Gå til innhold

Vraket


Gondor

Anbefalte innlegg

I dag ble jeg vraket av en mann jeg har kjent i over tyve år. Vi har hatt sporadisk kontakt gjennom alle disse årene og det har alltid vært sex involvert. Nå har han funnet en som han er interessert i som person også  og her sitter jeg med et sammensurium av følelser. Jeg må innrømme ovenfor meg selv at han kun har brukt meg til sex. Jeg har alltid lagt mer i det.

Nå sitter jeg her og lurer på om jeg i det hele tatt kan være av interesse for en mann. Er jeg pen nok? Har jeg interessant nok personlighet? Og hva med at jeg er bipolar og er uføretrygdet? Det er ikke akkurat noe å skryte av.

Jeg er lei meg, skuffet og litt sint. Og jeg tenker: Uff, så dum jeg har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Gondor skrev:

I dag ble jeg vraket av en mann jeg har kjent i over tyve år. Vi har hatt sporadisk kontakt gjennom alle disse årene og det har alltid vært sex involvert. Nå har han funnet en som han er interessert i som person også  og her sitter jeg med et sammensurium av følelser. Jeg må innrømme ovenfor meg selv at han kun har brukt meg til sex. Jeg har alltid lagt mer i det.

Nå sitter jeg her og lurer på om jeg i det hele tatt kan være av interesse for en mann. Er jeg pen nok? Har jeg interessant nok personlighet? Og hva med at jeg er bipolar og er uføretrygdet? Det er ikke akkurat noe å skryte av.

Jeg er lei meg, skuffet og litt sint. Og jeg tenker: Uff, så dum jeg har vært.

Såvidt jeg har skjønt har dere ikke vært kjærester eller hatt noen forpliktelser overfor hverandre - da synes jeg ikke du kan si at han vraket deg. Men jeg skjønner at det føles vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det var synd. Det sier ikke så mye om deg at du blir vraket, for de fleste blir vraket en eller annen gang. Du er sikkert en bra kjæreste for den rette mannen.

Det er kanskje en ting du kan ta med deg videre: Telle til ti før du sender dramatiske tekstmeldinger.;) Det var vel en tråd om en ganske saftig SMS han fikk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Gondor skrev:

I dag ble jeg vraket av en mann jeg har kjent i over tyve år. Vi har hatt sporadisk kontakt gjennom alle disse årene og det har alltid vært sex involvert. Nå har han funnet en som han er interessert i som person også  og her sitter jeg med et sammensurium av følelser. Jeg må innrømme ovenfor meg selv at han kun har brukt meg til sex. Jeg har alltid lagt mer i det.

Nå sitter jeg her og lurer på om jeg i det hele tatt kan være av interesse for en mann. Er jeg pen nok? Har jeg interessant nok personlighet? Og hva med at jeg er bipolar og er uføretrygdet? Det er ikke akkurat noe å skryte av.

Jeg er lei meg, skuffet og litt sint. Og jeg tenker: Uff, så dum jeg har vært.

Han fyren her har du snakket om Gondor, du har nevnt ham i perioder. Jeg er enig i det Lillemus skriver. Du har etter hva jeg husker vært ærlig på at du har hatt mer følelser enn det han har gjort og da er jeg usikker på om det er rettferdig av deg å kalle deg vraket. Jeg har ikke hatt inntrykket av at han har lekt med deg. Uansett er det ikke vanskelig å forstå at du føler deg avvist og at det er sårt i seg selv. Stell pent med deg selv men ikke vent for lenge før du går ut og nyter livet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, XbellaX skrev:

Han fyren her har du snakket om Gondor, du har nevnt ham i perioder. Jeg er enig i det Lillemus skriver. Du har etter hva jeg husker vært ærlig på at du har hatt mer følelser enn det han har gjort og da er jeg usikker på om det er rettferdig av deg å kalle deg vraket. Jeg har ikke hatt inntrykket av at han har lekt med deg. Uansett er det ikke vanskelig å forstå at du føler deg avvist og at det er sårt i seg selv. Stell pent med deg selv men ikke vent for lenge før du går ut og nyter livet igjen.

Går ut og nyter livet igjen ja. Den likte jeg. Men før det skjer får tankene og følelsene leve sitt eget liv en stund. Jeg er ikke sånn person som bare vips, legger alt bak meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1

Jeg har veldig god erfaring med kjærlighetssorg. :D Men noenganger må jeg le av det i etterkant. Hvor blind kan man bli? 

Kan fortelle at jeg hadde en gang tidligere kjærlighetssorg over en mann i 3 år, etter å ha bare tilbragt to dager med han pluss kos da... Og så møttes vi igjen etter 3 år , kun to ganger. .... Og så dumpet han meg, og så kjærlighetssorg i 7 år til..... Så kjærlighetssorg er noe rart noe. Noe man kan få over noen som man ikke burde hatt det ovenfor. Jeg må le av det i dag. For han er slett ikke min type i dag. :D . Forstår ikke hva som gikk av meg som kunne falle for en slik fyr som han. Så jeg ser faktisk tilbake på det med latter i dag. Må le av den teite kjærlighetsorgen. Han var slett ikke verdt å ha sorg over. Ikke i det hele tatt. Er så glad for at han bodde på andre siden av landet. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg har veldig god erfaring med kjærlighetssorg. :D Men noenganger må jeg le av det i etterkant. Hvor blind kan man bli? 

Kan fortelle at jeg hadde en gang tidligere kjærlighetssorg over en mann i 3 år, etter å ha bare tilbragt to dager med han pluss kos da... Og så møttes vi igjen etter 3 år , kun to ganger. .... Og så dumpet han meg, og så kjærlighetssorg i 7 år til..... Så kjærlighetssorg er noe rart noe. Noe man kan få over noen som man ikke burde hatt det ovenfor. Jeg må le av det i dag. For han er slett ikke min type i dag. :D . Forstår ikke hva som gikk av meg som kunne falle for en slik fyr som han. Så jeg ser faktisk tilbake på det med latter i dag. Må le av den teite kjærlighetsorgen. Han var slett ikke verdt å ha sorg over. Ikke i det hele tatt. Er så glad for at han bodde på andre siden av landet. 

Når fire dager forhold gir 10 år kjærlighetssorg er det litt rart at du ikke skjønner at du ville hatt god nytte av terapihjelp syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
2 timer siden, Kayia skrev:

Når fire dager forhold gir 10 år kjærlighetssorg er det litt rart at du ikke skjønner at du ville hatt god nytte av terapihjelp syns jeg. 

Har hørt om flere damer som får kjærlighettsorg av fire dager... Er en jeg kjenner som fikk kjærlighetssorg pga en hun aldri hadde møtt... En som hun skrev med på nettet;) . Det er enda verre .... Men jeg sier : man kan få kjærlighetssorg over en man aldri har møtt, og også av en dag, til fire dager ja.... Kjærlighet er crazy på den måten. Fins ingen fasit på når man kan få kjærlighetssorg eller ikke.  Jeg har lært av det. Være forsiktig med seg selv. Det er lenge siden nå altså. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos psykologen min i dag etter en pause på over et halvt år. Jeg fikk ut all gørra og bannet og svertet men så satte han i gang og gikk "forholdet" nærmere i sømmene. Jeg ser jo at det var svært lite å bygge på men etter 20 år er det ikke rart jeg har følelser for fyren. Det knirker seg nok til dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
7 minutter siden, Gondor skrev:

Jeg var hos psykologen min i dag etter en pause på over et halvt år. Jeg fikk ut all gørra og bannet og svertet men så satte han i gang og gikk "forholdet" nærmere i sømmene. Jeg ser jo at det var svært lite å bygge på men etter 20 år er det ikke rart jeg har følelser for fyren. Det knirker seg nok til dette her.

Følelser kan ingen styre. Og du har lov å føle på følelser for fyren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1

Og uansett tid... man får lov å føle følelser når man vil... Er uenig i de som sier at det er helt unaturlig å føle sånn og sånn og sånn. Føler man noe så skal man ikke benekte det . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mina1 skrev:

Og uansett tid... man får lov å føle følelser når man vil... Er uenig i de som sier at det er helt unaturlig å føle sånn og sånn og sånn. Føler man noe så skal man ikke benekte det . 

Helt enig med deg. Jeg er og har alltid vært et følelsesmenneske og det verste som finns er da å bli bedt om å ikke føle så mye, ta seg sammen, bruke fornuften og i det hele tatt slutt å være så emosjonell. Jeg vil være den jeg er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Har hørt om flere damer som får kjærlighettsorg av fire dager... 

Dere er flere i bekjenskapskretsen din som har hatt kjærlighetssorg over kvarte livet for en mann dere har møtt i mindre enn en uke?? Seriøst?? Ti år etter FIRE DAGER, og det tenker du er innafor og vanlig? Hmmmm....

Du har nylig spurt om forskjeller/likheter på folk fra Norge vs Europa, og dine utsagn her demonstrerer så til de grader hvor forskjellige vi fra samme land er også :D. Jeg vurderte nemlig å svare at bakgrunn/oppvekst, livserfaring, referanserammer, preferanser, utdanning, tro, verdier etc etc er MYE mer avgjørende enn nasjonalitet, og det holder jeg på etter dette gitt :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Mina1 skrev:

Og uansett tid... man får lov å føle følelser når man vil... Er uenig i de som sier at det er helt unaturlig å føle sånn og sånn og sånn. Føler man noe så skal man ikke benekte det . 

Klart du får lov til å føle det du selv vil, men for meg ville det både føltes meningsløst å bruke kvarte livet på å sørge over en jeg har møtt i fire dager, i tillegg til uansvarlig i og med at jeg har barn som fortjener og trenger en glad og stabil mamma. Jeg kunne faktisk ikke tillatt meg selv å bruke så mye energi og latt følelsene styre fokuset så innmari bort fra det som har vært mitt ansvar, ti år med kjærlighetssorg ville hverken vært bra for meg eller han. Men dette er meg og mine valg for mitt liv, du står fritt til å bruke ditt liv på det som gir deg glede og mening, og dersom de fire dagene virkelig veier opp for ti års sorg er det jo bare å hoppe i det igjen :P 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir oppriktig lei meg på Gondors vegne. Det må være vondt å ikke få gjengjeldt følelsene sine og etter så mange år er det jo ikke rart at man føler et slags bånd eller tilhørighet. Et forhold vil aldri være bare sex. Det er rart mange mener at man så lett kan skille dette. Man vil oftest også bli følelsesmessig forbundet  på et vis. Håper du forstår at du er verdt noe bedre enn dette og kan heller se fremover og fokusere på mennesker som bryr seg om deg. 

Anonymkode: eb393...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir oppriktig lei meg på Gondors vegne. Det må være vondt å ikke få gjengjeldt følelsene sine og etter så mange år er det jo ikke rart at man føler et slags bånd eller tilhørighet. Et forhold vil aldri være bare sex. Det er rart mange mener at man så lett kan skille dette. Man vil oftest også bli følelsesmessig forbundet  på et vis. Håper du forstår at du er verdt noe bedre enn dette og kan heller se fremover og fokusere på mennesker som bryr seg om deg. 

Anonymkode: eb393...29d

For et fint svar! Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mina1 skrev:

Har hørt om flere damer som får kjærlighetssorg av fire dager... 

Men den varer kanskje ikke i årevis?

Det kan også tenkes at folk definerer "kjærlighetssorg" litt forskjellig. Mener du f.eks. at "sorgen" ikke er over før man finner seg en ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
22 minutter siden, laban skrev:

Men den varer kanskje ikke i årevis?

Det kan også tenkes at folk definerer "kjærlighetssorg" litt forskjellig. Mener du f.eks. at "sorgen" ikke er over før man finner seg en ny?

Det spørs hvordan man definerer kjærlighetssorg. Jeg vet jo ikke direkte om det er det jeg har slitt med. Men jeg har slitt etter to avvisninger. Men begge var det litt spesielle situasjoner bak. Uansett så har jeg lest at kjærlighetssorg kan vare hele livet. Ingen tidsbegrensning på det. Men jeg vet ikke hva som skjedde med meg. 

Den ene avvisningen skjedde etter at han hadde tvunget meg til sex. Men jeg tilga det. Han ble tilslutt sur. Jeg slet lenge med det. I årevis. I siste forhold med min eks så var det mest måten han skubbet meg ut av livet på som gjorde at jeg slet. Sliter med det i dag og. Men vet ikke om det kan defineres kjærlighetssorg. 

Hva er kjærlighetssorg ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
35 minutter siden, laban skrev:

Men den varer kanskje ikke i årevis?

Det kan også tenkes at folk definerer "kjærlighetssorg" litt forskjellig. Mener du f.eks. at "sorgen" ikke er over før man finner seg en ny?

Men samme hva jeg har slitt med eller ikke så er det nåtiden som teller. Betyr ingenting om jeg slet etter en avvisning fra en kontakt som varte kort for 10 år siden. Er så lenge siden og det gikk over.

Men jeg mener at man kan slite med noe lenge eller hele livet etter et brudd. Ingen bestemmer hvor lenge man skal slite. Men om man kan definere det som kjærlighetssorg er noe uvisst.

Mellom min eks og meg så er det mer måten han avsluttet på som føltes uforståelig. Derfor slet jeg. Han var vemmelig etter lang nok kontakt.  

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mina1 skrev:

Og uansett tid... man får lov å føle følelser når man vil... Er uenig i de som sier at det er helt unaturlig å føle sånn og sånn og sånn. Føler man noe så skal man ikke benekte det . 

 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir oppriktig lei meg på Gondors vegne. Det må være vondt å ikke få gjengjeldt følelsene sine og etter så mange år er det jo ikke rart at man føler et slags bånd eller tilhørighet. Et forhold vil aldri være bare sex. Det er rart mange mener at man så lett kan skille dette. Man vil oftest også bli følelsesmessig forbundet  på et vis. Håper du forstår at du er verdt noe bedre enn dette og kan heller se fremover og fokusere på mennesker som bryr seg om deg. 

Anonymkode: eb393...29d

Nå var det vel ingen her som blåste av Gondors følelser da - såvidt jeg husker var vi alle enige at vi skjønte at hun hadde det vondt nå, men vi var usikre om på om man si at man er vraket når man ikke har vært i et forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...