Gå til innhold

Hvilken bok tar jeg m på ferie?


 cilie

Anbefalte innlegg

På 26.7.2018 den 10.27, mariaflyfly skrev:

Jeg har lest Byens spor av Saabye Christensen i sommer. Likte den veldig godt. Også gråt jeg meg gjennom Klassen av Marte Spurkeland. Viktig bok for alle som lurer på hvordan det er å jobbe i skolen. Vi mot dere av Fredrik Backman likte jeg også godt, men da må man ha lest Bjørnstad av samme forfatter først. Anbefaler de to bøkene også.

Så det ble ikke litt mye «jobb» å lese Klassen altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mariaflyfly
På 29.7.2018 den 10.46, cilie skrev:

Så det ble ikke litt mye «jobb» å lese Klassen altså?

Nei, jeg syntes ikke det. Endelig noen som skriver om slik det egentlig er. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mariaflyfly skrev:

Ferdig med En moderne familie av Helga Flatland på lydbok. Likte den godt!

Virkelig? Jeg synes det ble i overkant hysterisk med de voksne barnas reaksjon på foreldrenes skilsmisse. Er det så vanskelig for voksne barn å innse at deres godt voksne foreldre også har sine egne liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mariaflyfly skrev:

Nei, jeg syntes ikke det. Endelig noen som skriver om slik det egentlig er. ❤️

Ok- mulig jeg leser den når jeg kommet hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly
3 timer siden, Lillemus skrev:

Virkelig? Jeg synes det ble i overkant hysterisk med de voksne barnas reaksjon på foreldrenes skilsmisse. Er det så vanskelig for voksne barn å innse at deres godt voksne foreldre også har sine egne liv?

Det var jo noe av det som var mest humoristisk med den. Mulig jeg kanskje tolket det feil. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mariaflyfly skrev:

Det var jo noe av det som var mest humoristisk med den. Mulig jeg kanskje tolket det feil. 😂

:D Jeg synes bare det var teit... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På ‎24‎.‎07‎.‎2018 den 11.30, Gargamel skrev:

Vanskelig å beskrive uten at det høres fryktelig kjedelig ut, men den er spennende. Den følger tre personer og deres familier i tre helt ulike tidsepoker: 1800-tallet, nåtid og relativt nær fremtid. Alle har noe med bier å gjøre, og historiene henger tett sammen, viser det seg.

Strengt tatt er det science fiction, siden det ender med at biene dør ut så verden får store problemer med matproduksjon. Den er veldig jordnær. Ingen ny teknologi eller overdrevne greier. Det oppleves ikke som en sci fi bok sånn sett.

Den handler mest om enkeltmennesker. Jeg tror mange kan like den, men mest til folk som kan bli litt fascinert av vitenskap og natur.

Har kjøpt bie-boka nå, og tar den med på ferie på lørdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alt er nok ikke så lett og trekke frem en bok fremfor andre ,men " This is Australia" av Paul Hamlyn en reiseguide har betydd mye for meg uten at jeg har vært der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Og " South Africa's Yesterdays" kjøpt Port Elisabeth 81/82. Reader's Digest Pris 27.8

Men det er jo så mye lesbart egentlig. Straks varmen gir seg og ferietid er over skal jeg på biblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 31.7.2018 den 10.27, påskelilje skrev:

Har kjøpt bie-boka nå, og tar den med på ferie på lørdag 🙂

Så bra! Håper du liker den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2018 den 17.11, Gargamel skrev:

Så bra! Håper du liker den. 

Liker den kjempegodt! Har hatt liten tid til å lese, men gleder meg til hver lesestund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...