Gå til innhold

Har vi glemt treningstrådene? ;) Trening uke 17?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Har vi glemt treningstrådene? 

Trening uke 17? : 

Hadde en trening på 3 kilometer på mølle, og styrketrening, og et halvmaraton i uken som var :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Høres ut som en grei uke:-) 

Jeg fikk til tre joggeturer: ca 5, 6 og 7 km, hvor den siste var intervalltrening på bane. Fælt, men tvinger meg til det noen ganger. Jeg har også et eller to løp i mai som jeg sterkt vurderer å være med på.

Trente også styrke to ganger. Har et klart mål i benkpress som jeg skal prøve på neste uke.

Jack of all trades, master of none. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da - glemt treningstråden!

Joda - det ble litt trening på meg denne uka også, selv om jeg ligger omtrent en måned bak skjema når det gjelder løping.... Nå er det imidlertid meldt snø her sør igjen, så kanskje det blir skitur å rapportere om en uke :huh:?

Mandag:  liten tur på 3,5 km

Torsdag: gikk frem og tilbake til jobb - 10,7 km. 

Lørdag: endelig ridetur uten å slå meg helseløs :rolleyes: - bare 3,6 km, men jeg måtte bli trygg igjen etter fallene, så vi tok det heeeelt med ro. 

Søndag: lang tur i skogen alene - 12 km. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Gargamel skrev:

Høres ut som en grei uke:-) 

Jeg fikk til tre joggeturer: ca 5, 6 og 7 km, hvor den siste var intervalltrening på bane. Fælt, men tvinger meg til det noen ganger. Jeg har også et eller to løp i mai som jeg sterkt vurderer å være med på.

Trente også styrke to ganger. Har et klart mål i benkpress som jeg skal prøve på neste uke.

Jack of all trades, master of none. 

Du er imponerende flink!. Trener og står på. Ja det gjør du. Du er sprek!!!. 

Blir spennende å høre om du kommer til å delta i løp. Du deltok i to løp i fjor sant? En 5 kilometer og en 10 kilometer om jeg husker rett ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, påskelilje skrev:

Uff da - glemt treningstråden!

Joda - det ble litt trening på meg denne uka også, selv om jeg ligger omtrent en måned bak skjema når det gjelder løping.... Nå er det imidlertid meldt snø her sør igjen, så kanskje det blir skitur å rapportere om en uke :huh:?

Mandag:  liten tur på 3,5 km

Torsdag: gikk frem og tilbake til jobb - 10,7 km. 

Lørdag: endelig ridetur uten å slå meg helseløs :rolleyes: - bare 3,6 km, men jeg måtte bli trygg igjen etter fallene, så vi tok det heeeelt med ro. 

Søndag: lang tur i skogen alene - 12 km. Deilig!

Meldt snø?... 

Du er alltid så imponerende flink med å trene. Kjempeflink!!!! . Du har virkelig en ståpåvilje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Meldt snø?... 

Du er alltid så imponerende flink med å trene. Kjempeflink!!!! . Du har virkelig en ståpåvilje :)

Jeg bare elsker å gå lange turer - helst finne nye turveier/stier etter kart - og helst alene faktisk.  Koselig med følge av og til, men jeg bare blir nesten helt ruset av å få lov til å tilbringe flere timer alene i skogen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
10 minutter siden, Mina1 skrev:

Du er imponerende flink!. Trener og står på. Ja det gjør du. Du er sprek!!!. 

Blir spennende å høre om du kommer til å delta i løp. Du deltok i to løp i fjor sant? En 5 kilometer og en 10 kilometer om jeg husker rett ? 

Det ble vel fire eller fem til sammen. Ett eller to terrengløp. To 5k og en 10k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
9 timer siden, Gargamel skrev:

Det ble vel fire eller fem til sammen. Ett eller to terrengløp. To 5k og en 10k.

Må gå inn å se på listene for løp i Norge. Jeg skulle aldri være med i løp mer, tenkte jeg. Men jeg ble jo bare mer gira :D . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 timer siden, påskelilje skrev:

Uff da - glemt treningstråden!

Joda - det ble litt trening på meg denne uka også, selv om jeg ligger omtrent en måned bak skjema når det gjelder løping.... Nå er det imidlertid meldt snø her sør igjen, så kanskje det blir skitur å rapportere om en uke :huh:?

Mandag:  liten tur på 3,5 km

Torsdag: gikk frem og tilbake til jobb - 10,7 km. 

Lørdag: endelig ridetur uten å slå meg helseløs :rolleyes: - bare 3,6 km, men jeg måtte bli trygg igjen etter fallene, så vi tok det heeeelt med ro. 

Søndag: lang tur i skogen alene - 12 km. Deilig!

Du logger et bra antall km. Trodde jeg skulle klare å matche det, men nei.

Får håpe det blir litt løping på deg etter hvert. Tipper første tur blir tung, men det kommer fort tilbake. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
9 minutter siden, Gargamel skrev:

Du logger et bra antall km. Trodde jeg skulle klare å matche det, men nei.

Får håpe det blir litt løping på deg etter hvert. Tipper første tur blir tung, men det kommer fort tilbake. 

 

Det er lurt å logge all treningen :) .Det gir inspirasjon. Jeg tar ofte bilder på treningsøktene for da husker jeg veldig godt tilbake. 

Interessant link: 

https://aktivtrening.com/trening/loping/lope-10-km/slik-loper-du-en-perfekt-10-km

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På 1.5.2018 den 10.08, Gargamel skrev:

Du logger et bra antall km. Trodde jeg skulle klare å matche det, men nei.

Får håpe det blir litt løping på deg etter hvert. Tipper første tur blir tung, men det kommer fort tilbake. 

 

Det håper jeg og. Nå har jeg blitt syk, så må vel utsette det enda en uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra

Har mer eller mindre sluttet å poste, da svaret er det samme stort sett hver uke:

1-2 ganger styrketrening på senter, 1 gang spinning-trening (som gradvis overtas av sykkelturer ute, som ikke blir like harde), 1 gåtur i helgen (aktiv gåing, men knapt trening). Voilà ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1

Jeg ble ganske gira etter forrige løp med å løpe mer. Helt utrolig. Jeg tenker på å forsøke å bli kjappere i tempo og fart. Tenker på å trene litt på 5 og 10 km fremover. Vurderer å ta et nytt halvmaratonløp, men samtidig så kjenner jeg at halvmaraton er kraftig påkjenning for kroppen, og at det gjerne er lurt å holde seg litt på 5 og 10 kilometere og skogsturer / fjellturer osv fremover. Er så redd for å bli gammel og sliten hvis jeg løper for mye halvmaratoner :D .

Fant en ny video fra løpet jeg deltok i... Dette gir så inspirasjon : Jeg blir så gira på å løpe mer av å bare se en slik film fra løpet :D 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mina1

Nærmer seg snart ny oppdatering. Huff denne uken har vært slapp :D. Kun gåtur og en miniløpetur forløbig. :D .Men iblant har man lov å være lat ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På ‎30‎.‎04‎.‎2018 den 21.33, Mina1 skrev:

Har vi glemt treningstrådene? 

Trening uke 17? : 

Hadde en trening på 3 kilometer på mølle, og styrketrening, og et halvmaraton i uken som var :) .

Jeg glemmer ikke å trene og kom fra trening nå, men det blir mye gjentagelser så orker ikke å notere hver uke lenger.

Jeg trener flere ganger i uka på Evo og jeg går mye raske turer. Jeg går 9 etasjer med trapper hver dag også. Ofte 2 ganger dagen. Vet ikke om det siste kan kalles trening, men jeg tar det nå med.

 

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...