Gå til innhold

Et lite sukk


 cilie

Anbefalte innlegg

På 21.5.2018 den 16.18, laban skrev:

Det er ikke sikkert dette er så "dypt" og alvorlig? Kan det ikke tenkes at det er en kombinasjon av to ting: 

Nissen flytter til en viss grad med på lasset - det er fin avkopling å komme bort litt, men del løser ikke alt. Det betyr ikke at det er bortkastet å reise bort, man får litt pause uansett. 

"Relax"-ferie passer ikke for alle. Jeg hadde nok klart det for en helg, men ikke mer. Det er ikke noe galt i det, folk er heldigvis forskjellige? 

Ikke krev av deg selv at du skal la være å tenke på "eksistensielle" ting samtidig som du er helt passiv og egentlig ikke trenger å tenke på noe som helst. Hvis du ikke orker å lese, last ned en lydbok, så har hodet noe å holde på med ;)

Nei, det løser sjelden noe å reise bort. Jeg tror heller ikke det er så «dypt», men egentlig verre ; personlighet. Slik jeg er. 

Det dreier seg vel om meningen m livet  og erkjennelsen av at livet raser av sted. Det er kanskje spesielt vanskelig som kvinne når fruktbarhet og utseende faller, og den harmonien og tryggheten som nå burde vært på plass mangler. Å se gamle besteforeldre «være halvdøde» venner av foreldre gå bort i tøffe sykeleier, stresset til småbarnsforeldre, ja livet er rart. 

Det har blitt litt lesing, men orker nesten ikke. 

Har hatt lite knallsol, men jeg har klart å få soleksem fra skulder til armer og på legger... Herlig. Som om det ikke er nok å plages med...  Jeg som har hatt den knallbrune, robuste huden. Eneste som blir brun nå er pigmenter flekkvis i ansiktet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.5.2018 den 23.03, Nicklusheletida skrev:

Huffda, da er var det et dårlig råd jeg ga deg, skjønner jeg,

Alle har slike tanker innimellom. Jeg også, men det virker som de tar stor plass hos deg.

Ja, når jeg «hater» jobbhverdagen, men så blir d ikke særlig bedre på et sted jeg liker så godt å dra til heller. Når det er sagt, så har det jo vært mye bra og her da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, cathlin skrev:

Jeg bruker å høre lettleste krimbøker på ferie. 

Ikke så glad i krim jeg da, men begynt på halvveis krim nå: «Berge». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På ‎21‎.‎05‎.‎2018 den 15.06, cilie skrev:

Spot on! Det er det jeg tenker mye på i det store og hele. Livets meningsløshet. Bare bli eldre, evt syk og så er d slutt. Gå på jobb, ikke spise d jeg vil, tvinge seg på trening, sminke seg, ta ut av oppvaskmaskinen, miste de man er glad i osv osv. Stress. Og når jeg skal slappe av, er hjernen alltid et annet sted. 

Vet ikke helt hva jeg skal si.... men vil bare si at jeg ønsker deg av hele mitt hjerte, gode dager. Synes at du har hatt nok år nå, på bare eksistensnivå, uten særlig hverdagsglede og livsgnist - av det du har vist her i alle fall. Livet består jo av flest hverdager med rutineting, men jeg tror det er om å gjøre å finne gleder i hverdagen som en kan gjemme på og varme seg på mens en gjør de mer kjedelige tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, påskelilje skrev:

Vet ikke helt hva jeg skal si.... men vil bare si at jeg ønsker deg av hele mitt hjerte, gode dager. Synes at du har hatt nok år nå, på bare eksistensnivå, uten særlig hverdagsglede og livsgnist - av det du har vist her i alle fall. Livet består jo av flest hverdager med rutineting, men jeg tror det er om å gjøre å finne gleder i hverdagen som en kan gjemme på og varme seg på mens en gjør de mer kjedelige tingene.

Takk for det! Siste nå. Fortsatt høyst varierende vær. Må prøve å ta meg sammen framover. Beste tiden og lang ferie snart, som jeg ser fram til hele året... - men da den kommer, bare stresser jeg og teller dager og regner på hva som er igjen osv. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...