Gå til innhold

Påskeegg eller ikke - that’s the question


 cilie

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det kan jo tyde på at du mistet mye vann når du holdt på med det der ketose- greiene.

Er du sikker på at dette er sunt ?

Du beskriver i en tråd lenger ned her en «rar slitenhet» i lårene når du går i trapper. 

Jeg blir litt skeptisk til dette slankeopplegget. Er det ikke bedre å slanke seg på normalt vis og opprettholde en normal veskebalanse ?

Hvis du kommer deg i trening og passer på at du daglig forbrenner mer enn du inntar, skal det skal regnestykket være ganske enkelt uten å måtte drive rovdrift på kroppen din og tappe den så tom for energi at det blir slitsomt å gå i trapper. 

Dessuten lurer du deg selv. Du ser jo hvor skuffet du blir etter en utskeielse når kroppen fylles med vann igjen. 

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal tro med dette resultatet. Jeg har aldri i mitt liv gått ned raskt, men heller ikke prøvd ketose. Nå hadde jeg troen, og jeg hadde virkelig trengt den motivasjonen noen kg raskt ned hadde gitt. 

Energien skal komme etter hvert i ketose. Hos noen tar det dog mange uker og hos andre kommer det seg aldri. Kanskje jeg er i sistnevnte kategori, eller at jeg må prøve lenger. Med det resultatet jeg fikk i mente, frister det imidlertid ikke. 

Spiser lavkarbo i dag og er spent på hva vekta vil vise framover. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
21 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jada, det foreligger ulike oppfatninger, men saken er at Cecilie sier at hun har fått en «rar slitenhet» i lårene av å gå i trapper ETTER at hun begynte med dette, samt at det ikke har virket. 

Det er det jeg forholder meg til. 

Ikke all verdens eksperter som mener forskjellige ting. 

 

Poenget mitt er at det er vanskelig å vite når man bør gi seg, når lavkarbotilhengerne påstår det bare er snakk om tid før den enorme energiboosten vil komme...De vil hevde at det hun opplever bare er oppstartsvansker. Jeg prøvde i noen måneder, og har aldri hatt så lite energi, så jeg har for min egen del konkludert med at min kropp ikke liker ekstreme lavkarbodietter. 

Anonymkode: da771...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal tro med dette resultatet. Jeg har aldri i mitt liv gått ned raskt, men heller ikke prøvd ketose. Nå hadde jeg troen, og jeg hadde virkelig trengt den motivasjonen noen kg raskt ned hadde gitt. 

Energien skal komme etter hvert i ketose. Hos noen tar det dog mange uker og hos andre kommer det seg aldri. Kanskje jeg er i sistnevnte kategori, eller at jeg må prøve lenger. Med det resultatet jeg fikk i mente, frister det imidlertid ikke. 

Spiser lavkarbo i dag og er spent på hva vekta vil vise framover. 

 

Jeg lå på 50-80 g kh/dag i et halvt år. Energien kom aldri. Jeg fungerer bedre på litt mer karbohydrater, men ingen trenger mengder med sukker/stivelse. :) De fleste av oss har bare godt av å kutte ned på sukker, mel, pasta og ris og heller spise mer grønnsaker og belgfrukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg lå på 50-80 g kh/dag i et halvt år. Energien kom aldri. Jeg fungerer bedre på litt mer karbohydrater, men ingen trenger mengder med sukker/stivelse. :) De fleste av oss har bare godt av å kutte ned på sukker, mel, pasta og ris og heller spise mer grønnsaker og belgfrukter.

Dette er jeg enig med deg i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Sånn! , da var påskekiloen borte og jeg veier nøyaktig det samme som før påske. 

Da var det vann hos meg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg veier 82, som er 3 kg mer enn i høst. Det vises nok også godt, for jeg har en tenåring som tror han er stand-up komiker vitser om magen min ved enhver anledning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Sånn! , da var påskekiloen borte og jeg veier nøyaktig det samme som før påske. 

Da var det vann hos meg også. 

Her er det bare fett🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, cilie skrev:

Her er det bare fett🙈

Nå tuller du. Det er ikke mulig med så stor økning av fett i løpet av noen få dager. 

Anonymkode: da771...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, cilie skrev:

Her er det bare fett🙈

Vær litt mer tålmodig. Drikk masse vann og vær litt forsiktig med saltinntaket i dagene fremover, så skal du se at mye av det antagelig er vann hos deg også. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, cilie skrev:

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal tro med dette resultatet. Jeg har aldri i mitt liv gått ned raskt, men heller ikke prøvd ketose. Nå hadde jeg troen, og jeg hadde virkelig trengt den motivasjonen noen kg raskt ned hadde gitt. 

Energien skal komme etter hvert i ketose. Hos noen tar det dog mange uker og hos andre kommer det seg aldri. Kanskje jeg er i sistnevnte kategori, eller at jeg må prøve lenger. Med det resultatet jeg fikk i mente, frister det imidlertid ikke. 

Spiser lavkarbo i dag og er spent på hva vekta vil vise framover. 

 

Hvor mange karbohydrater pleier du ligge på? 

Anonymkode: 86eba...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange karbohydrater pleier du ligge på? 

Anonymkode: 86eba...5fa

Jeg vet ikke, men har sjekket utslag - og har hatt det - på sticks hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, cilie skrev:

Jeg vet ikke, men har sjekket utslag - og har hatt det - på sticks hver dag.

Ja skjønner, men når du ønsker ned så er det jo en fordel å vite konkret hvor mange karbohydrater du ligger på hver dag.

Anonymkode: 86eba...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja skjønner, men når du ønsker ned så er det jo en fordel å vite konkret hvor mange karbohydrater du ligger på hver dag.

Anonymkode: 86eba...5fa

Ja, jeg hadde bare håpet å ikke havne her - med kaloritelliing eller karbotelling... men her er jeg altså nå og må gå en eller annen vei asap... Nå har det glidd totalt ut😰

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, cilie skrev:

Ja, jeg hadde bare håpet å ikke havne her - med kaloritelliing eller karbotelling... men her er jeg altså nå og må gå en eller annen vei asap... Nå har det glidd totalt ut😰

Du er ikke alene om det :) Å gå ned i vekt kan være vanskelig, driver med det selv. Har begynt på lavkarbo igjen jeg også fordi jeg trives godt på det kostholdet. Et råd til deg kan være å faktisk telle karbohydrater du får i deg inntil du får gått ned det du vil, og så heller fylle på med langsomme karbohydrater etterhvert. Noe er i hvert fall blitt gjort feil om du går på lavkarbo og ikke har gått ned noe som helst på noen måneder. Skikkelig kjipt er det uansett. Jeg gikk heller ikke ned noe som helst en periode men når jeg er nazi på inntak så fungerer det bra. 

Anonymkode: 86eba...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg veier 82, som er 3 kg mer enn i høst. Det vises nok også godt, for jeg har en tenåring som tror han er stand-up komiker vitser om magen min ved enhver anledning :P

Her er det antall haker som telles ved enhver anledning av slasken på 20. Mine haker altså. Hallo - ALLE får dobbelthake når de ser ned og haken legger seg ned mot brystet... :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke alene om det :) Å gå ned i vekt kan være vanskelig, driver med det selv. Har begynt på lavkarbo igjen jeg også fordi jeg trives godt på det kostholdet. Et råd til deg kan være å faktisk telle karbohydrater du får i deg inntil du får gått ned det du vil, og så heller fylle på med langsomme karbohydrater etterhvert. Noe er i hvert fall blitt gjort feil om du går på lavkarbo og ikke har gått ned noe som helst på noen måneder. Skikkelig kjipt er det uansett. Jeg gikk heller ikke ned noe som helst en periode men når jeg er nazi på inntak så fungerer det bra. 

Anonymkode: 86eba...5fa

Ja, det ble skikkelig nedtur dette. Prøvde to uker i fjor og mistet da såvidt 2 kg på to uker - sikkert bare vann. Ja, en som kan dette, er også litt overrasket over det dårlige resultatet. Det har ikke vært noe juks, og jeg trodde jeg var i rute mtp utslagene på sticksen og generelt den utmattelsen, melkesyren, smaken i munn osv. Bra det fungerer for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
14 timer siden, Lillemus skrev:

Her er det antall haker som telles ved enhver anledning av slasken på 20. Mine haker altså. Hallo - ALLE får dobbelthake når de ser ned og haken legger seg ned mot brystet... :wacko:

Haha - de kan være skikkelig spydige, mine også! Jeg får også høre mindre flatterende ord om mine rynker og mine haker :huh:

Og at puppene henger lavt  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 4.4.2018 den 7.12, Nicklusheletida skrev:

Sånn! , da var påskekiloen borte og jeg veier nøyaktig det samme som før påske. 

Da var det vann hos meg også. 

Da har jeg gått ned 300 gram siden onsdag. Det går sakte men sikkert rette veien. 

Fant ut at jeg faktisk har gått opp 4, 5 kilo i løpet av vinteren. Det tror jeg er ny personlig rekord. 

Har nå gått ned nøyaktig 2, 5 kilo siden jeg veide meg 3 januar og har 2 kilo igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2018 den 9.21, påskelilje skrev:

Haha - de kan være skikkelig spydige, mine også! Jeg får også høre mindre flatterende ord om mine rynker og mine haker :huh:

Og at puppene henger lavt  :P

Seriøst? Kommenterer ungene dine nedsettende om utseende ditt - til og med puppene? Uten at du har lagt ordene i munnen på dem på noe vis? Det der ville jeg faktisk ikke tillatt, langt over grensen syns jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Seriøst? Kommenterer ungene dine nedsettende om utseende ditt - til og med puppene? Uten at du har lagt ordene i munnen på dem på noe vis? Det der ville jeg faktisk ikke tillatt, langt over grensen syns jeg....

Hos oss fleiper vi om hverandres kropper på et humoristisk nivå - det er ikke noe som helst ondskapsfullt med det. :) Men jeg kommenterer aldri deres vekt eller kropper i den forstand at de har lagt på seg eller gått ned i vekt (begge to er normalvvektige med variasjoner) altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...