Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Mensen under operasjon???

Recommended Posts

AnonymBruker

Altså, er satt opp på en øreoperasjon neste uke, og jeg ser at det faller på en dag da jeg mest sannsynlig har mensen. Forrige gang jeg ble operert satte de inn et kateter, er usikker på om det blir gjort denne gangen også. I såfall kan jeg kan ikke akkurat bruke tampong. Hva gjør jeg? Noen som haŕ opplevd dette?

Anonymkode: 5baf6...59a

Fortsetter under...

Lillemus
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, er satt opp på en øreoperasjon neste uke, og jeg ser at det faller på en dag da jeg mest sannsynlig har mensen. Forrige gang jeg ble operert satte de inn et kateter, er usikker på om det blir gjort denne gangen også. I såfall kan jeg kan ikke akkurat bruke tampong. Hva gjør jeg? Noen som haŕ opplevd dette?

Anonymkode: 5baf6...59a

Jeg antar du snakker om urinkateter - hvorfor kan du ikke bruke tampong da? Urinen kommer jo ikke ut av skjeden... Men om du er usikker så ta en telefon til avdelingen der du skal opereres og spør. :) 

FjellOgDalar

Det med hvorfor de la inn kateter, om det i det hele tatt hadde med mensen å gjøre vet jeg ikke. Noen ganger legger de inn kateter for å overvåke at nyrene gjør jobben sin. Men for en øreoperasjon (med mindre du skal ha drøssevis av medisiner), skulle ikke risikoen for problemer der være noe å tenke på. Om du skal opereres på sykehus i full narkose, vil du vel bli kommandert inn i sykehusskjorte, og det at pasienter har mensen lager de ikke noe fuzz om.  Tampong er sikkert mulig det, kommer jo litt an på hvor lang operasjon + tid på oppvåkning. Kansje blir du rådet til å heller bruke biind, men dette ville jeg sjekket opp. Jeg har operert under mensen selv, men da brukte jeg bind fordi det var det jeg hadde tilgjengelig. Ikke noen som nevnte noe om det med et ord :-). Var operasjon på skulder.

Puffindork

Oki takker for svar 😊 blir full narkose og 2 netter på riksen. Forrige operasjon varte i 6 t. Vet ikke hvor lang tid de beregner på denne.

FjellOgDalar

Ønsker deg lykke til :)