Gå til innhold

Et lite sukk


 cilie

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Soletti skrev:

Har du vokst opp med mye negativitet i hjemmet cille? Det er utrolig vanskelig å snu en tankegang man har lært fra man kunne drikke melk fra flaske. 

Hadde det supert jeg(bortsett fra en egoistisk utseendefiksert mor) fram til de skilte seg i ungdommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, tilstede skrev:

Kanskje du kunne hatt nytte av et kurs i mindfullness, for å lære deg litt mer om å være mer tilstede her og nå?

Det har jeg blitt anbefalt før. Har lånt bøker og CD uten at det hjalp. Vurderer kurs i det el bekymringsmestring. Er bare usikker på om det hjelper overhodet - at dette går på mer personlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror problemet ligger på et annet plan enn det du tar opp her. 

Men det er litt typisk deg, å stille spørsmål rundt hvordan du reagerer på dårlig vær, når problemet egentlig ikke er dårlig vær, men at alt du gjør blir å kompensere for det egentlige problemet. Dette bør du heller bruke litt tid på å reflektere rundt. 

Sagt med andre ord: Hadde noe annet vært i orden, så kunne været vært hvordan det ville. Eller: At siden dette ikke er i orden er det nødvendig for et eksistensminimum at været er bra.

Skjønner hva du mener. Det er mulig disse spm alltid vil dvele uansett hvor veien går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, cilie skrev:

Skjønner hva du mener. Det er mulig disse spm alltid vil dvele uansett hvor veien går. 

Hvis du ikke har det bra på visse områder i livet, spiller det ingen rolle hvor godt været er. Det er ikke godt vær du trenger, det er endringer i livet ditt du trenger. Lykke kan ikke kjøpes for penger, dyre ferier, sol og all verdens ting. 

Anonymkode: 11a15...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke har det bra på visse områder i livet, spiller det ingen rolle hvor godt været er. Det er ikke godt vær du trenger, det er endringer i livet ditt du trenger. Lykke kan ikke kjøpes for penger, dyre ferier, sol og all verdens ting. 

Anonymkode: 11a15...1a7

Men hvor godt skal livet være? Er d så gøy dra på jobb dag ut og dag inn, leve m det samme mennesket, se årene går, folk rundt eldes og dør. Utseendet endres osv osv. Jeg synes d er vanskelig. 

Jeg vet man ikke blir lykkelig av penger, men skulle gjerne hatt mulighet til et års permisjon feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, cilie skrev:

Det er klart jeg vil ha en fin ferie. Utgangspunktet for innlegget var at jeg sliter med «å bare være.» Å virkelig nyte dette nydelige stedet.

Jeg tror de fleste som elsker sol lar seg prege av at været uteblir. Jeg unner alle hjemme sol, men nå har dette mønsteret gjentatt seg noen ganger dessv, og det preger humøret mitt - ja. 

Men nå er det litt sol, og det gjør meg glad. Og har svømt i 45-ish alene i poolen. 

Jeg må poengtere! at jeg overhodet aldri har laget meg noen drømmeverden? Jeg er jo beinhard realist, dessverre. Negativ innad- ja. Men det er fordi jeg synes livet egentlig er ganske brutalt. 

Joda, hvis planen er å ligge på solsenga hele ferien så :) 

Jeg klarer ikke å ligge så lenge på solsenga uansett, så jeg hadde nok bare benyttet muligheten til å se meg rundt i området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Joda, hvis planen er å ligge på solsenga hele ferien så :) 

Jeg klarer ikke å ligge så lenge på solsenga uansett, så jeg hadde nok bare benyttet muligheten til å se meg rundt i området :)

Hele poenget m det er avslapning ja - ingen interesse av bruke masse tid i bil osv her før evt sola blir borte for godt. Har vært her før og har sett meg rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, cilie skrev:

Men hvor godt skal livet være? Er d så gøy dra på jobb dag ut og dag inn, leve m det samme mennesket, se årene går, folk rundt eldes og dør. Utseendet endres osv osv. Jeg synes d er vanskelig. 

Jeg vet man ikke blir lykkelig av penger, men skulle gjerne hatt mulighet til et års permisjon feks. 

Lever du i et godt forhold, og trives du i jobb? 

Anonymkode: 11a15...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 minutter siden, cilie skrev:

Hele poenget m det er avslapning ja - ingen interesse av bruke masse tid i bil osv her før evt sola blir borte for godt. Har vært her før og har sett meg rundt. 

Ok, men jeg må jo le litt da. 

Du vil ligge å grille deg i sola SAMTIDIG som du ligger der og bekymrer deg for rynker. Forsøk og trøst deg med at du slipper så mange rynker nå da :P

Jeg håper du klarer å slappe av resten av ferien og kose deg. :)

Det blir sydenferie på oss i år også. Kjæresten er veldig glad i å ligge på solseng med musikk på øret. Jeg blir rastløs, snur meg fra den ene siden til den andre, klarer ikke å ligge rolig. Jeg stivner i ryggen av den også, så det blir mange turer på meg mens han ligger der og griller seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, cilie skrev:

 

Takk for det! Det er helt opp til oss selv og mye som kan gjøres. Buss orker jeg ikke, men leie bil osv er mulig. Nå var «bestillingen» egentlig hvilepuls, og det er det mulig å få - i hvert fall når sola kikker fram, og jeg skrur av hodet litt. Så når de eksistensielle greiene roer ned, så kommer klagingen innvendig over hvordan jeg ser ut i bikini, rynker, osv. 🤪

Jeg er sikker på at sola ikke bryr seg om hvordan du ser ut. Det er vanligvis litt overgang fra å være innpakket i masse klær om vinteren til man føler seg komfortabel i sommerklær og bikini. Jeg er sikker på at du ser ganske fantastisk ut. Og hvis ikke går det også bra. Poenget: Det går bra. Vi blir alle eldre og mer rynkete. Sånn er livet. Rynker kommer ikke til å ta livet av deg. Du overlever å føle deg litt utilpass. Si til klagingen at Nå er det nok, jeg skal faen meg kose meg, slutt å plag meg. Jeg elsker rynkene mine, eller noe sånt:-) Jeg E L S K E R meg selv ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Forestill deg at du har fått uhelbredelig kreft. Da er det ikke overskyet vær du vil bekymre deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lever du i et godt forhold, og trives du i jobb? 

Anonymkode: 11a15...1a7

Det har vel begge sine fordeler og ulemper. Ville dog aldri valgt samme utdannelse igjen.

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Ok, men jeg må jo le litt da. 

Du vil ligge å grille deg i sola SAMTIDIG som du ligger der og bekymrer deg for rynker. Forsøk og trøst deg med at du slipper så mange rynker nå da :P

Jeg håper du klarer å slappe av resten av ferien og kose deg. :)

Det blir sydenferie på oss i år også. Kjæresten er veldig glad i å ligge på solseng med musikk på øret. Jeg blir rastløs, snur meg fra den ene siden til den andre, klarer ikke å ligge rolig. Jeg stivner i ryggen av den også, så det blir mange turer på meg mens han ligger der og griller seg :)

Takk! 

Her er det totalt skyet👹 Ja, jeg bekymrer meg for rynker, samtidig som jeg elsker sol. Bruker fkt 50 i ansiktet da. Men det er vel alder generelt som er det verste - ikke rynker sånn sett... Mulighetene skrumper inn år for år, og det stresser meg... Livets gang. 

Prøv musikk eller podkast på øret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, cathlin skrev:

Jeg er sikker på at sola ikke bryr seg om hvordan du ser ut. Det er vanligvis litt overgang fra å være innpakket i masse klær om vinteren til man føler seg komfortabel i sommerklær og bikini. Jeg er sikker på at du ser ganske fantastisk ut. Og hvis ikke går det også bra. Poenget: Det går bra. Vi blir alle eldre og mer rynkete. Sånn er livet. Rynker kommer ikke til å ta livet av deg. Du overlever å føle deg litt utilpass. Si til klagingen at Nå er det nok, jeg skal faen meg kose meg, slutt å plag meg. Jeg elsker rynkene mine, eller noe sånt:-) Jeg E L S K E R meg selv ;-) 

Takk!

Nei, sola bryr seg ikke om meg, for den er vekk for godt, synes det som. - I morgen og😫 

Nå har jeg lagt på meg mye da, men det visste jeg jo. Og det går på tilstedeværelse igjen - for jeg tenker jo på hvordan det ville vært å være tynnere, alle klærne jeg kunne brukt, om hvor mye jeg kan gå ned før en evt ny tur osv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Forestill deg at du har fått uhelbredelig kreft. Da er det ikke overskyet vær du vil bekymre deg for.

Spot on! Det er det jeg tenker mye på i det store og hele. Livets meningsløshet. Bare bli eldre, evt syk og så er d slutt. Gå på jobb, ikke spise d jeg vil, tvinge seg på trening, sminke seg, ta ut av oppvaskmaskinen, miste de man er glad i osv osv. Stress. Og når jeg skal slappe av, er hjernen alltid et annet sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2018 den 15.36, cilie skrev:

Jeg er på et kjempeflott sted med like høy hvilefaktor som faktoren jeg har i ansiktet. Jeg er her nå. Jeg ville hit, og jeg lengter alltid til slike steder når jeg er hjemme. Likevel er det svært sjelden jeg klarer «å være her» og nyte. Det blir en ond sirkel med å hele tiden tenke på å være i nuet, nyte, oppleve osv, men det synes umulig å klare det. 

Det er ikke sikkert dette er så "dypt" og alvorlig? Kan det ikke tenkes at det er en kombinasjon av to ting: 

Nissen flytter til en viss grad med på lasset - det er fin avkopling å komme bort litt, men del løser ikke alt. Det betyr ikke at det er bortkastet å reise bort, man får litt pause uansett. 

"Relax"-ferie passer ikke for alle. Jeg hadde nok klart det for en helg, men ikke mer. Det er ikke noe galt i det, folk er heldigvis forskjellige? 

Ikke krev av deg selv at du skal la være å tenke på "eksistensielle" ting samtidig som du er helt passiv og egentlig ikke trenger å tenke på noe som helst. Hvis du ikke orker å lese, last ned en lydbok, så har hodet noe å holde på med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 timer siden, cilie skrev:

Spot on! Det er det jeg tenker mye på i det store og hele. Livets meningsløshet. Bare bli eldre, evt syk og så er d slutt. Gå på jobb, ikke spise d jeg vil, tvinge seg på trening, sminke seg, ta ut av oppvaskmaskinen, miste de man er glad i osv osv. Stress. Og når jeg skal slappe av, er hjernen alltid et annet sted. 

Huffda, da er var det et dårlig råd jeg ga deg, skjønner jeg,

Alle har slike tanker innimellom. Jeg også, men det virker som de tar stor plass hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly
6 timer siden, laban skrev:

 

 Hvis du ikke orker å lese, last ned en lydbok, så har hodet noe å holde på med ;)

Støttes! Jeg glemte å anbefale Tante Ulrikkesvei av Zeshan Shakar i tråden om boktips. Jeg hørte deler av den på lydbok og leste deler av den. Lydboka anbefales på det varmeste. Shakar fikk forresten Tarjei Vesaas' debutantpris for boka tidligere i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg tror også at den mest praktiske løsningen er å bli hekta på en bok. Man må tvinge seg gjennom noen sider, men så går det av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg tror også at den mest praktiske løsningen er å bli hekta på en bok. Man må tvinge seg gjennom noen sider, men så går det av seg selv.

Jeg bruker å høre lettleste krimbøker på ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...