Gå til innhold

Trump-presidenten i USA... For og imot hans meninger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, Xtra skrev:

Hvor har du vært de siste årene om du ikke har fått med deg noe av det Trump står for?

 

Trump er en klovn, men en farlig en. Det virker ikke som han har den minste forståelse for den rolle han besitter og det ansvar han har.  Det som gjør det hele ekstra skremmende er at han har et enormt gjennomslag med den enkle retorikken sin.

Jordan Peterson om Trumps intelligens.

 

Anonymkode: 4381d...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

I usa er det mange som er for en helt ekstrem liten stat. Libertarianere som mener att det skal være nesten bare politi og militæret som finansieres av offentlige skatter, og att skatt kun skal dekke dette. Alt det andre er det individet selv som skal ordne ved forsikringer og Evnt frivillighet. Taxed Enough Already?

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

I usa er det mange som er for en helt ekstrem liten stat. Libertarianere som mener att det skal være nesten bare politi og militæret som finansieres av offentlige skatter, og att skatt kun skal dekke dette. Alt det andre er det individet selv som skal ordne ved forsikringer og Evnt frivillighet. Taxed Enough Already?

Lurer også på hvordan det er med arbeidsledighet i USA. Om de mottar trygd osv. Jeg så utrolig mange som lå på gaten og sov i USA. Og det var ganske kaldt ute. 

Anonymkode: 002dc...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søkte litt om det på nettet, og det er mye arbeidsledighet,men står at det gis arbeidsledighetstrygd I USA også. Og det er bra at de får trygd om de ikke har jobber. Jeg trodde nesten at folk sov på gaten fordi de ikke fikk trygd, men det stemmer nok ikke. Det var mulig andre grunner til at jeg så flere sove ute i kulden på gatene i USA. 

Anonymkode: 002dc...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søkte litt om det på nettet, og det er mye arbeidsledighet,men står at det gis arbeidsledighetstrygd I USA også. Og det er bra at de får trygd om de ikke har jobber. Jeg trodde nesten at folk sov på gaten fordi de ikke fikk trygd, men det stemmer nok ikke. Det var mulig andre grunner til at jeg så flere sove ute i kulden på gatene i USA. 

Anonymkode: 002dc...5c9

Man får ledighetstygd i kun 6 mnd. I enkelte stater er dette ikke mer enn 6-7000 kr brutto i måneden. Folk sover neppe ute fordi de syntes det er gøy.

Jeg tror ikke folk vet hvor godt vi har det her i landet.

Anonymkode: 4381d...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søkte litt om det på nettet, og det er mye arbeidsledighet, men står at det gis arbeidsledighetstrygd I USA også.

I et halvt års tid. 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var mulig andre grunner til at jeg så flere sove ute i kulden på gatene i USA. 

Mange jobber gir så lav lønn at man ikke kan leve av dem, i hvert fall ikke forsørge en familie. Dessuten er hjelp fra helsevesenet avhengig av privatøkonomi på en helt annen måte enn i Skandinavia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man får ledighetstygd i kun 6 mnd. I enkelte stater er dette ikke mer enn 6-7000 kr brutto i måneden. Folk sover neppe ute fordi de syntes det er gøy.

Jeg tror ikke folk vet hvor godt vi har det her i landet.

Anonymkode: 4381d...ee9

Rett foran hotellvinduet så lå det flere å sov... De virket ikke ruset, og derfor ble jeg bekymret om de var arbeidsledige og om situasjonen er anderledes i deres land enn hva det er i vårt. I vårt får vi hjelp til bo om vi ikke har penger. Men trist om det er noe annet i USA. Det var så kaldt ute, husker jeg... Og der lå de ute i kulden natten igjennom og sov. 

Anonymkode: 002dc...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rett foran hotellvinduet så lå det flere å sov... De virket ikke ruset, og derfor ble jeg bekymret om de var arbeidsledige og om situasjonen er anderledes i deres land enn hva det er i vårt. I vårt får vi hjelp til bo om vi ikke har penger. Men trist om det er noe annet i USA. Det var så kaldt ute, husker jeg... Og der lå de ute i kulden natten igjennom og sov. 

Anonymkode: 002dc...5c9

Og du måtte reise til usa for å bli klar over at var slik? 

Anonymkode: 4381d...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, laban skrev:

I et halvt års tid. 

Mange jobber gir så lav lønn at man ikke kan leve av dem, i hvert fall ikke forsørge en familie. Dessuten er hjelp fra helsevesenet avhengig av privatøkonomi på en helt annen måte enn i Skandinavia.

Da er jeg virkelig glad for å ikke bo i USA. Amerikanere ga oss råd om å holde oss unna Bronx og Harlem. Der skulle det være mye fattigdom, og høyere kriminalitet sa de. 

Anonymkode: 002dc...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og du måtte reise til usa for å bli klar over at var slik? 

Anonymkode: 4381d...ee9

såklart ikke :) . Jeg dro dit av helt andre årsaker, men såklart ble jeg nyskjerrig på hvordan de lever der etter å ha sett folk på gaten som sover ute, og at det virker som om noen har litt spesielle typer jobber.. 

Anonymkode: 002dc...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er imot fordi han mangler forståelse for alle menneskers basale behov for et trygt og godt liv i fred og frihet. Ikke bare en utvalgt samling med mennesker som ønsker bare å undertrykke andre. Tror også han undervurderer nøden bare i eget land. Men det er som i alt man vet ingenting før man sitter der selv.

Når det gjelder personen synes jeg han virker interessant og håper fremdeles tross alle odds at han er snev av god på bunnen og tror vel egentlig at så " mange glasskuler ville sprukket uansett"

Anonymkode: 0d9ea...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke han forstår helt inneberden av sine handlinger og hvilke store negative ringvirkninger det får. Jeg tror ikke han er noe " forrykt" eller noe ,men jeg tror han er ganske på vilske og han gir jo også uttrykk selv for å ha severe problema med diverse rådgivere. Men det amerikanske folk har valgt ham og dersom politikken medfører for sterkt dårlig PR for Amerika tror jeg de vil reagere i de kanaler de har. Stille forsiktig langsomt og seigt.😊

Anonymkode: 0d9ea...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trump har mot til å si ting som går imot det som er» politisk korrekt» her i vesten . Han har en del tanker og meninger som er bra. Men hans personlighet og måte å gå frem på er ødeleggende. For oss har USA vært en betryggende og stabil støtte som har hatt positiv betydning for verdensfreden. Det blir farlig når en  mektig forretningsmann som er vant med å overkjøre andre for å vinne frem sine egne intresser skal styre en supermakt. 

Anonymkode: b2785...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Det er feil og mangler ved alle mennesker synes jeg. Hvofor skulle egentlig presidenten i Amerika være noe hederlig unntak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, laban skrev:

Han er da ikke direkte utviklingshemmet?

Ok søkte litt og står ikke at han har noen diagnose, offisielt, så vi får la det bli med det:)... (men.... jeg har mine tanker) 

 

On topic, Skjønner at dagens kids ikke liker lese lange paragrafer (vel, jeg gjør ihvertfall ikke det selv jeg hopper alltid over dem, :lol:), så tar oppsummering her, om den ikke gir mening (fordi jeg bare copy pasta deler) se i spoiler for utdyping,

damnitt teksten var så lang at oppsummeringen ble lang, bør jeg skrive en oppsummering av oppsummeringen?, hmmmmm Nei vil dere ta del i min store kunnskap får dere jobbe litt for den selv..)

Lønningene har vært ganske stillestående (for arbeiderne) de siste 20-30 årene mens prisene går opp og opp, folk flest blir fattigere og fattigere 

Psykiatriske pasienter settes på gata eller i fengsel isteden for på DPS som i Norge

lønningene som er ekstreeemt lave mange steder f.eks 7 dollar timen

Big Pharma solgte "opiater" i ekstremistiske doser og betalte leger for å "lange" for dem til pasientene.

 Med 1/4 av ØKNINGEN i Militærbudsjettet deres for neste år, kunne de gitt ALLE HEJMLØSE I HELE USA tak over hodet

LØNNER SEG for staten økonomiskt sett å gi disse et lite sted å bo med enkle forhold i forhold til å la dem bo på gata.

det er "the military indsutrial complex" som de kaller det, forsvarskontraktører som betaler politikerne for å få det som de vil med skattebetalernes penger

USA er forøvrig det eneste vestlige land uten basis helseforsikring for alle borgerne, det fører til at mange ikke er forsikret og går på "the ER" for legehjelp

Mediene liker å tulle med Trumps "border wall" den er jo ubrukelig, ok, sant nok, men du kunne kjøpt 5 ubrukelige grensemurer for ØKNINGEN i militærbudsjettet neste år... ØKNINGEN

5 ubrukelige grensemurer, som IKKE dreper uskydlige sivile i midtøsten med bomber som regner over dem.

vi gjør narr av den ubrukelige murer og jubler over at vi kaster bort skattebetalernes penger på ubrukelige kriger.

Både hjemløse og helsebekymringer kan en løse OG spare penger samtidig og få et bedre samfunn for alle, men hvorfor leser du ikke om dette på MSNC og CNN, hvorfor ikke, fordi de er også kjøpt og betalt

Social media var håpet men de store propaganda maskinistene (aka "troverdige nyhetskilder, som NRK kaller dem) begynner å ta over social media nå og store firmaer begynner utøve kontroll for å styre (fordi disse oscial media bedriftene, er bedrifter, de er ikke veldedige roganisasjoner som skal redde kloden, selv om mange virker tro det

Det er ikke noe håp, er "Trump" bra, nei, er clinton bra Nei, er debatten om Trump vs Clinton bra, nei, det hele er sirkus for å dra fokus vekk fra de virkelige problemene. Det er lett å komme med argumenter for hvor ille trump er, skru på CNN for 5 minutter så får du det du trenger, han er "russisk spion" "Colluding with the russians" "voldtekstmann" "utro" "rasist" etc.

Ok. SÅ trump er ille, la oss stemme på clinton/andre demokrater så blir alt bra, er budskapet. Desverre er det løgn, det blir i praksis ingen endringer begge sider er relativt like, ingen av dem bryr seg om folket de bruker bare forskjellige manipuleringsteknikker for å få folk på "sin side". Stem på hvem du vil du taper uansett. Lykke til med valget du får nok snart stemme selv om du er ulvolig, fordi, vel, jeg vet ikke hvorfor men CNN vil at vi skal det så da gir det nok mening

Lykke til

Lønningene har vært ganske stillestående (for arbeiderne) de siste 20-30 årene mens prisene går opp og opp, folk flest blir fattigere og fattigere (relativt sett), Psykiatriske pasienter settes på gata eller i fengsel isteden for på DPS som i Norge og det var grunnen til en stor del av de hjemløse før og en del idag, økningen i nyere tid er det pga lønningene som er ekstreeemt lave mange steder f.eks 7 dollar timen er det lov å gi arbeiderne og pga fri innvandring så er det alltid arbeidere å ta av til slike jobber så lønningene holder seg lave for enkle jobber, samt litt rus Big Pharma solgte "opiater" i ekstremistiske doser og betalte leger for å "lange" for dem til pasientene. Og "merkelig" nok førte det til at det ble en helt ekstrem menge rusavhengige i USA som gjør at de ettervert går over til heroin og fentanyl eller hva det heter og rusen tar over kontrollen av livet og de ender opp døde og/eller hjemløse etter en stund.

Hva med å hjelpe disse hjemløse? Med 1/4 av ØKNINGEN i Militærbudsjettet deres for neste år, kunne de gitt ALLE HEJMLØSE I HELE USA tak over hodet, slik at de har muligheten til å delta i samfunnsliv og større sannsynlighet for at de kan få seg jobb etc og bidra, det LØNNER SEG for staten økonomiskt sett å gi disse et lite sted å bo med enkle forhold i forhold til å la dem bo på gata. Men, selvsagt, de må øke militær budsjettet selv om det er det største på hele kloden og ingen er i nærheten av å være i nærheten av deres militære styrke, hvem bryr seg om folket det er ikke de som gir penger til politikerne, det er "the military indsutrial complex" som de kaller det, forsvarskontraktører som betaler politikerne for å få det som de vil med skattebetalernes penger

USA er forøvrig det eneste vestlige land uten basis helseforsikring for alle borgerne, det fører til at mange ikke er forsikret og går på "the ER" for legehjelp, og forsking viser at dette systemet er MER kostbart for samfunnet, enn å bare gi alle borgerne en basis helseforsikring finansiert over skatteseddelen slik at de kan få preventiv behandling og ikke bare må bli svært syke og reddes på the ER det er frykelig kostbart i forhold til å få en pille f.eks eller enkel preventiv behandling..

Mediene liker å tulle med Trumps "border wall" den er jo ubrukelig, ok, sant nok, men du kunne kjøpt 5 ubrukelige grensemurer for ØKNINGEN i militærbudsjettet neste år... ØKNINGEN, ikke kutte militæret, bare beholde den ekstremistiske pengebruken som er idag til militæret kan gi deg 5 ubrukelige grensemurer, som IKKE dreper uskydlige sivile i midtøsten med bomber som regner over dem. Men nei nei, vi gjør narr av den ubrukelige murer og jubler over at vi kaster bort skattebetalernes penger på ubrukelige kriger istedenfor fordi folk skal tjene penger....

Både hjemløse og helsebekymringer kan en løse OG spare penger samtidig og få et bedre samfunn for alle, men hvorfor leser du ikke om dette på MSNC og CNN, hvorfor ikke, fordi de er også kjøpt og betalt, racheal maddow tjener 30'000 dollar om dagen for å spre propagandaen til saueflokken som spiser den rått. Så, hvorfor skulle dem slutte. De tjener på dette, alle som tjener på dette fortsetter med dette, men for 95% av befolkningen taper dere på å følge propagandaen til mediene. Det er en saueflokk og brukes skatte- og stemmekveg, desverre virker det som at folk er for lette å manipulere av ledere og tror ingenting vil endre seg. Social media var håpet men de store propaganda maskinistene (aka "troverdige nyhetskilder, som NRK kaller dem) begynner å ta over social media nå og store firmaer begynner utøve kontroll for å styre (fordi disse oscial media bedriftene, er bedrifter, de er ikke veldedige roganisasjoner som skal redde kloden, selv om mange virker tro det

 

Det er ikke noe håp, er "Trump" bra, nei, er clinton bra Nei, er debatten om Trump vs Clinton bra, nei, det hele er sirkus for å dra fokus vekk fra de virkelige problemene. Det er lett å komme med argumenter for hvor ille trump er, skru på CNN for 5 minutter han er "russisk spion" "Colluding with the russians" "voldtekstmann" "utro" "rasist" etc. Ok. SÅ trump er ille, la oss stemme på clinton/andre demokrater såp blir alt bra, er budskapet. Desverre er det løgn, det blir i praksis ingen endringer begge sider er relativt like, ingen av dem bryr seg om folket de bruker bare forskjellige manipuleringsteknikker for å få folk på "sin side". Stem på hvem du vil du taper uansett. Lykke til

Anonymkode: 86ec4...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, Worrysome plenty skrev:

I usa er det mange som er for en helt ekstrem liten stat. Libertarianere som mener att det skal være nesten bare politi og militæret som finansieres av offentlige skatter, og att skatt kun skal dekke dette. Alt det andre er det individet selv som skal ordne ved forsikringer og Evnt frivillighet. Taxed Enough Already?

Litt ironiskt hele greia med libertarianerne, og ikke deres skyld egentlig de har gode poenger men litt  ehh "uflaks" på en måte, de er for fri innvandring (som kan forsvares siden de er for så godt som ingen stat) men når de slipper inn innvandrerne f.eks meksikanere så er de politisk helt motsatt så jo mer libertarianskt samfunnet blir jo mer vil du få innvandring som vil sørge for at det svinmger motsatt vei vekk fra libertarianisme. Libertarianerne utsletter seg selv med fri flyt av mennesker fordi de har "uflaks" med nabolandenes kultur som er helt motsatt av libertarianskt. En må forholde seg til realitetene, ja du kan sikkert mene at i en ideell situasjon har en full frihet og ingen stat, men hvordan skal du komme det, det de gjør ødelegger for dem selv det er en spessiell vestlig tankegang som er utdøende med innvandringen, innvandrere vil ha stor stat og du vil ha fri innvandring av folk som vil ha stor stat, hva tror du skjer..... stor stat.

Vanskelig å finne en løsning heller, de tenker kanskje jaja vi bare overbeviser dem om at dette er bedre, ehh nei det gjør du ikke ingenting tyder på at det er det som skjer,de har en annen kultur en det opprinnelige idealet til amerikanerne

Det er som kommunistene, jaja gode ideer, men, eh, hva med virkelighetens realiteter og slikt, vi vet at dette ikke vil fungere og skape et bra samfunn, så hvorfor kjempe for det. EN må tilpasse seg virkeligheten og jobbe innenfor virkelighetens rammer og menneskenes tendenser, skal en komme noen vei. Ellers stanger en bare hodet i veggen

Dette til orientering

Anonymkode: 86ec4...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt ironiskt hele greia med libertarianerne, og ikke deres skyld egentlig de har gode poenger men litt  ehh "uflaks" på en måte, de er for fri innvandring (som kan forsvares siden de er for så godt som ingen stat) men når de slipper inn innvandrerne f.eks meksikanere så er de politisk helt motsatt så jo mer libertarianskt samfunnet blir jo mer vil du få innvandring som vil sørge for at det svinmger motsatt vei vekk fra libertarianisme. Libertarianerne utsletter seg selv med fri flyt av mennesker fordi de har "uflaks" med nabolandenes kultur som er helt motsatt av libertarianskt. En må forholde seg til realitetene, ja du kan sikkert mene at i en ideell situasjon har en full frihet og ingen stat, men hvordan skal du komme det, det de gjør ødelegger for dem selv det er en spessiell vestlig tankegang som er utdøende med innvandringen, innvandrere vil ha stor stat og du vil ha fri innvandring av folk som vil ha stor stat, hva tror du skjer..... stor stat.

Vanskelig å finne en løsning heller, de tenker kanskje jaja vi bare overbeviser dem om at dette er bedre, ehh nei det gjør du ikke ingenting tyder på at det er det som skjer,de har en annen kultur en det opprinnelige idealet til amerikanerne

Det er som kommunistene, jaja gode ideer, men, eh, hva med virkelighetens realiteter og slikt, vi vet at dette ikke vil fungere og skape et bra samfunn, så hvorfor kjempe for det. EN må tilpasse seg virkeligheten og jobbe innenfor virkelighetens rammer og menneskenes tendenser, skal en komme noen vei. Ellers stanger en bare hodet i veggen

Dette til orientering

Anonymkode: 86ec4...b9a

Sånn er det nok.

Anonymkode: 4381d...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er imot fordi han mangler forståelse for alle menneskers basale behov for et trygt og godt liv i fred og frihet. Ikke bare en utvalgt samling med mennesker som ønsker bare å undertrykke andre. Tror også han undervurderer nøden bare i eget land. Men det er som i alt man vet ingenting før man sitter der selv.

Når det gjelder personen synes jeg han virker interessant og håper fremdeles tross alle odds at han er snev av god på bunnen og tror vel egentlig at så " mange glasskuler ville sprukket uansett"

Anonymkode: 0d9ea...580

Får for all del håpe at Trump er et godt menneske. Men det er trist at psykriatriske mennesker blir satt på gaten eller i fengsel istedet for å få hjelp... Jeg lå merke til da jeg var i USA at systemet var litt anderledes enn vårt ja. 

Anonymkode: 002dc...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får for all del håpe at Trump er et godt menneske. Men det er trist at psykriatriske mennesker blir satt på gaten eller i fengsel istedet for å få hjelp... Jeg lå merke til da jeg var i USA at systemet var litt anderledes enn vårt ja. 

Anonymkode: 002dc...5c9

Det det er råttent er ingen nyhet.

Anonymkode: 4381d...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror mange presidenter er desverre ute etter makt og penger. Desverre... 

Anonymkode: 002dc...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...