Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Beroligende ved spinalbedøvelse

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg skal ha et inngrep (dagkirurgi) der jeg skal få spinalbedøvelse, og det står i papirene jeg fikk fra sykehuset at det i tillegg er vanlig å gi noe beroligende. Noen som vet konkret hva slags medisin det er snakk om i så fall? Jeg vil ikke ha noe jeg blir omtåka og rusa av, og kan ikke se for meg at jeg trenger noe sånt heller. Jeg er verken nervøs eller redd for dette inngrepet, og foretrekker å være klar i toppen både når det skjer og ikke minst etterpå når jeg skal hjem.

Anonymkode: 3dcfe...db3

Fortsetter under...

AnonymBruker
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha et inngrep (dagkirurgi) der jeg skal få spinalbedøvelse, og det står i papirene jeg fikk fra sykehuset at det i tillegg er vanlig å gi noe beroligende. Noen som vet konkret hva slags medisin det er snakk om i så fall? Jeg vil ikke ha noe jeg blir omtåka og rusa av, og kan ikke se for meg at jeg trenger noe sånt heller. Jeg er verken nervøs eller redd for dette inngrepet, og foretrekker å være klar i toppen både når det skjer og ikke minst etterpå når jeg skal hjem.

Anonymkode: 3dcfe...db3

Bare å si du ikke trenger det det.

Anonymkode: 0404f...55b

yellow ledbetter

Ja, selvsagt. Men hvis det bare er noe som gjør at det er lettere å ligge stille så lenge, så er det jo positivt. Jeg blir rastløs og sliten hvis jeg må sitte lenge og gape hos tannlegen, for eksempel.

Dumt at de ikke skrev noe om hva slags preparat det er. Jeg har ikke erfaring med sånne medisiner, og jeg vet ikke hvordan det er meningen at det skal virke. Om det er som de "likegladsprøytene" som folk blir gira og fnisete av (påstår de, jeg har aldri prøvd) så frister det liksom ikke så veldig.