Gå til innhold

Å motsette seg helsehjelp og virke kranglete


aa-k-j

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er aldri dumt å stoppe å tenke seg litt for om man kan synes jeg. Vi mennesker er sånn innretta tror jeg at vi tar ofte ikke hensyn til oss selv før det er altfor seint. Det kan gjelde både helsehjelpere og pasienter tror jeg.

Håper det roer seg slik at alt ikke blir rot for pasienten og feile ting skjer.

Anonymkode: c04f4...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, emilie321 skrev:

Hvordan kan noen hjelpe en pasient godt nok hvis de ikke kan se i journalen? Da må de jo nesten begynne med blanke ark hver gang. Trodde ikke det gikk an jeg, å sperre journalen.

Nå er jeg for åpenhet jeg da og har derfor gitt de som er rundt meg lov til å prate sammen. Også at fastlegen kan prate fritt med datteren min. Tror det på sikt kan hjelpe meg.

Synes det er leit at du har de erfaringene med behandlere. Håper du kan finne en du greier å stole på så du kan få den hjelpen du trenger.

Jeg sperret ikke hele journalen så det er opplysninger tilgjengelig. Problemet er at de dessverre har stolt noe blindt på hva fastlegen har skrevet i henvisninger uten at verken fastlegen eller DPS tok det opp med meg. DPS bare sendte de videre til kommunen og jeg kjente ikke engang til de opplysningene. Har nå klaget både til fastlegen og DPS at de er for dårlige til å ta ting opp med pasienter (er visst ikke alene om det) og at de burde sjekke ting før de utleverer opplysninger. Opplysningene ødela så mye for meg at kommunen frarådet meg å søke flere samtaler. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke normalt å ha det slik så da bør man lytte ekstra til pasienten og være ekstra forstående synes jeg.😊

Anonymkode: c04f4...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...