Gå til innhold

HATER finvær :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

yellow ledbetter

Jeg har også pollenallergi, og er også allergisk mot hunder og katter, dessverre. Jeg vokste opp med begge deler og hadde katt i mange år som voksen, men til slutt var det så ille at jeg måtte gi meg med å ha dyr. Synd, for jeg er veldig glad i dyr, særlig katter. Og jeg kryssreagerer på masse vanlige matvarer, så jeg går på medisiner hele året. Men i pollensesongen må jeg spe på med vanlig nesespray for å få puste såpass at jeg får sove. 

I dag må vi en tur til byen for å besøke svigerforeldrene mine, så jeg må vel parkere yogabuksa og kle meg som folk. Jeg kommer til å daue av varme. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, yellow ledbetter skrev:

Jeg har også pollenallergi, og er også allergisk mot hunder og katter, dessverre. Jeg vokste opp med begge deler og hadde katt i mange år som voksen, men til slutt var det så ille at jeg måtte gi meg med å ha dyr. Synd, for jeg er veldig glad i dyr, særlig katter. Og jeg kryssreagerer på masse vanlige matvarer, så jeg går på medisiner hele året. Men i pollensesongen må jeg spe på med vanlig nesespray for å få puste såpass at jeg får sove. 

I dag må vi en tur til byen for å besøke svigerforeldrene mine, så jeg må vel parkere yogabuksa og kle meg som folk. Jeg kommer til å daue av varme. :P

 

Jeg har funnet ut at jeg skal være glad så lenge jeg ikke er allergisk mot hunder. Det hadde vært krise. Reagerer på noen katter, men ikke alle.

Lykke til hos svigerforeldrene. Jeg tror det er lov å kle seg litt lettere enn normalt nå. Husker det var en tråd her i fjor, om hvorvidt man kunne gå med shorts til legen. Jeg var hos legen i går, og kan konstatere at shorts er helt ok. Selv legen gikk med sånn bukse som rekker til godt oppå leggene. Men det helter kanskje ikke shorts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, stjernestøv skrev:

jeg tar jo otrivin fast...verre med det ja. Han syns ikke pillene hjelper. 

Det er veldig dumt å ta Otrivin fast. Du blir rett og slett avhengig og tett i nesen så fort du ikke tar det. Du kan dessuten få store skader i nesen av det.  Du kan be legen om en kortisonkur for å bli kvitt avhengigheten. Brukte nesespray for mye selv tidligere, men etter en kortinsonkur (for andre ting) forsvant behovet. 

 

Var usikker på om jeg skulle poste dette, du har så mange plager, og vet ikke om dette er av en slik art at du skal bekymre deg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Xtra skrev:

Det er veldig dumt å ta Otrivin fast. Du blir rett og slett avhengig og tett i nesen så fort du ikke tar det. Du kan dessuten få store skader i nesen av det.  Du kan be legen om en kortisonkur for å bli kvitt avhengigheten. Brukte nesespray for mye selv tidligere, men etter en kortinsonkur (for andre ting) forsvant behovet. 

 

Var usikker på om jeg skulle poste dette, du har så mange plager, og vet ikke om dette er av en slik art at du skal bekymre deg for det.

Takk for råd, skal gjøre det. Liker ikke å være avhengig, og ei på apoteket sa jeg burde gå til lege. Bruker jo menthol også, så det svir godt i nesen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
17 timer siden, Trine skrev:

Jeg har funnet ut at jeg skal være glad så lenge jeg ikke er allergisk mot hunder. Det hadde vært krise. Reagerer på noen katter, men ikke alle.

Lykke til hos svigerforeldrene. Jeg tror det er lov å kle seg litt lettere enn normalt nå. Husker det var en tråd her i fjor, om hvorvidt man kunne gå med shorts til legen. Jeg var hos legen i går, og kan konstatere at shorts er helt ok. Selv legen gikk med sånn bukse som rekker til godt oppå leggene. Men det helter kanskje ikke shorts.

Takk, det gikk faktisk bra. Vi var stort sett inne, og vi har klimaanlegg i bilen, heldigvis. :) Jeg går alltid med langbukser. Blåhvite legger er ikke noe særlig å vise fram, for å si det sånn. :P Men hjemme kan jeg subbe i en tynn yogabukse. Ellers har jeg bare smale jeans, men nå har jeg i alle fall bestilt to camobukser som er litt videre i fasongen. 

Håper du fortsetter å tåle hundene dine. Katteallergien min slo ut i godt voksen alder, mens jeg sannsynligvis har vært allergisk mot hunder alltid. Men det går bra å besøke folk som har hund eller katt hvis jeg ikke er der i flere dager og lar være å klappe dyrene. Jeg går jo på medisiner uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, stjernestøv skrev:

Takk for råd, skal gjøre det. Liker ikke å være avhengig, og ei på apoteket sa jeg burde gå til lege. Bruker jo menthol også, så det svir godt i nesen. 

Dersom man trenger nesespray hele tiden, så er Nasonex et mye bedre alternativ. Du kan få kjøpt det reseptfritt på apoteket, men du kan kanskje også få det på blå resept dersom du snakker med legen. 

Anonymkode: 007e3...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man trenger nesespray hele tiden, så er Nasonex et mye bedre alternativ. Du kan få kjøpt det reseptfritt på apoteket, men du kan kanskje også få det på blå resept dersom du snakker med legen. 

Anonymkode: 007e3...48f

Ok. Kan jo prøve det. Men er avhengig av den med menthol, den vanlige virker ikke. Og prøvde noe saltvann med menthol, det hjalp heller ikke. Altfor svakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På ‎09‎.‎06‎.‎2018 den 8.53, Xtra skrev:

Hvilken nesepray? Har nesten gitt opp slike. Potte tett ines i natt og villig til å prøve en ny.

I år har jeg begynt med Dymista, og den fungerer bedre enn noe annet jeg har prøvd tidligere. Den hjelper også noe på symptomer i øynene, selv om det er en nesespray. Imidlertid viktig å legge merke til hvordan den skal tas, - jeg har aldri tatt nesespray på den måten før.

Anonymkode: 007e3...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...