Gå til innhold

Hvordan har lørdagen vært?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
21 timer siden, påskelilje skrev:

Hva har dere gjort i dag?

Jeg våknet litt over ni, og halvannen time seinere dro 14 åringen og jeg på ridetur. Det var så nydelig i skogen! Fuglesang, sol, skygge, bekkeklukk, rolige trygge hester og godt humør. Herlig!

Så handlet vi mat for pinsen, var hjemom og hentet 17-åringen og dro ut til mine foreldres hus ved sjøen. Nydelig vær, fikk pratet med flere slektninger og planlagt litt praktisk arbeid som må gjøres. 

Vel hjemme grillet vi for første gang i år 😊 Minstejenta er dratt på overnatting hos ei venninne, mens hun eldste og jeg skal være hjemme. Håper vi finner en fin film vi kan se sammen ❤

Gutta er bortreist.  Deilig med sommerferiefølelse, soling og varme i mai!

I går på lørdag var vi på en kafe/ restaurant der yngstejenta på 16 år har fått seg sommerjobb/ ringehjelp. Vi ble servert av henne :)

Etterpå gikk vi tur i området. 

Til middag spiste vi rester etter koldtbordet fra 17 mai. 

Etter dette igjen dro jeg til Evo og trente. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
7 timer siden, stjernestøv skrev:

Hadde besøk av barn og barnebarn og vi grillet og koste oss i sola, koselig men ikke bra for vekta. 

Det kommer an på hva du griller det :)

Dropper du pølser, pølsebrød og hamburgerbrød, blir det ikke så ille. 

Du kan grille kylling og fylle tallerken med masse salat f.eks.

Vi grillet i dag. Jeg spiste en hamburger som det er 80 % kjøtt i, men jeg droppet hamburgerbrødet. Jeg tok heller masse salat og kun to spiseskjeer med potetsalat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det kommer an på hva du griller det :)

Dropper du pølser, pølsebrød og hamburgerbrød, blir det ikke så ille. 

Du kan grille kylling og fylle tallerken med masse salat f.eks.

Vi grillet i dag. Jeg spiste en hamburger som det er 80 % kjøtt i, men jeg droppet hamburgerbrødet. Jeg tok heller masse salat og kun to spiseskjeer med potetsalat :)

Flink du da! :) 

Stappet i mg masse sjokolade etterpå, så du kan trygt si jeg har vært på galleien :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Flink du da! :) 

Stappet i mg masse sjokolade etterpå, så du kan trygt si jeg har vært på galleien :( 

Nå må du være litt snill med deg selv da :)

Det nytter ikke å gå igjennom livet uten å ha noen utskeielser. 

Vi har hatt masse folk på besøk både i forbindelse med MGP- fest og 17 mai. Jeg laget stort koldtbord til begge dagene og vi har hatt twist og is til kaffen. 

Selv om jeg har greid og begrense meg er det klart at dette gir utslag på vekta i noen dager, men nå er det tilbake til normalen. Ingen utskeielser på en stund. 

De to kiloene du har gått opp, tar du nok raskt av deg igjen om ikke du nå gir opp og tror løpet er kjørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nå må du være litt snill med deg selv da :)

Det nytter ikke å gå igjennom livet uten å ha noen utskeielser. 

Vi har hatt masse folk på besøk både i forbindelse med MGP- fest og 17 mai. Jeg laget stort koldtbord til begge dagene og vi har hatt twist og is til kaffen. 

Selv om jeg har greid og begrense meg er det klart at dette gir utslag på vekta i noen dager, men nå er det tilbake til normalen. Ingen utskeielser på en stund. 

De to kiloene du har gått opp, tar du nok raskt av deg igjen om ikke du nå gir opp og tror løpet er kjørt :)

Ok. Flere som har hatt utskjeielser enn meg da,det er jo positivt men det er bare et nederlag. Nei skal ikke gi opp kampen mot kiloene! Den fortsetter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

I går på lørdag var vi på en kafe/ restaurant der yngstejenta på 16 år har fått seg sommerjobb/ ringehjelp. Vi ble servert av henne :)

Etterpå gikk vi tur i området. 

Til middag spiste vi rester etter koldtbordet fra 17 mai. 

Etter dette igjen dro jeg til Evo og trente. 

 

Koselig!

I kveld har eldstejenta besøk av 4 i klassen. Utrolig fint! Det er andre eller tredje gangen det skjer dette skoleåret, så jeg håper alt går greit og at hun får en god opplevelse hun kan glede seg over en stund. Virker som om det er lett og god stemning. Godt å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det mandag og sola skinner fortsatt, deilig. Datteren min kommer om noen timer og skal bli til imorgen, det gleder jeg meg til. Vi skal kose oss og ha en ordentlig mor-datter dag. Er så utrolig glad for at jeg har så god kontakt med henne.

Dette tror jeg blir en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På ‎21‎.‎05‎.‎2018 den 8.29, emilie321 skrev:

I dag er det mandag og sola skinner fortsatt, deilig. Datteren min kommer om noen timer og skal bli til imorgen, det gleder jeg meg til. Vi skal kose oss og ha en ordentlig mor-datter dag. Er så utrolig glad for at jeg har så god kontakt med henne.

Dette tror jeg blir en fin dag :)

Høres nydelig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 20.5.2018 den 21.51, påskelilje skrev:

Koselig!

I kveld har eldstejenta besøk av 4 i klassen. Utrolig fint! Det er andre eller tredje gangen det skjer dette skoleåret, så jeg håper alt går greit og at hun får en god opplevelse hun kan glede seg over en stund. Virker som om det er lett og god stemning. Godt å se!

Så bra :) Deilig med pinse og ekstra fri, men dagen i dag har vært et helvete. ( hjertesukk ) Jeg jobbet en time overtid fordi den nye vikaren var syk. ( på vanlig måte )

Har hatt 750 telefonsamtaler i løpet av dagen og bunken mailer vokser , vokser og vokser til himmels samt andre oppgaver som bare blir liggende.

Jobber rævva av meg, men likevel strekker jeg ikke til. 

Skikkelig « blåtirsdag » :(

Måtte bare blåse ut litt. 

Nå skal jeg møte yngstedatter for å kjøpe nye sko til henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Lørdagen ble en hviledag mellom slagene. Fikk beiset litt, klipt gresset og sånne ting. Så ble det TV og et glass hvitvin på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Så bra :) Deilig med pinse og ekstra fri, men dagen i dag har vært et helvete. ( hjertesukk ) Jeg jobbet en time overtid fordi den nye vikaren var syk. ( på vanlig måte )

Har hatt 750 telefonsamtaler i løpet av dagen og bunken mailer vokser , vokser og vokser til himmels samt andre oppgaver som bare blir liggende.

Jobber rævva av meg, men likevel strekker jeg ikke til. 

Skikkelig « blåtirsdag » :(

Måtte bare blåse ut litt. 

Nå skal jeg møte yngstedatter for å kjøpe nye sko til henne. 

Er på jobb jeg også, men går det tregt her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, Gargamel skrev:

Er på jobb jeg også, men går det tregt her....

 

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Så bra :) Deilig med pinse og ekstra fri, men dagen i dag har vært et helvete. ( hjertesukk ) Jeg jobbet en time overtid fordi den nye vikaren var syk. ( på vanlig måte )

Har hatt 750 telefonsamtaler i løpet av dagen og bunken mailer vokser , vokser og vokser til himmels samt andre oppgaver som bare blir liggende.

Jobber rævva av meg, men likevel strekker jeg ikke til. 

Skikkelig « blåtirsdag » :(

Måtte bare blåse ut litt. 

Nå skal jeg møte yngstedatter for å kjøpe nye sko til henne. 

Dere er nok misunnelige på vårs som har fri hele året?

Anonymkode: 2530b...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Dere er nok misunnelige på vårs som har fri hele året?

Anonymkode: 2530b...68e

Ja det kan du tro. Forutsatt at dere har råd til Netflix og PS4 da.

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, påskelilje skrev:

Høres nydelig ut!

Jaa....det er så godt å få besøk av henne :) Har akkurat kjørt henne hjem. Kan glede meg til hun kommer om en 14 dagers tid igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2018 den 20.36, påskelilje skrev:

Hva har dere gjort i dag?

Altså på lørdag? Høøøø... Skulle ta Bergensbanen fra Oslo til Bergen, hadde lagt i litt ekstra og kjøpt plass i komfortvogn og gledet oss stort. Hadde kommet litt forbi Drammen da vi fikk beskjed om at det hadde vært en avsporing med et godstog så det ble buss for tog fra Ål til Bergen... Da vi omsider kom frem og kom oss ombord på Hurtigruta Finnmarken og gledet oss til å finne lugaren som vi hadde oppgradert for å få dobbeltseng så viste det seg at på Finnmarken er det bare suitene som har dobbeltseng, de andre hurtigrutene med samme type lugar har dobbeltsenger, men ikke Finnmarken... Og suitene var bortbestilte for leeeenge siden da vi bestilte for leeeenge siden. Og som kronen på verket var bassenget stengt pga renovering. Vi hadde satset på akkurat denne avgangen for å få reise med Finnmarken nettopp fordi den har basseng....

Men ellers syntes alle at det hadde vært en fin tur.

Jeg fikk se min aller første havsule da, en stor sjøfugl som hekker på Runde (vi seilte på innsiden av fugleøya) og 4 plasser i Troms og Finnmark og det var stas! :) Fikk tatt noen bilder av den også - utrolig moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
16 timer siden, Lillemus skrev:

Altså på lørdag? Høøøø... Skulle ta Bergensbanen fra Oslo til Bergen, hadde lagt i litt ekstra og kjøpt plass i komfortvogn og gledet oss stort. Hadde kommet litt forbi Drammen da vi fikk beskjed om at det hadde vært en avsporing med et godstog så det ble buss for tog fra Ål til Bergen... Da vi omsider kom frem og kom oss ombord på Hurtigruta Finnmarken og gledet oss til å finne lugaren som vi hadde oppgradert for å få dobbeltseng så viste det seg at på Finnmarken er det bare suitene som har dobbeltseng, de andre hurtigrutene med samme type lugar har dobbeltsenger, men ikke Finnmarken... Og suitene var bortbestilte for leeeenge siden da vi bestilte for leeeenge siden. Og som kronen på verket var bassenget stengt pga renovering. Vi hadde satset på akkurat denne avgangen for å få reise med Finnmarken nettopp fordi den har basseng....

Men ellers syntes alle at det hadde vært en fin tur.

Jeg fikk se min aller første havsule da, en stor sjøfugl som hekker på Runde (vi seilte på innsiden av fugleøya) og 4 plasser i Troms og Finnmark og det var stas! :) Fikk tatt noen bilder av den også - utrolig moro!

Så kjipt da - når dere først skulle ta en slik spesiell tur!

Gøy med havsule da! Det har jeg aldri sett.

Den sjeldneste fuglen jeg har sett noen gang, var lappugle - tror det var i 2003. Kjempemoro! Den satt i et tre 10-15 meter fra oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
21 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Så bra :) Deilig med pinse og ekstra fri, men dagen i dag har vært et helvete. ( hjertesukk ) Jeg jobbet en time overtid fordi den nye vikaren var syk. ( på vanlig måte )

Har hatt 750 telefonsamtaler i løpet av dagen og bunken mailer vokser , vokser og vokser til himmels samt andre oppgaver som bare blir liggende.

Jobber rævva av meg, men likevel strekker jeg ikke til. 

Skikkelig « blåtirsdag » :(

Måtte bare blåse ut litt. 

Nå skal jeg møte yngstedatter for å kjøpe nye sko til henne. 

750 telefonsamtaler er jo bare helt vilt!!!!!

Jeg hadde blitt helt ør i hodet. Liker ikke å snakke i telefon, men korte beskjeder er jo greit å både gi og få - men prating i tlf er ikke noe for meg... Så flink du er da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Så kjipt da - når dere først skulle ta en slik spesiell tur!

Gøy med havsule da! Det har jeg aldri sett.

Den sjeldneste fuglen jeg har sett noen gang, var lappugle - tror det var i 2003. Kjempemoro! Den satt i et tre 10-15 meter fra oss!

Ja, humøret var temmelig langt nede der en liten stund gitt.

Lappugle da! Ugle av alle sorter tror jeg er det som står høyest på ønskelista mi når det kommer til fugler jeg har lyst til å se! :) Har hørt kattugla flere ganger, både der jeg bor og der kjæresten bor, men aldri fått se den, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

750 telefonsamtaler er jo bare helt vilt!!!!!

Kan det tenkes at dette tallet egentlig var en måte å si "forferdelig mange" på? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, laban skrev:

Kan det tenkes at dette tallet egentlig var en måte å si "forferdelig mange" på? :P

Nei, jeg kan følge med på antallet. Vi fører statistikk, men for å være ærlig løy jeg litt siden det bare var 749 :)

I dag har det vært litt roligere og da var det ikke så interessant å følge med på statistikken heller. Fikk gjort mer andre ting i dag da :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...