Gå til innhold

Forkjølet og sliten.. tips for å fort bli bedre ?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Gjest Mina1

Jeg har vært ganske forkjølet i en hel uke nå. I dag har jeg lagt på sofa hele dagen for nå er jeg lei. 

Noen tips en kan gjøre for å bli bedre ? Har trent og vært i aktivitet de andre dagene men i dag er det eneste stedet som nytter : sofaen... er så trøtt. ;)

Men jeg ønsker å kunne fyke rundt som en frisk person men er så slapp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
5 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg har vært ganske forkjølet i en hel uke nå. I dag har jeg lagt på sofa hele dagen for nå er jeg lei. 

Noen tips en kan gjøre for å bli bedre ? Har trent og vært i aktivitet de andre dagene men i dag er det eneste stedet som nytter : sofaen... er så trøtt. ;)

Men jeg ønsker å kunne fyke rundt som en frisk person men er så slapp. 

Hvitløk, kan spises med hvitost. Hakk det opp i små biter og rull osten rundt, eller svelg bitene hele med vann. Men man stiker jo da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
27 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hvitløk, kan spises med hvitost. Hakk det opp i små biter og rull osten rundt, eller svelg bitene hele med vann. Men man stiker jo da ;) 

Takk for tips. Hoster så høyt at jeg er sikker på at alle naboene hører det. Var en nabo som gikk frem og tilbake forbi her. . Så bekymret ut. Jeg hostet så høyt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Mina1 skrev:

Takk for tips. Hoster så høyt at jeg er sikker på at alle naboene hører det. Var en nabo som gikk frem og tilbake forbi her. . Så bekymret ut. Jeg hostet så høyt 😂

Hvitløk har hjulpet godt på meg før ihvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Hvitløk har hjulpet godt på meg før ihvertfall :) 

Det har jeg hørt hjelper. Går til kjøleskapet og ser etter hvitløk 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Mina1 skrev:

Det har jeg hørt hjelper. Går til kjøleskapet og ser etter hvitløk 😁

Ja gjør det og god bedring :) Det smaker faktisk godt med ost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mina1
21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja gjør det og god bedring :) Det smaker faktisk godt med ost. 

Det gjør det :)  . Chatter en del med en mann fra utlandet om dagen. Bosatt i Norge. Det gjorde at jeg fikk litt latterkramper fordi jeg kom på en romantisk film fra hjemlandet hans ...hahaha ... samt ble jeg reisesyk.... Ja det er den mest romantiske film vi ser om igjen og om igjen.... Du kan gjerne gjette hvilke. Har ikke møtt han men føler nesten en fare for en ny forelskelse ;):D😍

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1

Haha @stjernestøv . Du kan gjerne gjette hvilke film det var som var fra hans hjemland siden jeg begynte å le sånn 🤣. Det var så humor for det er jo en eventyrhistorie som jeg kjenner meg nesten igjen i ;). Åpen og skjønn fyr... har ikke møtt han men for et spennende åpent vesen ;)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
13 timer siden, Mina1 skrev:

Haha @stjernestøv . Du kan gjerne gjette hvilke film det var som var fra hans hjemland siden jeg begynte å le sånn 🤣. Det var så humor for det er jo en eventyrhistorie som jeg kjenner meg nesten igjen i ;). Åpen og skjønn fyr... har ikke møtt han men for et spennende åpent vesen ;)

Så spennende da! Lykke til videre med det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så spennende da! Lykke til videre med det :) 

Har ikke møtt han ennå. Bare skrevet på nettet. Men jeg må si: jeg synes at han er utrolig lett å skrive med. Føler meg vel med å skrive med han. Han ser litt halv- eksotisk ut og ;) . Skjønn.... ;) ... For første gang på en hel evighet så har jeg klart å bli litt interessert i en fyr. Men har som sagt ikke møtt han ennå. Og jeg er egentlig ikke noe lysten på å date igjen, men... samtidig så ønsker jeg jo å forsøke litt til før jeg gir opp kjærlighets-greiene :D . Men jeg forelsker meg alltid i menn fra andre land eller noe sånnt. Typisk meg. Og å bli såret igjen: uff.. er ikke så innstillt på det, men forsøker å være forsiktig med meg selv. Aldri begi meg for dypt i noe liksom haha. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Mina1 skrev:

Har ikke møtt han ennå. Bare skrevet på nettet. Men jeg må si: jeg synes at han er utrolig lett å skrive med. Føler meg vel med å skrive med han. Han ser litt halv- eksotisk ut og ;) . Skjønn.... ;) ... For første gang på en hel evighet så har jeg klart å bli litt interessert i en fyr. Men har som sagt ikke møtt han ennå. Og jeg er egentlig ikke noe lysten på å date igjen, men... samtidig så ønsker jeg jo å forsøke litt til før jeg gir opp kjærlighets-greiene :D . Men jeg forelsker meg alltid i menn fra andre land eller noe sånnt. Typisk meg. 

Halv eksotiskt høres bra ut det :) Så godt dere kommer godt overens,du må jo gi deg selv lov til å erfare dette Mina1 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg har vært ganske forkjølet i en hel uke nå. I dag har jeg lagt på sofa hele dagen for nå er jeg lei. 

Noen tips en kan gjøre for å bli bedre ? Har trent og vært i aktivitet de andre dagene men i dag er det eneste stedet som nytter : sofaen... er så trøtt. ;)

Men jeg ønsker å kunne fyke rundt som en frisk person men er så slapp. 

Slapp av og la kroppen få ro til å bli frisk. Det er jo ikke noe rart at du er dårlig, du som løp halvmaraton mens du var syk! Så dropp trening i noen dager, spis sunt, drikk mye vann og slapp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
13 minutter siden, Lillemus skrev:

Slapp av og la kroppen få ro til å bli frisk. Det er jo ikke noe rart at du er dårlig, du som løp halvmaraton mens du var syk! Så dropp trening i noen dager, spis sunt, drikk mye vann og slapp av.

Stemmer. ;):D:D:D;) 

Viktig å ta hensyn til kroppen nå. La den få ro nå, drikke mye vann, og spise sunt. Det er sant. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mina1
24 minutter siden, stjernestøv skrev:

Halv eksotiskt høres bra ut det :) Så godt dere kommer godt overens,du må jo gi deg selv lov til å erfare dette Mina1 :) 

Selv om jeg er livredd for flere avvisninger, så vet jeg at jeg må våge meg frem i livet. Ta med meg all lærdom fra tidligere erfaringer, og bruke det på den positive måten. Jeg tenker på å møte han når jeg er frisk igjen :) . Han virker litt sånn åpen og skjønn ut. ;) . Hater dating men mulig jeg bare gir dette et forsøk når jeg er frisk igjen, og går jeg på en avvisning eller noe sånnt så tar jeg litt pause igjen. Jeg har det så fint alene uansett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
17 minutter siden, Lillemus skrev:

Slapp av og la kroppen få ro til å bli frisk. Det er jo ikke noe rart at du er dårlig, du som løp halvmaraton mens du var syk! Så dropp trening i noen dager, spis sunt, drikk mye vann og slapp av.

Ja hvem løper så langt i den tilstanden @Lillemus? :D hahaha. Følte meg ganske handikappet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Mina1 skrev:

Selv om jeg er livredd for flere avvisninger, så vet jeg at jeg må våge meg frem i livet. Ta med meg all lærdom fra tidligere erfaringer, og bruke det på den positive måten. Jeg tenker på å møte han når jeg er frisk igjen :) . Han virker litt sånn åpen og skjønn ut. ;) . Hater dating men mulig jeg bare gir dette et forsøk når jeg er frisk igjen, og går jeg på en avvisning eller noe sånnt så tar jeg litt pause igjen. Jeg har det så fint alene uansett! 

Ja ta det som det kommer :) Bor han i nærheten og? Det er jo bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja ta det som det kommer :) Bor han i nærheten og? Det er jo bra :) 

Det gjør han. Jeg vil ikke treffe hvem som helst, og han er favoritten min av en god del menn som ønsket å treffe meg. Har ikke mangel på tilbud på nettet, så der er det ingen fare, men jeg er livredd for avvisninger, men jeg forsøker å ta nytte av at jeg har hatt date-pause i et halvt år, og jeg ser at jeg klarer meg alene uansett. Og heller forsøke litt igjen, og ta alt som det kommer. Ta det som det er der og da. Ikke forvente noe som helst. Men venter til å møte han til jeg er frisk igjen. ;) . 

Jeg vil ikke la det jeg har opplevd av erfaring ødelegge for nåtiden og fremtiden min. Det er viktig!. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Mina1 skrev:

Det gjør han. Jeg vil ikke treffe hvem som helst, og han er favoritten min av en god del menn som ønsket å treffe meg. Har ikke mangel på tilbud på nettet, så der er det ingen fare, men jeg er livredd for avvisninger, men jeg forsøker å ta nytte av at jeg har hatt date-pause i et halvt år, og jeg ser at jeg klarer meg alene uansett. Og heller forsøke litt igjen, og ta alt som det kommer. Ta det som det er der og da. Ikke forvente noe som helst. Men venter til å møte han til jeg er frisk igjen. ;) . 

Jeg vil ikke la det jeg har opplevd av erfaring ødelegge for nåtiden og fremtiden min. Det er viktig!. 

Ja viktig å se fremover eller leve her og nå, og ikke se bakover. Forstår at du vil vente til du blir frisk. Masse lykke til da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja viktig å se fremover eller leve her og nå, og ikke se bakover. Forstår at du vil vente til du blir frisk. Masse lykke til da :) 

Det er det. Bare la det som var gå, og leve her og nå. Og se fremover. :) .Viktig. Jeg kunne ikke gjort noe som helst for å fikse i den situasjonen som var. Han så på alle forsøk fra meg som trakassering uansett. Så derfor er det viktig å bare la det seile. 

Da jeg var barn, og ungdom så var jeg mye flinkere til å la ting seile, men som voksen så har jeg ikke vært like flink til det. Men det er viktig å leve her og nå, og videre. :) 

Venter til jeg er frisk. Gidder ikke å sitte å hoste på date :D;) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitløksfedd dynket i honning. Spis til du stinker. Det hjelper ;) Avkok av ingefær med sitron og honning er også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...