Gå til innhold

Påmeldt i et halvmaraton. Jeg anger!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er påmeldt i et halvmaraton. Jeg angrer!. Holder kun ut i 13 km på trening om dagen, og så er jeg helt ferdig. Hvordan skal jeg orke? Hadde dere våget å stille i halvmaraton 21.1 km? 

Anonymkode: 71537...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er påmeldt i et halvmaraton. Jeg angrer!. Holder kun ut i 13 km på trening om dagen, og så er jeg helt ferdig. Hvordan skal jeg orke? Hadde dere våget å stille i halvmaraton 21.1 km? 

Anonymkode: 71537...243

Nei... (Men nå har jeg ikke løpt mer enn 100 meter siden 9. klasse.)

Anonymkode: 72cbd...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er påmeldt i et halvmaraton. Jeg angrer!. Holder kun ut i 13 km på trening om dagen, og så er jeg helt ferdig. Hvordan skal jeg orke? Hadde dere våget å stille i halvmaraton 21.1 km? 

Anonymkode: 71537...243

Nei, det hadde jeg absolutt ikke gjort.

Anonymkode: 5555b...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er påmeldt i et halvmaraton. Jeg angrer!. Holder kun ut i 13 km på trening om dagen, og så er jeg helt ferdig. Hvordan skal jeg orke? Hadde dere våget å stille i halvmaraton 21.1 km? 

Anonymkode: 71537...243

Nei, men så er ikke jeg i nærheten av å klare 13 km heller. :) Når er løpet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Nei, jeg ville ikke forsøkt å gjennomføre et halvmaraton, men så hadde jeg aldri meldt meg på heller.

Tiltredes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei... (Men nå har jeg ikke løpt mer enn 100 meter siden 9. klasse.)

Anonymkode: 72cbd...257

Ja huff,huff.. hva er det jeg gjør? Jeg er skikkelig stresset med det. Har løpt halvmaratoner før, men  i det siste så har jeg ikke ork til å løpe mer enn 5 km egentlig. Det er altfof langt: 21,1 km. Har store problemer på treninger med å holde meg løpende i lang tid. Blir skikkelig utslitt. Problemet er at jeg har venner som vil bli skikkelig skuffet om jeg ikke stiller. Men jeg har faktisk lyst å ikke stille, for jeg forstår ikke hvordan jeg skal komme igjennom løpet... 

Dere synes det er langt dere og ;) 

Anonymkode: 71537...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lillemus skrev:

Nei, men så er ikke jeg i nærheten av å klare 13 km heller. :) Når er løpet da?

Løpet er om 2 uker :huh:

Anonymkode: 71537...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løpet er om 2 uker :huh:

Anonymkode: 71537...243

Trekk deg og meld deg heller på et løp som er lengre frem i tid slik at du rekker å trene skikkelig før løpet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja huff,huff.. hva er det jeg gjør? Jeg er skikkelig stresset med det. Har løpt halvmaratoner før, men  i det siste så har jeg ikke ork til å løpe mer enn 5 km egentlig. Det er altfof langt: 21,1 km. Har store problemer på treninger med å holde meg løpende i lang tid. Blir skikkelig utslitt. Problemet er at jeg har venner som vil bli skikkelig skuffet om jeg ikke stiller. Men jeg har faktisk lyst å ikke stille, for jeg forstår ikke hvordan jeg skal komme igjennom løpet... 

Dere synes det er langt dere og ;) 

Anonymkode: 71537...243

Dette er jo null stress, idrettsutøvere på alle nivåer melder støtt avbud til konkurranser med en eller annen variant av "kroppen funker ikke".

Veldig vanlig også på elitenivå, vi fikk eksempelvis en rekke av dem så sent som konkurransedag i NM på ski forrige helg.

Kan Sundby, kan du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er påmeldt i et halvmaraton. Jeg angrer!. Holder kun ut i 13 km på trening om dagen, og så er jeg helt ferdig. Hvordan skal jeg orke? Hadde dere våget å stille i halvmaraton 21.1 km? 

Anonymkode: 71537...243

Nå skal jeg komme med noen bastante råd på sviktende grunnlag:

Jeg gjetter at du har løpt mye på kort tid. Kanskje tatt flere økter på over 10 km per uke uten å ta nok pause mellom til å hente deg inn. Du sier du ikke klarer mer enn "13 km om dagen". Det sier meg at du har løpt enda lenger når du har trent. 

Du skal ikke behøve å løpe 21 km når du trener til halvmaraton. Det er en såpass stor belastning for mange at det tar lang til å komme i form igjen.

Hvis du vil løpe over 10 km må du bevisst få i deg en del karbohydrater på forhånd. Du tømmer lagrene til kroppen. Du bør trøkke i deg en del brød/smågodt e.l.

Jeg foreslår at tar minst 3 dager pause før du prøver en rolig 5 - 10 km.

Jeg synes du skal prøve. Du kan bare bryte hvis du går tom. Det er mange som gjør det. Det er ingen som er avhengige av at du fullfører. 

Hvis vennene dine blir skuffet så får de bare jobbe med seg selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, Gargamel skrev:

Nå skal jeg komme med noen bastante råd på sviktende grunnlag:

Jeg gjetter at du har løpt mye på kort tid. Kanskje tatt flere økter på over 10 km per uke uten å ta nok pause mellom til å hente deg inn. Du sier du ikke klarer mer enn "13 km om dagen". Det sier meg at du har løpt enda lenger når du har trent. 

Du skal ikke behøve å løpe 21 km når du trener til halvmaraton. Det er en såpass stor belastning for mange at det tar lang til å komme i form igjen.

Hvis du vil løpe over 10 km må du bevisst få i deg en del karbohydrater på forhånd. Du tømmer lagrene til kroppen. Du bør trøkke i deg en del brød/smågodt e.l.

Jeg foreslår at tar minst 3 dager pause før du prøver en rolig 5 - 10 km.

Jeg synes du skal prøve. Du kan bare bryte hvis du går tom. Det er mange som gjør det. Det er ingen som er avhengige av at du fullfører. 

Hvis vennene dine blir skuffet så får de bare jobbe med seg selv;)

Du har rett. Jeg har trent for mye mengde i løpet av kort tid. Jeg føler derfor at kroppen min er sliten og at den ikke har energi å gå på til å løpe langt. Jeg har bestemt meg for å trene kun mengde en gang i løpet av denne uken. Da er det mye lettere å føle at man har krutt og energi. Jeg forsøker og heller bryter om jeg ikke klarer å fullføre løpet. Viktigste er å forsøke :) .

Genialt forslag. Jeg forsøker å bygge opp energi nå noen dager :) . 

Blir vennene mine skuffet over at jeg bryter i løpet om jeg gjør, så får de virkelig jobbe hardt med seg selv. Så lenge jeg forsøker så er det godt nok. Men jeg kommer aldri til å løpe et så langt løp igjen. Dette er det siste. Om jeg skulle løpe et så langt løp igjen så må det være noe spesiellt : som New York halvmaraton eller noe sånnt  :) 

Anonymkode: 71537...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett. Jeg har trent for mye mengde i løpet av kort tid. Jeg føler derfor at kroppen min er sliten og at den ikke har energi å gå på til å løpe langt. Jeg har bestemt meg for å trene kun mengde en gang i løpet av denne uken. Da er det mye lettere å føle at man har krutt og energi. Jeg forsøker og heller bryter om jeg ikke klarer å fullføre løpet. Viktigste er å forsøke :) .

Genialt forslag. Jeg forsøker å bygge opp energi nå noen dager :) . 

Blir vennene mine skuffet over at jeg bryter i løpet om jeg gjør, så får de virkelig jobbe hardt med seg selv. Så lenge jeg forsøker så er det godt nok. Men jeg kommer aldri til å løpe et så langt løp igjen. Dette er det siste. Om jeg skulle løpe et så langt løp igjen så må det være noe spesiellt : som New York halvmaraton eller noe sånnt  :) 

Anonymkode: 71537...243

Ja, jeg tviler på om det virkelig betyr så mye for vennene dine når alt kommer til alt. Ville du blitt veldig skuffet om en av dem trakk seg? Du gjør det for din egen del hvis du gjør det.

Du kan også være bevisst på å løpe saktere når du har mengdetrening. Kanskje et minutt mer per km enn hva du ser for deg i konkurransen. Det må du kanskje tvinge deg til å gjøre, for kroppen har kanskje lyst til å løpe i sitt faste tempo uansett.

Du kan heller løpe skikkelig fort når du har intervall eller kortere økter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Gargamel skrev:

Ja, jeg tviler på om det virkelig betyr så mye for vennene dine når alt kommer til alt. Ville du blitt veldig skuffet om en av dem trakk seg? Du gjør det for din egen del hvis du gjør det.

Du kan også være bevisst på å løpe saktere når du har mengdetrening. Kanskje et minutt mer per km enn hva du ser for deg i konkurransen. Det må du kanskje tvinge deg til å gjøre, for kroppen har kanskje lyst til å løpe i sitt faste tempo uansett.

Du kan heller løpe skikkelig fort når du har intervall eller kortere økter.

Jeg angrer på at jeg ble med. Men jeg løper for en bedrift. De har betalt en del for at jeg løper. Jeg føler derfor at jeg bør stille. Men dette blir siste løp på meg. Kommer aldri til å bli med i et konkurranseløp-lignende sak igjen. Holder med å trene for helsen og eget velvære :)  

Men jeg skal stille, og bryter jeg så får det bli sånn ;) . Skal trene mengde kun en gang i uka, for man mister helt glød og energi om man trener mye. Ellers skal jeg bare trene helt enkelt og slappt. Har merket at jeg har mye bedre energi når jeg har trent mindre mengde på mengdetreningene. Det gjelder å skaffe seg energi. 

Det er drikkestasjoner hver 3 km i løpet. Det hjelper på. Noe jeg ikke har på treningene. Kommer til å drikke løpende. Målet blir bare å gjennomføre, og holde meg løpende. 

Anonymkode: 71537...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...