Gå til innhold

Ville du ønsket ærlige svar fra alle du kjente om hvordan de oppfatter deg?


umakenverdt

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
På ‎08‎.‎04‎.‎2018 den 16.50, umakenverdt skrev:

Jeg har tenkt litt på dette i det siste. Jeg har tenkt at det hadde vært lettere om jeg hadde fått et ærlig svar fra de jeg forholder meg til om hva de mener er bra og dårlig med meg ut fra relasjonen med dem. Da hadde usikkerheten kanskje blitt mindre og jeg kunne kanskje lettere ha forholdt meg til dem. Alle har gode og dårlige sider, men det er vanskelig å se dette i seg selv. Men så leser jeg at flere mener at mennesker lever uten innsyn i dette av en grunn. Livsløgnen om oss selv og dens viktighet for at vi klarer å holde oss oppe. Det lille håpet om at man kanskje ikke er så ille, hadde jo forsvunnet dersom man hadde fått det svart på hvitt?

Hva tenker du? Ville du ha visst hva alle du har en relasjon med tenker om deg?

Jeg vil ikke høre mer negativt om meg selv enn det som er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan i perioder skravle for mye og litt ukritisk. Da setter jeg pris på om noen kan bremse meg litt (hvis det blir gjort på en okay måte)

Her for en stund siden så var det en venninne som måtte fortelle meg noe. Hun ville bare si at jeg hadde blitt veldig stor nå, men hun var glad i meg for det altså....       Akkurat som om at jeg ikke vet det selv. Lurer virkelig på om jeg blir sett på som veldig dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2018 den 17.03, umakenverdt skrev:

Jeg går ikke rundt og plager folk med vilje nei, men kan jo ikke vite om folk blir plaget av det jeg gjør til enhver tid. Men jeg innser kanskje at jeg ikke er sterk nok til å vite hva alle rundt meg tenker om relasjonen. 

For meg høres det ut som du mest plager deg selv. Du er en sjølplager:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt
På 2.5.2018 den 9.24, emilie321 skrev:

Jeg kan i perioder skravle for mye og litt ukritisk. Da setter jeg pris på om noen kan bremse meg litt (hvis det blir gjort på en okay måte)

Her for en stund siden så var det en venninne som måtte fortelle meg noe. Hun ville bare si at jeg hadde blitt veldig stor nå, men hun var glad i meg for det altså....       Akkurat som om at jeg ikke vet det selv. Lurer virkelig på om jeg blir sett på som veldig dum.

Jeg er også redd for at jeg snakker litt mye ukritisk i enkelte settinger. Leste faktisk journalen min fra ny behandler nå, og der sto det også at jeg gjorde det, men det er ingen som har sagt det til meg, folk benekter det dersom jeg spør. Men jeg gjør nok det.

Huff, det hørtes veldig ubehagelig ut. Jeg hadde syntes det var veldig ubehagelig dersom noen sa det til meg, uansett om det var tilfellet. Jeg vet ikke om hun prøvde å være hjelpsom på noen måte, men det er virkelig ikke greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt
På 2.5.2018 den 8.52, Gargamel skrev:

Jeg vil ikke høre mer negativt om meg selv enn det som er nødvendig.

Det var lurt tenkt. Det som plager andre så mye at det er et problem for dem vil jeg høre, men ikke mer enn det. 

23 timer siden, cathlin skrev:

For meg høres det ut som du mest plager deg selv. Du er en sjølplager:-) 

Det er jeg nok, men jobber med saken. Har innsett at det ikke er hensiktsmessig med all denne sjølplagingen. Blir ikke et bedre menneske av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ seg selv kjenner en ingen andre - selv om du tenker negativt om deg selv betyr det ikke at andre tenker negativt om deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...