Gå til innhold

HATER finvær :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.4.2018 den 13.36, AnonymBruker skrev:

Andre enn meg som hater "solskinns" dager?, jeg blir så utrolig mye mere deprimert og angsten øker, å gå ut orker jeg ikke tanken på engang,
bor midt i Oslo og alle naboer sitter å soler seg på balkongene med store smil, mens kafeer er stappfulle med overlykkelige solbadere.

Høres sikker veldig spydig ut, men er virkelig så ufattelig tungt å ha det ille når det nærmest er lovpålagt å være glad i soldager.
Skulle ønske jeg kunne gått i hi fram til neste vinter :).
 

Anonymkode: a0187...155

Har det litt på samme måte. Ikke når jeg er på ferie men når jeg er hjemme. Jeg blir deprimert når været er dårlig. Blir veldig trist over alt som er gått galt i livet osv. Men jeg sier da til meg selv : kjøl deg ned og forsøk å ikke tenke sånn på alt som er leit. Det hjelper. Men varme dager får meg til å føle på mye. Men viktig å stoppe tankene med en gang de kommer. Det har legen rådet meg til . Altså aksepter at de kommer men si til deg selv at du ikke skal være deprimert. Livet er for kort og man fortjener bedre enn å være trist. Husk at du er like verdifull som alle andre. Alltid husk det. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da bare å ignorere dem. Eller gå et øde sted med mindre folk.

Anonymkode: 6f6b3...36b

Oj, hvorfor har ingen sagt det før, at man bare kan igjnorere? Det løser jo alle mine problemer med oversensitivitet! Fra nå av skal jeg bare ignorere at jeg ikke takler varme, at jeg brekker meg av konsistensen av sopp, at jeg får fysisk vondt av støy, og selvfølgelig ignorere at jeg blir stressa av folk på alle kanter. Jeg skal også ignorere at jeg spyr dagen etter at jeg har brukt noen timer med familien min, fordi alle sansene har fått kjørt seg for hardt. Det er jo helt supert, bare å ignorere, så kan jeg fungere like bra som alle andre. Fantastisk!

Og når det gjelder å gå på øde steder. Det koster faktisk endel å komme seg til de øde stedene, så det kan jeg ikke gjøre hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Trine skrev:

Oj, hvorfor har ingen sagt det før, at man bare kan igjnorere? Det løser jo alle mine problemer med oversensitivitet!

Har aldri hørt om noen med asperger som er så hypersensitivte at dem ikke kan gå forrbi et annnet menneske ute i skogen. Du mellker jo diagnosen for det den er hvert.

Anonymkode: 6f6b3...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hørt om noen med asperger som er så hypersensitivte at dem ikke kan gå forrbi et annnet menneske ute i skogen. Du mellker jo diagnosen for det den er hvert.

Anonymkode: 6f6b3...36b

Har jeg sagt at jeg ikke kan gå forbi et annet menneske? Nei, det har jeg ikke. Men jeg blir stressa når det er folk både foran og bak meg. Og jeg er ikke den eneste med asperger som har det sånn. I tillegg er det endel som vil hilse på hundene og spørre masse spørsmål om dem. Og det er hyggelig at folk syns det er koselig å hilse på hunder, men det tapper meg for energi fordet. Jeg melker ikke noe som helst, og jeg skjønner ikke hvorfor du engang gidde bry deg eller diskutere det faktum at jeg har det mye bedre om vinteren enn om sommeren. Det spiller da virkelig ingen rolle for deg. Og går jeg en tur i skogen uten å høre støy, eller møte på folk, kommer jeg hjem med mer energi og jeg er roligere inni meg. Går jeg en tur hvor jeg f.eks hører endel trafikkstøy, eller jeg møter på masse folk, er jeg sliten når jeg kommer hjem og mer urolig inni meg. Sånn er det bare, om du vil eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 21.4.2018 den 13.36, AnonymBruker skrev:

Andre enn meg som hater "solskinns" dager?, jeg blir så utrolig mye mere deprimert og angsten øker, å gå ut orker jeg ikke tanken på engang,
bor midt i Oslo og alle naboer sitter å soler seg på balkongene med store smil, mens kafeer er stappfulle med overlykkelige solbadere.

Høres sikker veldig spydig ut, men er virkelig så ufattelig tungt å ha det ille når det nærmest er lovpålagt å være glad i soldager.
Skulle ønske jeg kunne gått i hi fram til neste vinter :).
 

Anonymkode: a0187...155

Jeg Hater solskinnsdager! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Goligoli skrev:

Jeg Hater solskinnsdager! 

Syns det er trivelig jeg.

Anonymkode: 7afa2...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg liker finvær, men misliker all støyen som følger med. Gneldrende bikkjejævler i nabolaget og overalt man beveger seg, unger som hyler, folk som skal til enhver tid skal rive ned og bygge nytt. Ingen respekterer en gang at søndager og helligdager skal det være fred fra den type arbeid. Naboen begynte i dag å rive et tilbygg. Det er f’ ikke fred å få et sekund! 

Anonymkode: 26d10...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje DOL skulle opprette et nytt forum for "Vi som hater alt som andre gleder seg over"?  Godvær, ferier, jul, påske, pinse, 17. mai, bryllup, personer som smiler, dugnader, konserter, idrett  ...  fyll inn etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kupton skrev:

Kanskje DOL skulle opprette et nytt forum for "Vi som hater alt som andre gleder seg over"?  Godvær, ferier, jul, påske, pinse, 17. mai, bryllup, personer som smiler, dugnader, konserter, idrett  ...  fyll inn etter behov.

Da ville det tidvis blitt temmelig stille på DOL... ;):P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Kayia skrev:

Da ville det tidvis blitt temmelig stille på DOL... ;):P 

Lett for dere friske og vellykkede å si sånt.

Anonymkode: 7afa2...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste steg burde være: Hva kan en gjøre for å snu dette slik at slike dager i det minste blir som alle andre dager? Her kan en gi hverandre tips om noe som har virket for en selv.

Å bare utbasunere at en "hater", gjør lett at en fokuserer enda mer på det som er negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er liksom " tidsriktig" å mene noe eller ha et forhold til været og naturen føles det som. Igrunnen bare nok en tvangstrøye vi mennesker holder oss med.De som soler seg mye må kanskje betale med hudkreft. Alt er ikke bare. Men det er liksom på sommeren man kanskje kan få litt sol og luft uten å måtte reise langt her i landet. Jeg har forresten sett at på solrike steder i utlandet er de innfødte aldri i sola på grunn av pigmenter i huden deres som ikke tåler det. Slik er verden innrettet. Alt er ikke bare. 

Man kan gå på museum. Der er det ofte kjølig. Gjorde mye det i ungdommen når det ble veldig varmt også inne i den lille frimerkeleiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, kupton skrev:

Neste steg burde være: Hva kan en gjøre for å snu dette slik at slike dager i det minste blir som alle andre dager? Her kan en gi hverandre tips om noe som har virket for en selv.

Å bare utbasunere at en "hater", gjør lett at en fokuserer enda mer på det som er negativt.

Er jo dessverre ikke bare opp til hver enkelt, er jo nærmest ikke lov å ikke like pen været. Folk blir jo nesten aggressive når man sier at man ønsker litt regn.

Er det derimot regnvær så er det helt motsatt da skal man furte å klage :).

Uansett så er dager med sol i storbyen nærmest som helligdager, "alle" er så glade etc. etc., dette sitter selvsagt mye i hodet mitt og ikke alle har det slik, men føles allikevel  veldig psykisk tungt. 
Ved juletider etc. så er det litt mere forståelse for at folk sliter, slik er det ihvertfall ikke med solskinns dager.
Er veldig mange som har det ekstremt tungt i slikt vær.

Siden jeg startet tråden har det vel kun vært ett par dager med litt skyer og det skal visst vare så lenge værmeldinga rekker.
Får ta en regndans og krysse fingrene :).

Anonymkode: a0187...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FjellOgDalar

Jeg liker fint vær, er vokst opp et sted det er litt mangelvare. Men overfylte strender og slikt styrer jeg unna. Jeg kan like godt ha en dårlig dag når det er fint som dårlig vær... Er det fint, kan jeg legge meg på verandaen med lydbok og fuglekvitter. Selv om det ikke nødvendigvis er fantastisk for humøret, så er det nå i det minste en forandring. Eneste jeg ikke fikser er når det blir for varmt. >25 grader er litt mye. >30 grader er direkte ubehagelig, og jeg skjønner meg ikke på de som synes det er fantastisk. Men mitt avgjort mest forhatte værfenomen er tåke. DET trekker meg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sliter selv med sol og varme. får økt angst og uro ut av det selv :(

Anonymkode: a5d66...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.4.2018 den 13.36, AnonymBruker skrev:

Andre enn meg som hater "solskinns" dager?, jeg blir så utrolig mye mere deprimert og angsten øker, å gå ut orker jeg ikke tanken på engang,
bor midt i Oslo og alle naboer sitter å soler seg på balkongene med store smil, mens kafeer er stappfulle med overlykkelige solbadere.

Høres sikker veldig spydig ut, men er virkelig så ufattelig tungt å ha det ille når det nærmest er lovpålagt å være glad i soldager.
Skulle ønske jeg kunne gått i hi fram til neste vinter :).
 

Anonymkode: a0187...155

Har det på helt samme måte. Og alltid vært sånn. Om en har sosial angst og grader av depresjon er de jo kanskje heller  ikke så rart. Ved fint vær forventes det at man skal være ute og være glad og sosial. Fint vær minner meg på at jeg er annerledes og ikke innfrir samfunnets normer. Og igjen føler jeg meg mer mislykket. Ser fram til neste regnværsdag. Da føler jeg meg rett og slett mye bedre!

Anonymkode: d1771...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2018 den 6.38, kupton skrev:

Kanskje DOL skulle opprette et nytt forum for "Vi som hater alt som andre gleder seg over"?  Godvær, ferier, jul, påske, pinse, 17. mai, bryllup, personer som smiler, dugnader, konserter, idrett  ...  fyll inn etter behov.

Så kan vi opprette et forum "Vi som elsker alt det andre hater" ;) Jeg tror ikke jeg kjenner en, unntatt meg, som ikke klagde over snømengden i vinter. Men det er jo greit, for snø er bare til besvær. Det er mye morsommere å kjøre rundt med snøfreseren enn gressklipperen, syns jeg. Slipper å tenke på flått og bli spist opp av mygg også. Og på vinteren kan man henge bak hunden på ski, men man kan ikke tvinge ulldotten til å løpe fort forran en sykkel når det aldri blir kaldere enn 20 grader. Det er rett og slett dritkjedelig når det er så varmt at man ikke orker gjøre noen som helst. Men å ikke like vinteren, og å ha vinterdepresjoner, det er helt greit og noe alle forstår. Men om man ikke liker sommeren, og styr og stell, og sosiale greier, da er man bare syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bodd tre måneder i utlandet med konstant heite dager opp mot 40 grader. Fordelen med å være et sted det er konstant hett, er at det er null stress og press på å være ute. Tilbake i Norge observerer jeg den norske refleksen om at man MÅ være ute i fint vær og man SKAL liksom kjenne på dårlig samvittighet hvis man sitter for lenge inne. Jeg liker sommer og varme da, og synes det er bare sånn passe lunka ute nå. Og synes det er fint å kjenne at jeg driter i om jeg er ute eller inne, er blid eller sur etter å ha silsvettet i flere måneder. Nordmenn er ganske besatt av været, men sånn blir det vel når varme dager er en sjeldenhet. 

Anonymkode: 8f084...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

VG sin forside nå er en perle; "Rekorder knuses ... og varmere skal det bli!" samt "Derfor gjør varmen deg lykkelig".

Kjenner jeg blir irritert :).

Lurer hypotetisk på når "folket" syntes at varmen ikke lenger er kos, må vi bikke 40 grader, eller kanskje 50? 

 

Anonymkode: a0187...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...