Gå til innhold

Diskriminering! Butikkene kutter prisen på sukkerfri brus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det diskriminering av vårs som vil ha «ekte vare», altså god gammeldags sukker-brus?

Anonymkode: 581ae...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, er vel egentlig ikke det. Sukkerfri brus er sunnere og de vil få folk til å velge sunnere kanskje. Dessuten er det helt idiotisk at man nå må betale sukkeravgift av ting som ikke inneholder et fnugg av sukker...ligger vel litt der også.

Anonymkode: 51d69...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, er vel egentlig ikke det. Sukkerfri brus er sunnere og de vil få folk til å velge sunnere kanskje. Dessuten er det helt idiotisk at man nå må betale sukkeravgift av ting som ikke inneholder et fnugg av sukker...ligger vel litt der også.

Anonymkode: 51d69...145

Ja, jeg tenker ihvertfall at det er greit med alt de kutter prisen på, så får vi være fornøyd så lenge de ikke setter opp prisene på det man vil ha. Selv hadde jeg et par sukkerfrie år, for å se om det hjalp på en betennelse jeg har. Hjalp ingenting, men nå syns jeg vanlig cola smaker ganske rart, så holder meg til Rema sin sukkerfrie. For noen år siden hadde det nok vært den som smakte rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja Rema sin sukkerfrie er faktisk ganske ok. Et bra alternativ til pepsi max som jeg liker godt, Men jeg liker også cola. Drikker generelt alt for mye brus...grøss og gru. Har seriøse planer om å slutte tvert. Men jeg drikker ikke kaffe, te eller jus,så da blir det vann og melk på meg..veldig kjedelig:D

Anonymkode: 51d69...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg drikker ikke kaffe, te eller jus, så da blir det vann og melk på meg..veldig kjedelig:D

Finn en type kullsyrevann (Farris eller konkurrentene) men smakstilsetning (sitron, lime,...) som du liker, det er mange å velge mellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
22 timer siden, laban skrev:

Finn en type kullsyrevann (Farris eller konkurrentene) men smakstilsetning (sitron, lime,...) som du liker, det er mange å velge mellom. 

Jeg liker i utgangspunktet ikke kullsyrevann,men kanskje jeg bør prøve det med smak. Husker at jeg ikke likte pepsi max i begynnelsen heller, så det er vel et lite håp:D

Anonymkode: 51d69...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2018 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Er det diskriminering av vårs som vil ha «ekte vare», altså god gammeldags sukker-brus?

Anonymkode: 581ae...287

Nei det er ikke diskriminering. I tillegg til å ikke være diskriminerende er det veldig bra i et folkehelseperspektiv. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 12.4.2018 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Er det diskriminering av vårs som vil ha «ekte vare», altså god gammeldags sukker-brus?

Anonymkode: 581ae...287

Er nok ikke det men jeg sliter med å skjønne sukkeravgiften på sukkerfri brus nå om dagene!

Anonymkode: f84d3...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Nei, jeg er KRF sympatisør, og vi må ikke la folk få tilgang til billig nytelse (lettbrus), vi satte opp prisen slik att det skal koste seg å nyte noe som ikke er av gud.... Nytelse får man i himmelen, her på jorden finnes lykken kun i gudfryktighet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er rart at den " handelslekkasjen" til Sverige plutselig regnes for så stor i forhold til nasjonalbudsjett. Det ble den aldri før. Men jeg prøver å unngå sukker så mye jeg kan. Alt er bare ikke for alle tror jeg.

Anonymkode: 6e993...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...