Gå til innhold

Gravid over 40?


Guerrito

Anbefalte innlegg

1 time siden, Mina1 skrev:

Jeg er gravid. Men kun 2 måneder på vei. Tidlig ennå, og man vet jo ikke hvordan det vil gå... for jeg er bare 2 måneder på vei,  men å være 40 år og gravid gir litt andre tanker enn hva det gjorde da man var en langt yngre mor. Jeg føler meg mye eldre enn sist. Jeg har heller ikke gått åpent ut med at jeg er gravid for annet enn kjæresten. 

Wow - gratulerer - for det var vel noe du ønsket? Hvordan reagerte kjæresten din?! Jeg skjønner godt at dere ikke forteller det til noen før den verste risikofasen er over. Hold oss oppdatert, gjerne i en tråd du selv starter!

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, laban skrev:

Wow - gratulerer - for det var vel noe du ønsket? Hvordan reagerte kjæresten din?! Jeg skjønner godt at dere ikke forteller det til noen før den verste risikofasen er over. Hold oss oppdatert, gjerne i en tråd du selv starter!

Takk. Han sier at han gleder seg til å bli pappa. Men vi holder stille om det fordi vi vet ikke om alt vil gå bra. Det er de tre første månedene som er de mest kritiske når det gjelder svangerskap. 

Ja jeg ønsket et felles barn. Jeg håper jo på at forholdet varer. Jeg skal lage en tråd om svangerskapet. :) . Jeg er spent selv på hvordan dette vil bli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i uke 15. dette er mitt første barn, hans også- jeg har nå endelig begynt å glede meg ( flrste tre måneder hadde en jeg symtpomer og måtte igjennom mye i hodet på hva som skal komme fremover fysisk osv så hadde kke tid til å glede meg).

 

Vi vet hvor svrt heldige vi er som er bitt gravide så sent i livet- og uten noen bestemte utfordringer- jeg var satt ut føste trimester- men ellers er jeg helt fin form, trener og jobber og er egentlig bare lykkelig fortiden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎09‎.‎2018 den 15.36, Gargamel skrev:

Da skjønner jeg hvordan det henger sammen. Jeg synes det er helt forkastelig at du får høre sånt. Det er ikke belastende å ha en brun mor!

Jeg tenker de nok mener at det vil være slik at et barn som kanskje allerede er i env anskelig situasjon ikke skal få et enda belastningspunkt som det å se veldig anderlees ut en sine forsterforelde- jeg kan se den argumentasjoenn- men samtidig er det helt ok å plassere rune barn hos hvote folk av minst to grunner: 1. det er , naturlig nok, i Norge flere hvite forsterhjem 2. Brune barn plasseres jo hos hvite i ett sett.  I USA feks er det jo helt uhørt å i det hele tatt tenke at ett hvitt barn kan vokse opp hos feks svarte mennesker- mens omvendt er heelt ok. USA er ikke et land jeg ønsker å sammenligne Norge med når man vet hvor rasistisk det er der- men dette forklarer vbare hvor rasistisk verden fortsatt er i 2018- rasisme betyr ikke at folk gjør det med vilje for å være slemme- men det betyr at man diskrimineres eller vurderes etter et utseende som ofte har med hudfarge og andre ting å gjøre- slik som at vi er vant med å se brune barn med hvite voksne og ikke omvendt og tenker at det vil ha noe å si om et hvitt barn er med brune voksne.

Verden har ikke kommet langt, heller ikke Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Guerrito skrev:

Jeg er nå i uke 15. dette er mitt første barn, hans også- jeg har nå endelig begynt å glede meg ( flrste tre måneder hadde en jeg symtpomer og måtte igjennom mye i hodet på hva som skal komme fremover fysisk osv så hadde kke tid til å glede meg).

Vi vet hvor svrt heldige vi er som er bitt gravide så sent i livet- og uten noen bestemte utfordringer- jeg var satt ut føste trimester- men ellers er jeg helt fin form, trener og jobber og er egentlig bare lykkelig fortiden. 

Så koselig - og GODT for dere at dette føles bare bra og riktig :) Masse lykke til videre, og nyt både livet i magen og hverandre!

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...