Gå til innhold

Kan man/bør man tillate kontakt med exkjæreste?


Guerrito

Anbefalte innlegg

Gjest Mina1
23 timer siden, Lillemus skrev:

Joda, det er mange forhold som begynner med at man flytter sammen på dag 2 og lever lykkelig alle sine dager. :) Men når man har barn og sånt så er det ikke nødvendig å gifte seg etter 2 mnds bekjentskap... På den annen side er det ikke nødvendig å vente så lenge som jeg har gjort heller. ;) 

Enig med deg i at det fins de som flytter sammen ganske tidlig og lever lykkelig alle sine dager. Jeg håper på at han faktisk mener det han sier. Men jeg vet ikke. Han er veldig på å si ting som jeg ikke vet om han virkelig mener. Og han endrer ofte på det han sier og gjør. Så jeg er usikker på situasjonen. Og redd for at jeg kan komme til å bli såret. Men han har ikke en eks utifra hva jeg vet som trussel iallefall.  

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Mina1 skrev:

Enig med deg i at det fins de som flytter sammen ganske tidlig og lever lykkelig alle sine dager. Jeg håper på at han faktisk mener det han sier. Men jeg vet ikke. Han er veldig på å si ting som jeg ikke vet om han virkelig mener. Og han endrer ofte på det han sier og gjør. Så jeg er usikker på situasjonen. Og redd for at jeg kan komme til å bli såret. Men han har ikke en eks utifra hva jeg vet som trussel iallefall.  

Høres vondt ut å være så usikker i en situasjon der du burde være lykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2018 den 19.04, Nicklusheletida skrev:

Det er kanske veldig dårlig gjort av meg å helle kaldt vann i hodet på deg akkurat nå, men om en mann hadde fridd til meg etter noen få uker, ville det satt i gang helt andre tanker i hodet enn det det tydeligvis gjør hos deg. 

Jeg ville fått tanker som : Er dette en stødig mann, er dette en mann som tenker gjennom hva han foretar seg ? Er dette en mann som styres av impulsivitet? Kan han være ustabil ?

Jeg er kjent for å være jordnær. Mulig i overkant og nær det kjedelige, men et så tidlig frieri ville ikke beroliget meg. Mulig som ung, men ikke nå som godt voksen. 

På generelt grunnlag ville jeg nok tenkt som deg, _før_ jeg traff mannen min, og jeg vil kanskje fortsatt lettere tenke slik om _andre_! 😇 Nå ble jeg ikke fridd til etter få uker - det tok 15 måneder. Men før det var gått to måneder hadde jeg blitt spurt om det var viktig for meg å bli gift før jeg fylte femti, så det var klare hint. Hehe. Og selv uten hint - etter én uke snakket vi om at det nå «var oss», og at vi ville dele resten av livet med hverandre. Og gift ble vi, men vi har fortsatt to boliger..! ;) Nok om det. 

Det KAN selvsagt være ustabile personer som hiver seg på det som føles nytt og spennende, og lover gull og grønne skoger om fremtiden og deg kan være lett å bli revet med. Så selvsagt er det lurt å vurdere personens troverdighet og også egne følelser nøye. For min del var mannens klare uttalelser om at han satset på meg/oss sterkt medvirkende til at jeg også våget å «slippe meg løs». 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg er enig med deg. Jeg er ikke beroliget fordi jeg lurer på om han er ustabil i tanker, ord og meninger. Synes det er veldig fint om han mente det. Men jeg har et inntrykk om at han kan si ting som han ikke gjennomfører. Og akkurat det føles kjipt om det er tilfelle. 

 

16 minutter siden, Xtra skrev:

Høres vondt ut å være så usikker i en situasjon der du burde være lykkelig.

Jeg er enig med @Xtra- deg må være vondt å være så usikker. All grunn til å være litt forsiktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...