Gå til innhold

Kan jeg sende meldekort når jeg er registrert som «ikke arbeidssøker»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har sendt inn uføretrygdsøknad og skal få arbeidsavklaringspenger i ventetiden, men har forstått at jeg skal sende inn meldekort i venteperioden, men kan jeg gjøre det når jeg står registrert som «ikke arbeidssøker»? Jeg skal sende meldkort om en uke og de må lage nytt vedtak på meg, men greier de dette innen jeg skal sende nytt meldekort? 

Anonymkode: e25f4...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sendt inn uføretrygdsøknad og skal få arbeidsavklaringspenger i ventetiden, men har forstått at jeg skal sende inn meldekort i venteperioden, men kan jeg gjøre det når jeg står registrert som «ikke arbeidssøker»? Jeg skal sende meldkort om en uke og de må lage nytt vedtak på meg, men greier de dette innen jeg skal sende nytt meldekort? 

Anonymkode: e25f4...d60

Alle på AAP må sende meldekort vel?

Anonymkode: 6b070...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle på AAP må sende meldekort vel?

Anonymkode: 6b070...788

Ja det står at for å få arbeidsavklaringspenger må man sende meldekort, men på meldekortet skal man jo alltid huke av for om man fortsatt vil stå registrert som arbeidssøker hos nav hvis ikke får man ikke ytelsen lenger? 

Anonymkode: e25f4...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det står at for å få arbeidsavklaringspenger må man sende meldekort, men på meldekortet skal man jo alltid huke av for om man fortsatt vil stå registrert som arbeidssøker hos nav hvis ikke får man ikke ytelsen lenger? 

Anonymkode: e25f4...d60

Det er bare å krysse av. Skjemaene til NAV er ikke alltid så logiske.

Anonymkode: 6b070...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å krysse av, ja. Det står «ikke aktiv arbeidssøker» fordi du er «fredet»/satt til passiv stats under behandlingstiden for uføre, dvs. krav til yrkesrettede tiltak eller behandling utgår. 

Endret av Mari-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sendte meldekort i venteperioden. Tror det kom opp på siden min på NAV da det ikke lenger var tilgjengelig å sende meldekort. 

Anonymkode: 560ca...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...