedre å slanke seg på normalt vis og opprettholde en normal veskebalanse ?

Hvis du kommer deg i trening og passer på at du daglig forbrenner mer enn du inntar, skal det skal regnestykket være ganske enkelt uten å måtte drive rovdrift på kroppen din og tappe den så tom for energi at det blir slitsomt å gå i trapper. 

Dessuten lurer du deg selv. Du ser jo hvor skuffet du blir etter en utskeielse når kroppen fylles med vann igjen. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Det kan jo tyde på at du mistet mye vann når du holdt på med det der ketose- greiene.

Er du sikker på at dette er sunt ?

Du beskriver i en «rar slitenhet» i lårene når du går i trapper. 

Jeg blir litt skeptisk til dette slankeopplegget. Er det ikke bedre å slanke seg på normalt vis og opprettholde en normal veskebalanse ?

Hvis du kommer deg i trening og passer på at du daglig forbrenner mer enn du inntar, skal det skal regnestykket være ganske enkelt uten å måtte drive rovdrift på kroppen din og tappe den så tom for energi at det blir slitsomt å gå i trapper. 

Dessuten lurer du deg selv. Du ser jo hvor skuffet du blir etter en utskeielse når kroppen fylles med vann igjen. 

Det foreligger så ekstremt ulike oppfatninger fra fagfolk til dette med lavkarbokosthold, så det er vanskelig å vite hvor sunt det er eller ikke er på lang sikt. 

Jeg er tilhenger av lavkalori fremfor lavkarbo, men det er svært ulikt hva som skal til for å gå ned i vekt også på lavkalori. Ut i fra teoretisk beregning av mitt kaloriforbruk (kontrollregnet av spesialist på ernæring), så har jeg vært i underskudd hver eneste dag det siste året uten å ha gått ned noe. Underskuddet er daglig på 300-800 kcal. Er ikke mange kg jeg ønsker å gå ned, men dette viser at vektregulering handler om mer enn enkel matematikk. (Tidligere har jeg mistet vekt på nøyaktig samme inntak og aktivtetsnivå.) 

Anonymkode: da771...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Xtra skrev:

Så vidt jeg vet har du ikke forpliktelser (les: barn) - du bør forvente mer av livet enn at det skal være "greit"! Du lever bare en gang, det er rett og slett deprimerende om du bare lar det suse forbi og ikke forsøker å få det beste ut av det.

Mye er bra da, men det kan bli mye vondt også ut av å ønske ulikt. Samtidig som vi kanskje begge trenger «andre ting», har vi også noe unikt «oss» som vi begge åpenbart setter veldig høyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det foreligger så ekstremt ulike oppfatninger fra fagfolk til dette med lavkarbokosthold, så det er vanskelig å vite hvor sunt det er eller ikke er på lang sikt. 

Jeg er tilhenger av lavkalori fremfor lavkarbo, men det er svært ulikt hva som skal til for å gå ned i vekt også på lavkalori. Ut i fra teoretisk beregning av mitt kaloriforbruk (kontrollregnet av spesialist på ernæring), så har jeg vært i underskudd hver eneste dag det siste året uten å ha gått ned noe. Underskuddet er daglig på 300-800 kcal. Er ikke mange kg jeg ønsker å gå ned, men dette viser at vektregulering handler om mer enn enkel matematikk. (Tidligere har jeg mistet vekt på nøyaktig samme inntak og aktivtetsnivå.) 

Anonymkode: da771...a72

Jada, det foreligger ulike oppfatninger, men saken er at Cecilie sier at hun har fått en «rar slitenhet» i lårene av å gå i trapper ETTER at hun begynte med dette, samt at det ikke har virket. 

Det er det jeg forholder meg til. 

Ikke all verdens eksperter som mener forskjellige ting. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at det er en fordel å bruke fast nick dersom man er såpass pågående, som jeg var, så jeg beklager det. Hensikten var imidlertid god, og jeg har mye erfaring med å gjøre store endringer i måten å leve på. Har ikke vært enkelt for meg heller, kostet meg svært mye. 

Anonymkode: da771...a72

Godt for deg!

Nå er jeg egentlig ikke ute etter å gjøre så store endringer annet enn å gå ned i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det foreligger så ekstremt ulike oppfatninger fra fagfolk til dette med lavkarbokosthold, så det er vanskelig å vite hvor sunt det er eller ikke er på lang sikt. 

Jeg er tilhenger av lavkalori fremfor lavkarbo, men det er svært ulikt hva som skal til for å gå ned i vekt også på lavkalori. Ut i fra teoretisk beregning av mitt kaloriforbruk (kontrollregnet av spesialist på ernæring), så har jeg vært i underskudd hver eneste dag det siste året uten å ha gått ned noe. Underskuddet er daglig på 300-800 kcal. Er ikke mange kg jeg ønsker å gå ned, men dette viser at vektregulering handler om mer enn enkel matematikk. (Tidligere har jeg mistet vekt på nøyaktig samme inntak og aktivtetsnivå.) 

Anonymkode: da771...a72

Jeg har en del kostholdsutfordringer i utgangspunktet. Jeg spiser ikke rødt kjøtt og bør leve low fodmap. Samtidig er jeg nok av typen som ikke bør ha for mye karbo. Akk, så er det dog karbo jeg helst vil spise. Da jeg nå omsider kjørte helt strikt lavkarbo uten resultat, ble jeg bare så sykt skuffet. Samtidig merker jeg hvordan magen min overhode ikke liker karbo. Konklusjonen blir vel da moderat lavkarbo framover. 

Når jeg leser ditt innlegg nå, blir jeg jo livredd! Det er nettopp slik jeg føler også, at jeg tidvis gjør alt rett, og ei heller spiser sååå mye som vekta nå tilsier... Deprimerende hele greia. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, cilie skrev:

Mye er bra da, men det kan bli mye vondt også ut av å ønske ulikt. Samtidig som vi kanskje begge trenger «andre ting», har vi også noe unikt «oss» som vi begge åpenbart setter veldig høyt. 

Det er bra, ønsker deg alt godt, i hvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...