Gå til innhold

Trygdeoppgjøret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/p6vbGX/trygdeoppgjoeret-vi-er-selvsagt-skuffet

 

 

Bra jeg er feit allerede, for dette var ikke no å bli feit av ;)

Anonymkode: 040d9...7b1

Vi uføre bør ikke klage.

Uføretrygden og andre som får sine ytelser regulert gjennom grunnbeløpet, får en inntektsøkning på 3,47 prosent, i følge pressemeldingen fra Arbeids- og sosialdepartmentet.

Anonymkode: a0c63...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, men da får jeg jo omtrent 1000 kr mer i mnd. før skatt. 740 kr etter skatt. Det er jo endel det da, er det ikke? Bedre enn hva jeg fikk med meg at elektrikerene klarte å oppnå ihvertfall. Får vi etterbetalt fra 1. mai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Ja, det var bedre enn jeg trodde. Hvordan regner man? Er det bare å legge på 3,42 prosent på brutto av det man får, eller er det mer innviklet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Ja, det var bedre enn jeg trodde. Hvordan regner man? Er det bare å legge på 3,42 prosent på brutto av det man får, eller er det mer innviklet?

Nei, det gir riktig sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Trine skrev:

Oj, men da får jeg jo omtrent 1000 kr mer i mnd. før skatt. 740 kr etter skatt. Det er jo endel det da, er det ikke? Bedre enn hva jeg fikk med meg at elektrikerene klarte å oppnå ihvertfall. Får vi etterbetalt fra 1. mai?

Får etterbetalt for mai, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fakta er mye værre når man skal ut å kjøpe mat og drikke. Denne indeksen inneholder en komponent som gjør at nåverdien lekker i bunnen. Etter mitt syn.

Anonymkode: ea287...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi " lekker i bunnen" så det er bare å begynne å øse og sitte stille i båten. Skulle ikke forundre meg om taljene snart flyter rundt oss sett med et barns øyne da.

Anonymkode: ea287...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi " lekker i bunnen" så det er bare å begynne å øse og sitte stille i båten. Skulle ikke forundre meg om taljene snart flyter rundt oss sett med et barns øyne da.

Anonymkode: ea287...2f8

Jeg kjenner meg ikke igjen.

Anonymkode: dbf55...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi uføre bør ikke klage.

Anonymkode: a0c63...446

 

Nei det bør dere ikke

  • Høy sats for ung ufør: 281 930 (2,91 G enslige uføretrygdet) ssynes jeg dere bør være fornøyd med

Dette synes jeg var veldig høyt, og noe en bør kunne leve greit på selv i Norge

 

Er det noen som trenger større satser er det langtidssosialklientene, men de har ingen store interesseorganisasjoner som kjemper for dem, sammenlignet med de uføre har de dårligere helse, ingen formue, 1/2 av inntekten, ingen forutsigbarhet, konstat hets fra samfunn og politikere.

Det er ikke rettferdig. En gir masse penger til grupper, som så bruker pengene til å styrke sin posisjon. Men hva med de uten penger, rusavhjengige og psykotiske som mener de er friske, hvem kjemper for dem? Ingen.

 

Sånn er det med den saken

Anonymkode: 47ad0...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for økningen. Synes jeg er privilegert som bor i Norge og at jeg får penger uten å ha en jobb. Forhold til mange andre land har jeg lite å klage over sånn sett. Et bra helsevesenet synes jeg også vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Nei det bør dere ikke

  • Høy sats for ung ufør: 281 930 (2,91 G enslige uføretrygdet) ssynes jeg dere bør være fornøyd med

Dette synes jeg var veldig høyt, og noe en bør kunne leve greit på selv i Norge

 

Er det noen som trenger større satser er det langtidssosialklientene, men de har ingen store interesseorganisasjoner som kjemper for dem, sammenlignet med de uføre har de dårligere helse, ingen formue, 1/2 av inntekten, ingen forutsigbarhet, konstat hets fra samfunn og politikere.

Det er ikke rettferdig. En gir masse penger til grupper, som så bruker pengene til å styrke sin posisjon. Men hva med de uten penger, rusavhjengige og psykotiske som mener de er friske, hvem kjemper for dem? Ingen.

 

Sånn er det med den saken

Anonymkode: 47ad0...686

De fleste på uføre har vel vært innom sosialen før de fikk uføretrygd? Selv gikk jeg flere år ubehandlet psykotisk og fikk kun først attføring, så gikk den ut og jeg måtte gå på sosialen, før det etter ett par år dumpet ned en uførlsøknad jeg ikke engang hadde bedt om, men det er jo bra den kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er mange tror jeg som synes det er grenseløst harde bud i dag. Min søster er også hardt rammet av nedgangstidene men sammen vil vi sikkert klare oss det er ikke det. Men jeg ser ikke særlig optimistisk på tidene som kommer til oss hvis mange spådommer slår inn såsom et et enda mer anstrengt arbeidsmarked.

Anonymkode: ea287...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

før det etter ett par år dumpet ned en uførlsøknad jeg ikke engang hadde bedt om, men det er jo bra den kom.

Ja da hadde du flaks, følger med på en blogger jeg han er psykotisk og blir tullet med konstant han er nå rundt 50 år han får ingen forståelse eller støtte eller trygd han blir kastet fra herberge og hotell til hotell med 7 dagers vedtak på sosialstønad og det som er, isteden for å få en forutsigbar inntekt han kan beregne seg på og få et verdig liv. Han har vært utenfor jobb i minst 20 år tror jeg. Du kan lese bloggen hans på xx blogg på google, skriver ikke adressen til bloggen her for da ser han at folk har lenket til han, han er psykotisk og helt alene NAV bare plager og tuller med han, ja han gjør dumme ting han også selv med han er psykotisk så er ikke hans skyld. Og å plage psykotiske folk, da fortjener man egentlig å få litt reaksjoner han kastet stein på glasset på NAV bygg bla.a når de bare "glemte" en utbetaling igjenn..  så han måtte sove ute en natt, noe de "glemmer" hele tida, for et liv for de som faller utenfor, hva er vitsen med så strenge system for de helt på bunnen som ikke evner ta vare på seg selv

 

Anonymkode: 47ad0...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

forumet her har hermet etter kvinneguiden og sensurert bloggen hans, ble byttet ut med XX, snakker john-con (uten bindestrek) hvis du vil sjekke han ut, stakkers fyr håper han får hjelp til slutt

Anonymkode: 47ad0...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg vet det ikke er lett å gå på sosialen. Og jeg har selv fått mangelfulle utbetalinger før jul, (skulle hatt 2800 fikk 1200 osv), da jeg var sos klient. det er synd når folk faller utenfor ja. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Trine skrev:

Oj, men da får jeg jo omtrent 1000 kr mer i mnd. før skatt. 740 kr etter skatt. Det er jo endel det da, er det ikke? Bedre enn hva jeg fikk med meg at elektrikerene klarte å oppnå ihvertfall. Får vi etterbetalt fra 1. mai?

Er du ung ufør? Hva får du brutto i måneden?

Anonymkode: d65f7...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja da hadde du flaks, følger med på en blogger jeg han er psykotisk og blir tullet med konstant han er nå rundt 50 år han får ingen forståelse eller støtte eller trygd han blir kastet fra herberge og hotell til hotell med 7 dagers vedtak på sosialstønad og det som er, isteden for å få en forutsigbar inntekt han kan beregne seg på og få et verdig liv. Han har vært utenfor jobb i minst 20 år tror jeg. Du kan lese bloggen hans på xx blogg på google, skriver ikke adressen til bloggen her for da ser han at folk har lenket til han, han er psykotisk og helt alene NAV bare plager og tuller med han, ja han gjør dumme ting han også selv med han er psykotisk så er ikke hans skyld. Og å plage psykotiske folk, da fortjener man egentlig å få litt reaksjoner han kastet stein på glasset på NAV bygg bla.a når de bare "glemte" en utbetaling igjenn..  så han måtte sove ute en natt, noe de "glemmer" hele tida, for et liv for de som faller utenfor, hva er vitsen med så strenge system for de helt på bunnen som ikke evner ta vare på seg selv

 

Anonymkode: 47ad0...686

Men hva skal samfunnet gjøre med de som anser seg friske som fisker selv om de åpenbart er psyke? Tvangsinnlegging kan ikke brukes når de ikke er til fare for seg selv og andre.

Anonymkode: c0cf4...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutes ago, Worrysome plenty said:

Er det juni eller juli det ekstra kommer, altså økningen og etterbetalingen?

Tror det kom i juni i fjor.

Anonymkode: c0cf4...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...