Gå til innhold

dott i ørene, bør jeg kontakte lege igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

For 3 uker siden våknet jeg med en dott i høyre øre og nedsatt hørsel på det øret. Jeg prøvde alle metoder for å få de bort med å blåse ut, dryppe med olje og for å så dra til legen å skylle, men det viste seg at det ikke var problemet. Jeg fikk resept på nasonex for enkel otitis/mekanisk hørselstap som jeg skal bruke i 4 uker, for 2 uker siden. Etter jeg begynte på det fikk jeg en dott i venstre øre også, som gjør at jeg hører dårlig på begge ører (hører minst på høyre øre). Denne nasesprayen blir egentlig brukt for de som har allergi, og det står på deres side at hvis bivirkningene ikke går bort etter 2 uker så burde jeg kontakte lege igjen. Men siden sprayen egentlig blir brukt for de med allergi som får rennende nese, kløe osv. burde jeg da bry meg om jeg ikke har fått hørselen tilbake etter 2 uker, når jeg har fått beskjed om å bruke den i 4 uker? Jobber innen service og med kunder, så er veldig irriterende for både meg og kundene at jeg må si hæ til nesten alt som sies:rolleyes:

Håper dere skjønner problemet mitt og hjelper meg om jeg burde kontakte lege igjen eller ikke:D

Anonymkode: 12352...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Nesesprayen skal åpne tette ører, selv om den er ment for rennende nese, kløe osv. Du må nesten føle litt på det selv om du vil vente de neste 2 ukene, eller om du vil bestille time med engang. I din situasjon hadde jeg ventet de siste to ukene, og bestilt time direkte til Øre-nese-hals-spesialist. 
Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt og sagt at det hadde kommet dott i venstre øre i tillegg. Jeg har hatt sånne dotter som ikke ville ut, eneste som funka var Rinexin. Nesesprayen kommer ikke til der effekten trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar! 

Må bare legge til til deg som svarte først: ifølge bruksanvisningen skal sprayen brukes 2 spray hvert nesebor inntil man får virkning og deretter 1 spray i hvert i 2 uker til. Ettersom jeg har gått på sprayen i 2 uker nå uten effekt og skal egentlig begynne på 1 spray i hvert i 2 uker til, burde jeg dra og rådføre meg isåfall om å fortsette å ta 2 spray fremover?

Anonymkode: 12352...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...