Gå til innhold

Tviler på min diagnose.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Har jo fått schizoaffektiv, fikk det i 2014. Før det var det mange diagnoser bla schizotyp og schizofreni,jeg stoler mer på at det er schizofreni. Jeg har ikke hatt maniske/hypomaniske perioder siden jeg var yngre...hvis det var det da. Men tror det var det,men gjelder schizaffektiv da når jeg ikke har hatt det på mange år? Psykiateren sa jeg var for frisk til å ha schizofreni, der er jeg uenig og jeg har negative symptomer. På hvilke måte er jeg frisk lurer jeg på! Dette må jeg ta opp med han. Jeg går ikke på stemningstabiliserende. Pleide å svinge noe veldig i min ungdom og når ungene var små, det var berg og dalbane. Men nå har jeg holdt meg stabil i mange år. Bare tenker, er det ikke rart at jeg var på en avdeling for psykoser og ble grundig utredet. Der fikk jeg schizofreni, og plutselig forandrer de det da jeg var innlagt sist? Jeg var ikke manisk da. Og jeg kan vel ikke ha vært manisk i over to år? Da jeg så på meg selv som frisk?

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Så på Dr.Phil ei som hadde schizofreni, hun hadde IKKE latenstid og snakket greit for seg men hadde noen bisarre ideer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan jeg spørre deg om du er diagnostisert med manisk (bipolar) type? Vilkåret er i så fall mani. Har du svingninger i stemningleiet nå? Spør fordi jeg har samme diagnose, men jeg tviler ikke på min.

Anonymkode: 94fa3...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre deg om du er diagnostisert med manisk (bipolar) type? Vilkåret er i så fall mani. Har du svingninger i stemningleiet nå? Spør fordi jeg har samme diagnose, men jeg tviler ikke på min.

Anonymkode: 94fa3...e70

De tror visst jeg har vært manisk/hypoman, men det er jo mange år siden. Svinger ikke nå lenger, så da kan det vel ikke stemme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har vært mye diagnoseforvirring hos meg også. Først var jeg hebefren schizofren, så schizotyp, så schizotyp og alvorlig OCD, så paranoid schizofren. Jeg stoler på den siste som jeg fikk etter en lang utredning i top-prosjektet. Men det at jeg har hatt så mye tvangstanker det synes jeg er rart, men jeg vet det ikke utelukker OCD, men kan være en del av schizofreni. Jeg følte meg ikke hjemme blant OCD folk iallfall.

 

Men jeg har aldri hallusinert slik jeg innbiller meg folk med schizofreni gjør, altså akkurat som en radio. Jeg har mer en indre stemme jeg krangler og skriker til når jeg er psykotisk. Den stemmen trodde jeg var implantert av Satan. Det høres jo schizofrent ut det også.

Anonymkode: d3dae...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært mye diagnoseforvirring hos meg også. Først var jeg hebefren schizofren, så schizotyp, så schizotyp og alvorlig OCD, så paranoid schizofren. Jeg stoler på den siste som jeg fikk etter en lang utredning i top-prosjektet. Men det at jeg har hatt så mye tvangstanker det synes jeg er rart, men jeg vet det ikke utelukker OCD, men kan være en del av schizofreni. Jeg følte meg ikke hjemme blant OCD folk iallfall.

 

Men jeg har aldri hallusinert slik jeg innbiller meg folk med schizofreni gjør, altså akkurat som en radio. Jeg har mer en indre stemme jeg krangler og skriker til når jeg er psykotisk. Den stemmen trodde jeg var implantert av Satan. Det høres jo schizofrent ut det også.

Anonymkode: d3dae...411

Ok. Jeg har også hatt mange disgnoser gjennom årene, vet ikke helt hva jeg skal tro når de hele tiden forandrer på det. Kan jo ikke ha hatt alt det? Men jeg har lært meg hva psykiatrien ser på som psykose symptomer, og at vi ikke alltid er enige om ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, stjernestøv skrev:

De tror visst jeg har vært manisk/hypoman, men det er jo mange år siden. Svinger ikke nå lenger, så da kan det vel ikke stemme? 

Vanskelig å si. På meg virker det som om du har vrangforestillinger, men ikke stemningssvingninger. Jeg svinger heller ikke nå, men det er jo med medisiner. 

Anonymkode: 94fa3...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å si. På meg virker det som om du har vrangforestillinger, men ikke stemningssvingninger. Jeg svinger heller ikke nå, men det er jo med medisiner. 

Anonymkode: 94fa3...e70

Ok. Stemmer det at jeg ikke svinger og har ikke gjort det på mange år. Så kanskje jeg har schizoafektiv uten svingninger da? Nei med medisiner svinger du nok ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man må bare håpe at man er mere bevisst disse tingene i dag og stole på legen tror jeg. Ellers får man aldri ro inne i seg og blir iallefall ikke friskere. Slik tenker jeg i dag. Min egen status er ukjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
36 minutter siden, Maggie55 skrev:

Man må bare håpe at man er mere bevisst disse tingene i dag og stole på legen tror jeg. Ellers får man aldri ro inne i seg og blir iallefall ikke friskere. Slik tenker jeg i dag. Min egen status er ukjent.

Ja man må vel bare stole på det legen sier i grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alt er ikke så lett når man bare føler seg så veldig ussel nei. Og det bare blir værre. Alt er ikke lett i dag nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Maggie55 skrev:

Alt er ikke så lett når man bare føler seg så veldig ussel nei. Og det bare blir værre. Alt er ikke lett i dag nei.

Kanskje du bør bestille legetime.

Anonymkode: ee22a...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Ingen eier ungdommen til evig tid. Prøver å bruke mindre tid og krefter på så mye som bare bringer bekymringer. Såsom TV og media osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
18 minutter siden, Maggie55 skrev:

Ingen eier ungdommen til evig tid. Prøver å bruke mindre tid og krefter på så mye som bare bringer bekymringer. Såsom TV og media osv.

Ja jeg ser ikke mye på nyheter,får masse ideer i hodet da. Men hvis du føler deg så dårlig burde du bestille time hos lege, sånn skal du ikke ha det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Har vært en rekke ganger men blir bare dårligere og dårligere. En type infeksjon tror man.Reiser til en privattime imorgen. Vil igrunnen ikke snakke så mye om det men det er jo blitt slik at alt må deles i dag. Derfor prøver jeg skjærme meg mer fra mediene. Alt blir så sjelden somplanlagt dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
30 minutter siden, Maggie55 skrev:

Har vært en rekke ganger men blir bare dårligere og dårligere. En type infeksjon tror man.Reiser til en privattime imorgen. Vil igrunnen ikke snakke så mye om det men det er jo blitt slik at alt må deles i dag. Derfor prøver jeg skjærme meg mer fra mediene. Alt blir så sjelden somplanlagt dessverre.

Ok. Det er bra du skal til lege i morgen, høres ikke ut som du har det så greit. Ønsker det beste for deg Maggie55 <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Tusen takk det samme til deg @stjerestøv. Jeg har gått slik siden februar og har vært sykemeldt den seneste uken frem til i dag. Må nok gå å be om forlengelse. Har bestilt time hos hudlege for å begynne et sted. Skal også fullføre mammografiundersøkelsen det var vanskelig å ta sist jeg var på den private klinikken fordi fastlegens lovte innkalling til mammografi kom aldri. Han mener det er en sårunfeksjon med streptokokker tror jeg. Er på annen runde antibiotika men virker som det ikke hjelper. Vasker med sånn man desinfiserer med men ingen hjelp. Vondt i arm og hevelse i kroppen og nå også hoste.  Hemorider og prikkende følelse i kroppen og blålig på brystet. Vil iallefall spørre etter mere sykemelding fordi det mener jeg det trengs. Innimellom tror jeg liksom at nå snur det men nei. Rett som det er er jeg rett i kjeller igjen. Jeg hadde så mange planer men ting blir så sjelden som planlagt synes jeg for de fleste dessverre. Men veldig fint at vinteren har dratt sin kos for en stund. Det er jeg veldig glad for. Var ute å handlet litt mat i tilfelle jeg blir mye inne i uken om kommer. Nabodamen stoppet på veien og var så gledesstrålende på grunn av de nydelige blomstene på vår plen ved henne.Veldig sjelden med så gode ord fra den kanten at humøret mitt steg et lite hakk. Var å tittet på blomstene på vei hjem. Altså så mange hestehov og løvetann  i store mengder ved siden av duken med bark jeg la ifjor for å spare naboene for ugress og finne en smart løsning. Finnes ingen enkle løsninger på noe. Aldeles skjønne men var dette hva hun mente.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
23 minutter siden, Maggie55 skrev:

Tusen takk det samme til deg @stjerestøv. Jeg har gått slik siden februar og har vært sykemeldt den seneste uken frem til i dag. Må nok gå å be om forlengelse. Har bestilt time hos hudlege for å begynne et sted. Skal også fullføre mammografiundersøkelsen det var vanskelig å ta sist jeg var på den private klinikken fordi fastlegens lovte innkalling til mammografi kom aldri. Han mener det er en sårunfeksjon med streptokokker tror jeg. Er på annen runde antibiotika men virker som det ikke hjelper. Vasker med sånn man desinfiserer med men ingen hjelp. Vondt i arm og hevelse i kroppen og nå også hoste.  Hemorider og prikkende følelse i kroppen og blålig på brystet. Vil iallefall spørre etter mere sykemelding fordi det mener jeg det trengs. Innimellom tror jeg liksom at nå snur det men nei. Rett som det er er jeg rett i kjeller igjen. Jeg hadde så mange planer men ting blir så sjelden som planlagt synes jeg for de fleste dessverre. Men veldig fint at vinteren har dratt sin kos for en stund. Det er jeg veldig glad for. Var ute å handlet litt mat i tilfelle jeg blir mye inne i uken om kommer. Nabodamen stoppet på veien og var så gledesstrålende på grunn av de nydelige blomstene på vår plen ved henne.Veldig sjelden med så gode ord fra den kanten at humøret mitt steg et lite hakk. Var å tittet på blomstene på vei hjem. Altså så mange hestehov og løvetann  i store mengder ved siden av duken med bark jeg la ifjor for å spare naboene for ugress og finne en smart løsning. Finnes ingen enkle løsninger på noe. Aldeles skjønne men var dette hva hun mente.??

Hun mente nok at blomstene var vakre. Uff dette hørtes ikke godt ut, alt du sliter med. Masse god bedring, håper du får hjelp. Det fortjener du, ikke å gå rundt som dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Nei det er ganske kjedelig. Blir helt tappet for krefter og er mye ubehag i kroppen og mye panikkangst. Går utover hjertet også selvsagt. Merker det.

Tusen takk for omtanken Fortsatt god bedring også til deg. Vi må hente krefter fra "Våren  Selv". Håper du får mange  fine helgedager med barnebarnet.😊

Jeg er mest ergelige på de som styrer og steller som lar så mange leve i bare håpløshet på grunn av manglende medisin og hjelp og oppfølging.  Ser jo de stadige oppslagene i mediene. Alle forstår ikke helt tror jeg hvilke problemer vi nå har å stri med tror jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 timer siden, Maggie55 skrev:

Nei det er ganske kjedelig. Blir helt tappet for krefter og er mye ubehag i kroppen og mye panikkangst. Går utover hjertet også selvsagt. Merker det.

Tusen takk for omtanken Fortsatt god bedring også til deg. Vi må hente krefter fra "Våren  Selv". Håper du får mange  fine helgedager med barnebarnet.😊

Jeg er mest ergelige på de som styrer og steller som lar så mange leve i bare håpløshet på grunn av manglende medisin og hjelp og oppfølging.  Ser jo de stadige oppslagene i mediene. Alle forstår ikke helt tror jeg hvilke problemer vi nå har å stri med tror jeg.

 

Selv takk :) 

Du må ha lykke til hos legen i dag, håper du får hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...