Gå til innhold

Sliter med å forstå engasjementet rundt SP-saken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg studerer dette akkurat nå og mener at i organisasjoner er dette i aller høyeste grad relevant, også i Norge.

Anonymkode: 00b47...25c

Hva med Skei Grandes tafsing i skrittet på flere menn, bør dette også anmeldes?

Anonymkode: 2c051...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er selvsagt MYE verre at noen sender en grisete tulle-sms i fylla til en godt voksen og ressurssterk dame som er topp-politiker enn at en ung, sårbar tenåringsgutt blir nedlagt i en åker og snakket nedsettende om etterpå av maktpolitikere og opptil 10 menn grafset i skrittet mot sin vilje.

Anonymkode: 58752...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke helt å forstå engasjementet rundt å finne ut hvem som sendte sms'en til Navarsete? Idiotisk melding å sende, men skjønner ikke helt at noen gidder å føle seg krenket eller trakassert av det jeg nærmest ser på som fyllerør. Og synes politikerne er utrolig selvsentrerte når de til og med tenker at det skal være en sak for politiet å etterforske når vi vet om alle sakene politiet ikke har ressurser nok til å etterforske.

Hva tenker dere om saken?

https://www.dagbladet.no/nyheter/liv-signe-navarsete-er-sykmeldt/69745359

 

Anonymkode: 99509...1f5

Jeg tenker det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Skei Grandes tafsing i skrittet på flere menn, bør dette også anmeldes?

Anonymkode: 2c051...6b2

Jeg har ikke fått med meg at hun har grafset menn i skrittet, kun at hun har hatt sex med en 17 åring. Grafsingen er også endel av den svært uheldige organisasjonskulturen. Frivillig sex, tja, usikker, kanskje ikke den beste avgjørelsen hun har tatt men intet straffbart. Hadde heller ikke reagert om kjønnene var byttet om: eldre mann og yngre jente.

Selv om det primært er kvinner dette går ut over betyr det slettes ikke at det ikke også finnes kvinner som utnytter sin posisjon på lik linje med menn, omfanget er derimot ikke på samme nivå. For kvinner er dette ofte standarden - normalen --> ergo #Metoo kampanjen. Personlig synes jeg anmeldelse av sex-meldingen er helt på trynet, den vil etter 99,99% sikkerhet bli henlagt. Jeg opplever likevel en anmeldelse kan fungere positivt (preventivt) det blir et forsøk på å sette et eksempel fordi denne type adferd aksepteres ikke lenger.

Anonymkode: 00b47...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De klokeste og beste av oss burde jo gå foran i alt tenker jeg og. Kanskje de prøver å lave det til en presedens sak med en mal til etterfølgelse for lignende saker. Jeg tar helt att meg når jeg hører nyhetene. Alt er steinhardt nå og helt oppjaga. Selv voksne mennesker som kanskje burde ta det litt mer rolig. Har det noe med vår identitet å gjøre og menneskesyn. " lille speil på veggen der" som i eventyreren??Så knuser vi speilet og oppdager vi var den onde stemoren selv. Skrekk og gru. Det ligger kanskje så veldig mye bak av tidligere uenigheter og dårlig personkjemi.Men vondt er det å høre på. At vi alle er blitt slik. Dessverre neppe noe som går over av seg selv virker det som.

Anonymkode: 9ecb7...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke fått med meg at hun har grafset menn i skrittet, kun at hun har hatt sex med en 17 åring.

Da får du følge bedre med.

TSG skal ha sittet på en stol, god og full formoderlig , og utbrutt: "Æ vil ha kar!", så skal hun ha befølt flere mannlige gjester i skrittet uten deres samtykke, før episoden i åkeren.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grafsingen er også endel av den svært uheldige organisasjonskulturen. Frivillig sex, tja, usikker, kanskje ikke den beste avgjørelsen hun har tatt men intet straffbart. Hadde heller ikke reagert om kjønnene var byttet om: eldre mann og yngre jente.

Ikke bare det, men etterpå lyve om gutten (ressurssvak osv, men han i virkeligheten jobber som ingeniør).

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det primært er kvinner dette går ut over betyr det slettes ikke at det ikke også finnes kvinner som utnytter sin posisjon på lik linje med menn, omfanget er derimot ikke på samme nivå. For kvinner er dette ofte standarden - normalen --> ergo #Metoo kampanjen.

Den kampanjen ja, som bagatalliserer kvinners tafsing.

Anonymkode: 2c051...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke fått med meg at hun har grafset menn i skrittet, kun at hun har hatt sex med en 17 åring. Grafsingen er også endel av den svært uheldige organisasjonskulturen. Frivillig sex, tja, usikker, kanskje ikke den beste avgjørelsen hun har tatt men intet straffbart. Hadde heller ikke reagert om kjønnene var byttet om: eldre mann og yngre jente.

Selv om det primært er kvinner dette går ut over betyr det slettes ikke at det ikke også finnes kvinner som utnytter sin posisjon på lik linje med menn, omfanget er derimot ikke på samme nivå. For kvinner er dette ofte standarden - normalen --> ergo #Metoo kampanjen. Personlig synes jeg anmeldelse av sex-meldingen er helt på trynet, den vil etter 99,99% sikkerhet bli henlagt. Jeg opplever likevel en anmeldelse kan fungere positivt (preventivt) det blir et forsøk på å sette et eksempel fordi denne type adferd aksepteres ikke lenger.

Anonymkode: 00b47...25c

Hun grafset flere menn i skrittet og ropte ut  « æ vil ha kar », før hun tok med seg 17-åringen i kornåkeren. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du følge bedre med.

Fin måte å debattere på? Det ville vært mer fornuftig om du linket til artikler. Jeg har helt sikkert gått glipp av saken men det ville uansett vært nyttig for meg å lese.

 

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den kampanjen ja, som bagatalliserer kvinners tafsing.

Anonymkode: 2c051...6b2

Jeg er usikker på om den bagatelliserer kvinners tafsing. Det er likevel velkjent blant for eksempel homofile kvinner at det er spesielt vanskelig å stå frem i #Metoo. Når det gjelder forholdet menn- kvinner og #Metoo er (selvsagt) ingen form for "grafsing" eller utnyttelse greit men det er ikke til å stikke under en stol at slik har det vært for mange kvinner siden tidenes morgen og at det først i 2017 ble tatt et oppgjør med dette. 

Anonymkode: 00b47...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innlagtonline
32 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hun grafset flere menn i skrittet og ropte ut  « æ vil ha kar », før hun tok med seg 17-åringen i kornåkeren. 

Oi virkelig? hvorfor står det ikke noe om dette i mine "troverdige" nyhetskilder som (angivelig) er vg.no db.no tv2.no og nrk.no ? Det eneste jeg leste der var at hun hadde hatt sex med en "mann" på 17, frivillig, og at "mannen" "overfalt" henne, og at han var dum og arbeidsløs, så han kan man ikke stole på ! (var det som stod i avisene jeg nevnte, hun ble fremstilt som et offer for propaganda krigføring og hun var helt uskyldig og et offer)

En av sidene her driver med FakeNews, hvor er faktisk.no når man trenger dem? De droppet å faktasjekke dette ? Vent litt.. hvem er det som driver faktisk.no ?

vg, db, tv2 og nrk ............ 

Bilderesultat for LOL meme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ei stygg melding og skulle selvsagt ikke ha blitt sendt av såkalte oppegående voksne menn. Men det er ingen politisak, de blir ikke dømt om de finner ut hvem det er heller. Når det er så mange opplagte saker som blir henlagt av politiet, så håper jeg for Guds skyld at de ikke bruker ressurser på dette, da begynner jeg virkelig å lure på politiet og deres sunne fornuft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kanskje partiet går gjennom interne endringer i verdisyn?? Som ikke er så lett å se utenifra for den vanlige velger og kanskje " ikke potensiell Sp -velger"

Selv er jeg i starten av nok en flytteprosess og tenker mye på hvordan " nissen så ofte flytter med på lasset" Men tror ikke det er bra for noen å vasse rundt i en hug med minner i det uendelige. Helsa er det viktigste helt ubestridt.

Anonymkode: 9ecb7...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Mitt nye slagord: ALT ER KAOS FØR DEt BLI R ROT.

Stadig nye livserfaringer føler jeg for egen del.

Alt er kanskje ikke for alle av oss å forstå bare.

Eller bare ikke interessert nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Politikere flest er visst bare mennesker som liker å leke seg med andre menneskers liv. Mye skuffelse enkelte av oss føler i dag tror jeg. Man åpner avisen og tar bare tingene til etteretning snart uansett hva det er. Så mye grusomt vondt er det at følseslivet " flates helt ut" og ender i apati og avmakt. Bare trist utvikling. Men hva skal man gjøre med alt sammen. Hva skal man tenke. Folk flest har bare så altfor nok i dag tror bare jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...