Gå til innhold

Flere som får avslag hos dps?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet mitt var at legen mente jeg var en enkel pasient for DPSen og sendte meg dit. Men jeg var nok psykere enn forventet og trengte virkelig hjelp. Så jeg var nok av disse midt i mellom som du beskriver. Men DPSen var mest opptatt av diagnostisering og få meg ut igjen. Lite dype samtaler og plan i terapien. De var mer opptatt av å fortelle meg at min diagnose ikke var så alvorlig i forhold til de dårligste på DPSen. Jeg følte meg jo psyk og ville jo bare ha hjelp. Ikke forstå et komplisert system om prioriteringer og sammenligning. Jeg hadde dårlig kjemi med terapauten på DPSen. Etter lang tid uten bedring ble jeg rådet til å bytte behandler og spurte om det var mulig. I stedet ble jeg « kastet ut» på dagen. Det var tydeligvis svært upopulært å spørre om noe slikt. Heldigvis la NAV press på fastlegen og fastlegen fikk ordnet med en avtalespesiellist. Det er for meg en mye bedre løsning. Det er nedverdigende og svært uheldig at man har et system der man blir sammenlignet med andre og vurdert  i hvilken grad man trenger hjelp eller ikke. For hvert menneske er plagene man opplever vanskelig nok og alle trenger da å bli møtt med respekt og forståelse enten det er lettere, moderate eller alvorlige problemer. Dessuten er det vanskelig på et legekontor å egentlig vite hvor alvorlig dine psykiske plager er.  Det var mye jeg ikke klarte å si til legen min. 

Anonymkode: cf8d9...418

Kan jeg spørre hvilken diagnose du fikk på DPS?

Anonymkode: c046e...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvilken diagnose du fikk på DPS?

Anonymkode: c046e...414

OCD , angst og depresjon. Sener har jeg fått en PTSD diagnose. 

Anonymkode: cf8d9...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...