Gå til innhold

Hva tenker du om globalisering?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Alt man egentlig vet virker det som er at vi må alle være forberedt på en del mere utfordringer fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Det er mye sammenblanding av fakta som er vanskelig for oss " alminnelige" å gjennomskue tror jeg. Men natur er bra og fred er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At i likhet med jeg tror så mange som bare har fått ganske nok så kjennes ideen bare motbydelig.

Anonymkode: 6f017...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så første linerle i dag og den så " uforskammet godt ut". Før om årene synes jeg ofte de har vært litt " tander og gjennomskinnelige og kanskje litt pjuske" da sikkert etter lang lang reise . Men nei Ikke i år. Kanskje det ikke er så dårlig stelt med naturen lenger eller??

Anonymkode: 6f017...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Globalisering er systematis risikospredning av arvesynden tenker jeg. Hvor noen rammes så uendelig hardere enn andre.

Anonymkode: 6f017...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi gambler med alt i dag. Om vi sluttet med det kom vi kanskje til å klare å se noe annet enn oss selv og at noe faktisk ble bedre.😊

Anonymkode: 6f017...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Se bare på Trump sine bidrag i globaliseringsproblematikken.

Mange synes nok han er " null niks", men hele verden håper vel ennå at han er " best når det gjelder". Alt begynner og slutter ved gambling men hele markedsstrukturen må jo være slik ellershadde det ikke vært et åpent marked med fri konkurranse for " hvemsomhelst" Ikke sant? Det er for mye jeg stadig ikke forstår.

Anonymkode: 6f017...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være lett å investere i de feile tingene i livet. Mange mener at dette er hva verden har gjort. Alle har vi bare våre helveter i livet som vi bare må reise oss opp å gå videre fra. Globalisering er litt sånn for meg. Dette er det lite å gjøre noe med liksom.

Anonymkode: 6f017...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig kan man prøve å huske å ta med noen av de mange handlenett man har kjøpt i uvisst hvilket materiale når og om man har råd til å gå å handle. Og prøve å slutte og røyke og kanskje også banne. Søren og.

Anonymkode: 6f017...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva vil man gjøre med at størsteparten av verdens ressurser er i privat eie for eksempel? Ofte er det de store eiemagnatene som er dem som ivrer mest for nye vridninger investeringsordninger og mange later til å tro at de også eier alle menneskene i denne verden. At der er mye sykt kan vel alle enes og forsøpling er ikke noe OK selv om vi nok alle har gjort det. I vår nyere tid er det plasten som finner veien til havet og det er bare kvalmt og skremmende men det er vel neppe supertankere som står bak dette. Det må være mennesker med mye fritid til " leasure  bruk" av havet hvis det ikke er fabrikker osv da? Man stoler ikke på noe lenger i dag. Det virker også som voldsbruk lurer i bakgrunn dersom disse idealistene ikke får all viljen sin. Mange påstander som er umulig å ettergå for oss vanlige. De trer bare på seg museeumshettene sine å styrer færingen videre opp de mange fjorder og fjell. Så hellig overbevist om at de forvalter alt hva sant er. Men jeg er også glad i naturen.😊

Anonymkode: 6f017...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man vet kanskje for lite om det " skadedyr" man er ikraft av å være menneske? Man kan få litt dette på følelsen. Men selvsagt vi tenker ikke alle likt. Alle som er opptatt av globalisering har sikkert forskjellige tilnærminger til saken? Det er kanskje flest forskere?

Anonymkode: 6f017...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man skulle vidreført mange tanker om det irreversible ville kanskje enkelte av fortidas forelesere på universitetene sagt at vi lever alle på nåden i dag. Og det kan jo sikkert ikke være så gærent å si av så mange grunner. Men er man kommet så mye lenger enn noe nyreligiøse tanker. Man sier det ene også det andre. Hvor vitenskaplig?

Anonymkode: 6f017...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Miljøsaken taper i den store konkurransen med andre skrekkelige saker og ting som skjer. Det er liksom så mye skrekkelig som skjer i dag. Man har for militant attityde og taper også på det. Hvorfor er man ikke ute på 17 mai og andre røde dager og selger slike små blomsternåler tiljakkeslaget man gjorde før? Eller velger seg en blomst som kjennemerke og selger for å få inntekter osv? Slik han som jobbet mot Atomvåpen i sin tid? Alperoser ? Mener ikke å være respektløs men ønsker man at folk flest skal forstå mer så tror jeg man trenger en mer folkelig apell.Og ikke fyke så lett opp i forskerhjørnet eller " vi er universitetet i...." Det blir for mye ovenfra og ned for mange tror jeg. 

Anonymkode: 6f017...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At alt trenger man ikke. Man har " kriger" nok bare i lille Norge.

Anonymkode: 6f017...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I den ene enden produserer vi alle de verdifulle tingene våre og i deen andre enden betaler vi mye for å få dem bare kjørt bort til destruksjon ofte. Det er jo verken god samfunnsøkonomi eller privatøkonomi men i mer og mer pressede situasjoner er det ofte få valgmuligheter for hver og en av oss. Samtidig snakker vi varmt om våre fine verdier på alle nivå. Også blir det sluttligenbare kjørt bort til det uvisse. Ordningene er forskjellig på området er vel egentlig linjevalg jeg vet. Men alt er så dyrt i dag så dette er ganske rart. Men kanskje våre forbruksmønster endres raskere enn vi tror. Hvor blir all plasten kjørt. Det er vel ikke bare å brenne plast? Det vil gi farlige og skadelige gasser tror jeg. Det er mye som blir stående ubesvart synes jeg. Samtidig er jeg veldig for at vi gjør alt vi kan for å havarerte på naturen og alt sentiment. Hvordan ser man fremtiden for segSå i klimaregnskapet?

Anonymkode: 6f017...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Når en prest(?????) i den norske kirke mener ID bør bli helligdag, da har globaliseringen gått for langt. 

Jeg kjenner jeg er blir provosert. Hva er egentlig den norske kirke i dag? En slags religiøs versjon av SV? Med omtrent samme oppslutning. La oss håpe kirkedroget snart havner helt under sperregrensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Kanskje eldrebølgen vil ha god effekt på forbruksmønsteret her. Alt trenger man ikke når man blir eldre med  kanskje økende helsetrøbbel mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

At enkelte mennesker lever helt spesielt belastede liv i norsk offentlighet og at det kan være for lett å se alt gjennom deres øyne og dermed bli for lite kritisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...