Gå til innhold

Hvilken bok tar jeg m på ferie?


 cilie

Anbefalte innlegg

I min ungdom leste jeg nesten alt jeg kom over, men siden jeg ble syk har jeg ikke greid å konsentrere meg nok til å lese. 

Har fulgt denne tråden og den har inspirert meg til at jeg har funnet fram en bok jeg kjøpte for noen år siden, men ennå ikke greid å lest. Skal prøve meg på den nå. Det er  Hammerkoden av Øyvind Hammer.

Håper den kan få meg inn i bøkenes verden igjen (og som jeg husker som en fin verden) :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje
2 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg også. Lenge siden jeg har blitt så bergtatt av en bok. Satt med et konstant sug i magen hele tiden. Må få tak i søsteras bok.

Fikk tak i den på Gardermoen 😁 Så nå er jeg i gang med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, påskelilje skrev:

Fikk tak i den på Gardermoen 😁 Så nå er jeg i gang med den!

Den er her også nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2018 den 19.43, påskelilje skrev:

Fikk tak i den på Gardermoen 😁 Så nå er jeg i gang med den!

Ferdig!

Interessant lesing. Gir definitivt noen refleksjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
9 timer siden, cilie skrev:

Ferdig!

Interessant lesing. Gir definitivt noen refleksjoner. 

Ble litt mye hvivin på meg, så jeg sovnet fra hele boka 😀😀😀 Skal ta den med ut i sola i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Oppsøker lite kunst lenger i noen form. Det er ting og det er mennesker man bare må oppleve tror jeg. Nytter lite å lese om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alle har sitt å tenke på om dagen. Tenker mest på alle de små måkene og ternene  av året som nå er i ferd med å lage den lille plenen vår til " hakkabøf". De er så skjønne og snåle og jeg har satt ut skåler med vann til dem. De skriker og flyr og hopper døgnet rundt også når det er mørkt i år har jeg lagt merke til. Skjærene er snart over med sitt tror jeg, men er nå igang med undervisning av ung  og eldre og samtaler med sine virker det som. Syklene mine er skitet ned noe som jo kun betyr lykke og hell og tar jeg i sykkelen skvetter de opp av treet til nye samtaler og drama. Bare skjønne. Aldri sett så mange kull samtidig enda tørkesommer og alt brunsvidd må være litt  bra for disse iallefall helt lokale. Flyferdighetene er kjappt lært og rett som det er vandrer og vagger de over til naboene og videre  mot sjøen tenker jeg. Med de voksne på slep. Da kanskje skal jeg tenke på bøker. Det utvalget på biblioteket i våre dager er veldig bra virker som. Har aldri lest bare hørt om på radio Jon Fosse.  Så tenkte å begynne der en vakker dag.

Når måkeskrikene avtar og hodeverken som ikke har noe med det å gjøre. Jeg liker måker og er ikke sjenert personlig . Vet ikke helt hvorfor. Alltid noe jeg skal bli ferdig med først. Før boka.

Anonymkode: 7349f...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å komme til sjøen må de forbi både politi og brannetatat og bilveier med mye trafikk om de ikke snart er opp i lufta på vingene ettersom de gror ut med de nærmeste. Kan bli skikkelig triller.

Anonymkode: 7349f...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har alltid vært dikt og sånn som frister meg mest. Men det blir neppe til å kjøpe noen bøker nå. Alt koster jo bare svimlende i dag. Heldigvis for biblioteket som dere er inne på.

Ellers er jeg igang med" skriveboka av Morken." og en bok om jus i dagliglivet anno 2018. 

I grunnen ikke uinteressert i politisk litteratur heller jeg. I grunnen interessert i alt skrevet men tid , krefter og penger strekker ofte ikke til.

Anonymkode: 7349f...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Livet føles eller er som en eneste lang eksamensoppgave både for mennesker og måker og alle fugler og dyr i dag tror jeg.

Så lei jeg bare er av egne skrivefeil... Alt er bare ikke så lett. Å ta igjen det forsømte.

Glad jeg ikke er forfatter eller ornitolog men " bare vanlig psykisk søppel."

Anonymkode: 7349f...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men Jon Fosses forfatterskap er kanskje å  det mer vanskelige og vriene å starte og lese. Vil spørre på biblioteket når jeg endelig kommer så langt hva bibliotekaren anbefaler å begynne med.

Synes dere det bare er uutholdelig varmt og høy luftfuktighet i dag. Ikke rart infeksjonene blant oss mennesker bare trives.

Anonymkode: 7349f...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager om jeg ødela tråden for dere som kanskje kjenner hverandre. Alt er bare ikke så lett.☺

Anonymkode: 7349f...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager om jeg ødela tråden for dere som kanskje kjenner hverandre. Alt er bare ikke så lett.☺

Anonymkode: 7349f...f03

Så vidt jeg vet er det ingen som direkte kjenner hverandre her, og trådene er uansett ment for alle. Når det er sagt synes jeg nok du poster vel mange innlegg, og ofte innlegg som ikke har med temaet å gjøre.Men denne gangen kretset jo svarene rundt litteratur :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alt er bare ikke så lett når folk alvor blir syke som jeg føler meg om dagen. Byllepest er bare småsaker i forhold til hvordan jeg føler det om dagen.Håper det snart går over. Bare varmen går og regnet kommer ,håper og tror jeg det blir bedre.

Stakkars småbønder og dyra deres også.

Jeg prøver å skjerpe meg. Merkelig hvordan ordene kan bare være smerte. Min bakgrunn og fremtid er nok så forskjellig fra deres.  Skal i et viktig møte imorgen og tror mye vanskeligheter da blir ryddet til side slik  at jeg kan se mere fremover og ikke gå slik på tunggang. Kanskje jeg om en stund får en tilbakemelding fra legen om hvordan jeg nå skal prøve å leve.

Anonymkode: 7349f...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser en liten fugleunge har bare gått og gjemt seg i noen skyggefulle busker ved veien. Sikkert bare utslitt og vingene ikke så sterke ennå. Men de voksne måkene er fremdeles " på".

Håper alt går bra til slutt også med denne.😊

Anonymkode: 7349f...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser en liten fugleunge har bare gått og gjemt seg i noen skyggefulle busker ved veien. Sikkert bare utslitt og vingene ikke så sterke ennå. Men de voksne måkene er fremdeles " på".

Håper alt går bra til slutt også med denne.😊

Anonymkode: 7349f...f03

Håper det går bra med deg, men dette er helst en tråd om litteratur-tips. Du kan jo lage en ny tråd, så kan vi svare der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen nye godbiter å anbefale? Ikke orket å lese ett ord siden Hjorth x 2... men vil ha med meg noe i pocket sydover nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
5 minutter siden, cilie skrev:

Noen nye godbiter å anbefale? Ikke orket å lese ett ord siden Hjorth x 2... men vil ha med meg noe i pocket sydover nå. 

Haha:D Jeg hadde et opphold før jeg fikk lest ferdig den andre Hjorth-boka, men nå er jeg ferdig. Er glad jeg leste begge, selv om det var den første jeg ble skikkelig fenget av.

I går kveld begynte jeg på "De gales hus" av Karin Fossum. Leste den for 10-15 år siden, men husker ikke så mye. Tror jeg har litt mer kunnskap om psykiatri nå enn da, så jeg får forhåpentligvis noe ut av den :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På ‎11‎.‎07‎.‎2018 den 12.03, Gargamel skrev:

Jeg har lest "Bienes historie" av Maja Lunde i sommer. Den synes jeg var bra

Hva slags sjanger er den? Har jo hørt om den, men har ikke helt klart for meg hva slags bok det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...