Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før vekta går nedover igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg er 164 cm og veier 62 kg. Vet at jeg ikke er overvektig.

Jeg har veid 58 kg de fem siste årene, men la på meg 4 kg av antipsykotika.

Nå ønsker jeg å gå ned til 58 kg igjen. 

De fire siste månedene har jeg vært ganske inaktiv og sliten, og jeg har spist litt godteri omtrent hver dag. Jeg har også kastet innpå med litt mer mat enn jeg trenger, da jeg alltid er sulten og ikke kjenner så lett metthetsfølelse.

De endringene jeg har gjort nå er:

1: Jeg går eller jogger 5-15 km pr. dag, i stedet for å ligge i senga eller sitte i sofaen.
2: Godteri kun i helga, og da sunnere godteri. Dvs. Ombar og havre cookies i stedet for smågodt og is, feks. Har også redusert mengden, da jeg godt kan spise godteri for 300 kr på en helg. 
3: Begynt med intermittent fasting. Spiser tre måltider mellom klokka 11 og klokka 19. Spiser altså i åtte timer ,og faster i 16 timer. 
4: Redusert sukker og karbohydrater, men ønsker ikke noen lavkarbodiett. Er ikke så glad i fet mat.

Ellers er jeg veganer fra før av, så de tre måltidene jeg spiser er ganske sunne. Mye grønnsaker, bønner, linser, og korn. Drikker ikke kalorier, men hender jeg tar et glass FUN light for å få bukt med søtsuget.

Lurer litt på hvor lang tid det tar før vekta vil gå nedover igjen? Hva kan jeg forvente meg? Har ikke noen drastisk sultediett, men jeg tror og håper at disse endringene er store nok til å få meg ned på 50-tallet igjen. Noen innspill?

Anonymkode: b9411...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Spørs vel hvilke ap du tar. Jeg har vanskelig for å gå ned i vekt på ap,men har klart å gå ned selv om jeg har tatt seroquel nå. 4 kilo er ikke så mye, kan gå ned det på en måned. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 15.36, AnonymBruker skrev:

2: Godteri kun i helga, og da sunnere godteri. Dvs. Ombar og havre cookies i stedet for smågodt og is, feks. Har også redusert mengden, da jeg godt kan spise godteri for 300 kr på en helg. 
Drikker ikke kalorier, men hender jeg tar et glass FUN light for å få bukt med søtsuget.

Havre cookies inneholder mye kalorier og selv sukkerfri sjokolade er ikke uten kalorier. Fun light bidrar til å opprettholde søtsuget, alt som smaker søtt gjør jo det, selv om det ikke inneholder kalorier.

Utover det så er du helt normalvektig så jeg vil heller råde deg til å nyte livet enn å henge deg opp i disse pyntekiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 19.4.2018 den 15.36, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg er 164 cm og veier 62 kg. Vet at jeg ikke er overvektig.

Jeg har veid 58 kg de fem siste årene, men la på meg 4 kg av antipsykotika.

Nå ønsker jeg å gå ned til 58 kg igjen. 

De fire siste månedene har jeg vært ganske inaktiv og sliten, og jeg har spist litt godteri omtrent hver dag. Jeg har også kastet innpå med litt mer mat enn jeg trenger, da jeg alltid er sulten og ikke kjenner så lett metthetsfølelse.

De endringene jeg har gjort nå er:

1: Jeg går eller jogger 5-15 km pr. dag, i stedet for å ligge i senga eller sitte i sofaen.
2: Godteri kun i helga, og da sunnere godteri. Dvs. Ombar og havre cookies i stedet for smågodt og is, feks. Har også redusert mengden, da jeg godt kan spise godteri for 300 kr på en helg. 
3: Begynt med intermittent fasting. Spiser tre måltider mellom klokka 11 og klokka 19. Spiser altså i åtte timer ,og faster i 16 timer. 
4: Redusert sukker og karbohydrater, men ønsker ikke noen lavkarbodiett. Er ikke så glad i fet mat.

Ellers er jeg veganer fra før av, så de tre måltidene jeg spiser er ganske sunne. Mye grønnsaker, bønner, linser, og korn. Drikker ikke kalorier, men hender jeg tar et glass FUN light for å få bukt med søtsuget.

Lurer litt på hvor lang tid det tar før vekta vil gå nedover igjen? Hva kan jeg forvente meg? Har ikke noen drastisk sultediett, men jeg tror og håper at disse endringene er store nok til å få meg ned på 50-tallet igjen. Noen innspill?

Anonymkode: b9411...1dd

Det varier fra person til person. En veldig overvektig person går raskt ned de første kiloene. 4 kilo vil forsvinne raskt. 

En slank person bruker mye lenger tid. 

Selv har jeg gått ned 3 kilo siden jul, men det skal sies at det i perioder har vært litt halvhjertet. Jeg har ikke stresset med det. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 timer siden, Lillemus skrev:

Havre cookies inneholder mye kalorier og selv sukkerfri sjokolade er ikke uten kalorier. Fun light bidrar til å opprettholde søtsuget, alt som smaker søtt gjør jo det, selv om det ikke inneholder kalorier.

Utover det så er du helt normalvektig så jeg vil heller råde deg til å nyte livet enn å henge deg opp i disse pyntekiloene.

Jeg tror ikke EN havrekjeks og EN ombar i løpet av en helg ødelegger så mye for vektnedgangen hvis alt annet "gjøres riktig" ;) Mye bedre enn å spise masse godteri og is til 300 kr, i alle fall. Sånn til sammenlikning. 

Anonymkode: b9411...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke EN havrekjeks og EN ombar i løpet av en helg ødelegger så mye for vektnedgangen hvis alt annet "gjøres riktig" ;) Mye bedre enn å spise masse godteri og is til 300 kr, i alle fall. Sånn til sammenlikning. 

Anonymkode: b9411...1dd

:D Nei, det er jo ingenting, men det skal faktisk ikke mange havrekjeksene til før det begynner å bli en del kalorier ut av det. Mange som ikke tenker på det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Lillemus skrev:

:D Nei, det er jo ingenting, men det skal faktisk ikke mange havrekjeksene til før det begynner å bli en del kalorier ut av det. Mange som ikke tenker på det. :) 

Sant det. Det er over 200 kalorier i havrekjeksen jeg siktet til. Cookie cat cookie. Glemte å skrive at jeg kun spiser en av de 😉

Anonymkode: b9411...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sant det. Det er over 200 kalorier i havrekjeksen jeg siktet til. Cookie cat cookie. Glemte å skrive at jeg kun spiser en av de 😉

Anonymkode: b9411...1dd

Mange som ikke tenker på at en sånn liten kjeks er proppfull av kalorier. Selv er jeg totalt forsvarsløs mot lefser... Kan ikke kjøpe en pakke med 5 slike sammenrullede, ferdigsmurte lefser for jeg klarer ikke å spise en og la resten ligge. Og spiser jeg hele pakken er det rundt 1300 kcal - nesten hele dagsbehovet mitt! Og det er jo null problemer å trø innpå en hel pakke... Så de gangene jeg kjøper en pakke lefser kalkulerer jeg med et voldsomt overinntak av kalorier den dagen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...